У 2023 році українськомовний сегмент на платформі для онлайн відеотрансляцій Twitch значно збільшив охоплення аудиторії порівняно з минулим роком. Кількість активних українськомовних каналів досягла позначки 52,6 тис. — це на 69,7% більше, ніж було у 2022-му. При цьому, загальна кількість годин перегляду за рік зросла з 13 млн. до 39,7 млн., або на 198,9%. Про це MediaSapiens повідомила українська аналітична компанія Streams Charts, яка підбила підсумки для українського стрімінгу у 2023 році.
В основному така динаміка зумовлена зростанням інтересу до кіберспортивних трансляцій українською мовою — попит на такий контент почав зростати ще у 2022 році, коли глядачі, а також коментатори почали відмовлятися від російської мови на користь трансляцій українською чи англійською, повідомили у Streams Charts.
Популярністю серед українськомовних глядачів також користуються неігрові ефіри на «Ютубі» — основну аудиторію збирають онлайн-трансляції інформаційних продуктів телеканалів, зокрема «Факти ICTV», «ТСН», Espreso.TV та інші, а також ефіри футбольних матчів та різноманітних спортивних змагань.
Українськомовний стрімінг, за даними компанії, також розвивається на платформах TikTok, Trovo та Kick, але поки показники переглядів там значно нижчі, ніж на твічі чи ютубі.
Найпопулярніші українськомовні канали та стрімери Twitch у 2023 році
Найбільш популярними українськомовними каналами на платформі «Твіч» у 2023 році стали канали студії Maincast, де висвітлювалися кіберспортивні турніри з ігор Dota 2 та Counter-Strike. Обидва канали набрали майже однакову кількість годин перегляду — 5,7 млн і 5,5 млн відповідно.
Серед українськомовних стрімерів твіча найпопулярнішим за підсумками року став блогер Лебіга (Leb1ga) — його трансляції згенерували 1,88 млн. годин перегляду. До п’ятірки за кількістю годин перегляду також увійшли MrLABR, стрімер World of Tanks, а також Ghostik, який коментує турніри з Dota 2. Активне зростаття продемонстрував також канал сeh9 у твічі популярного стрімера, який перейшов на українську мову, та коментує тепер Counter-Strike.
Серед українських дівчат найпопулярнішою стрімеркою твіча за кількістю годин перегляду стала Solodana — її канал згенерував 111,4 тис. годин перегляду, в основному завдяки трансляціям по Valorant. На другому місці з результатом 100,9 млн годин перегляду виявилася Dobra_Divka — вона більшу частину своїх ефірів присвятила PUBG: BATTLEGROUNDS. До топової п’ятірки рейтингу за кількістю годин перегляду також увійшли luma_rum, PotatooElf та KoshenyaUA. Усі ці дівчата спеціалізуються переважно на ігровому контенті.
Найпопулярніші українськомовні трансляції Twitch у 2023 році
Українськомовна трансляція матчу між Natus Vincere та Monte на турнірі BLAST.tv Paris Major 2023 зібрала 51,6 тис. глядачів на каналі csgomc_ua. Це найкращий результат серед усіх українськомовних каналів «Твіча» у 2023 році. До топ-5 найпопулярніших трансляцій від студій також увійшли й інші матчі цього турніру — Natus Vincere проти FaZe і Monte проти GamerLegion. Зазначимо, що в обох цих серіях українські команди зазнали поразки та залишили турнір.
Якщо говорити про найпопулярніші трансляції від українськомовних стрімерів, то тут весь топ зайняв Leb1ga. Його благодійний для ГУР зібрав біля екранів 34,8 тисячі глядачів одночасно. У топ також потрапили інші популярні трансляції від Leb1ga. Наприклад, 24-годинний стрім із лісу та розпакування подарунків на день народження.
Найпопулярніші категорії Twitch серед українськомовних глядачів
Dota 2 стала найпопулярнішою грою серед українськомовних глядачів «Твіча». У 2023 році її згенеровано понад 10,4 млн. годин перегляду. На другому місці розташувався шутер Counter-Strike — він має 7,8 млн годин перегляду. Досить багато часу українськомовні глядачі також проводили у категоріях Just Chatting та World of Tanks — їх частка склала 12,2% та 7,3% відповідно. На трансляції ігор Valorant, Poker та Casino Jackpot припало близько 1-2%.
У 2023 році український стрімінг не лише значно зріс, а й став одним із важливих донорів для оборони України. Благодійні трансляції від Leb1ga, шоу-матчі від студії Maincast, акції та розіграші від Ghostik, ceh9, Olsior, Petr1k та інших українських творців контенту допомогли зібрати для ЗСУ десятки мільйонів гривень.
Фото: Twitch
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.