Упродовж останнього тижня Міністерство культури через своє держпідприємство замовило виробництво 20 патріотичних серіалів і двох фільмів на 200 млн грн. Наразі відомі лише виконавці й робочі назви, а також те, що загалом мають профінансувати 53 подібних проєкти.
Для вибору сюжетів і сценаріїв провели мистецький конкурс
ДП «Мультимедійна платформа іномовлення України», яке належить до сфери управління Міністерства культури та інформполітики, у травні цього року провело конкурс на виробництво аудіовізуальних творів. Зокрема, учасники подавали ідеї з написання сценаріїв і зйомок серіалів, фільмів й анімацій.
Згідно з умовами конкурсу, участь могли взяти зареєстровані в Україні ФОПи та юрособи, які:
-
не мають серед учасників, керівників і власників громадян Росії;
-
мають 2-річний і більший стаж профільної діяльності;
-
мають відповідний досвід і сукупний обсяг виробленого контенту не менше, ніж 25 комерційних годин або виробництва на замовлення не менш як 50 комерційних годин.
На конкурсний добір від імені одного учасника можна було подати не більше ніж три проєкти. Для серіалів установлено такі обмеження: 16 серій до 52 хв кожна або до 24 серій по 24—25 хв. Мова проєктів — тільки українська.
Загалом на конкурс подали 123 заявки, з яких відібрали 53 проєкти. Переможців визначила конкурсна комісія ДП «МПІУ», до складу якої входили працівники цього підприємства й один представник від Мінкультури. Імена членів комісії не публікували.
На сайті телеканалу оприлюднилили перелік переможців і робочі назви стрічок: художніх телевізійних серіалів, фільмів, телефільмів, документальних фільмів, серіалів і циклів, короткометражок та анімації.
-
Читайте також: Від «Похорону Путіна» до «СМТ Інгулець». У страшному передчутті телевізійного новорічного і патріотичного контенту
Там же зазначалося, що головна мета конкурсу — запустити, за підтримки держави, системне виробництво якісного патріотичного телепродукту, орієнтованого на широку аудиторію.
Гендиректорка ДП «МПІУ» Юлія Островська вважає, що глядачі мають запит на якісний аудіовізуальний продукт, зроблений українцями для українців. Якщо його не закриватиме Україна, глядач звернеться до російського контенту, який легко знайти на диджитал-платформах.
«З іншого боку, це питання підтримки великої індустрії виробництва аудіовізуального контенту. За сотнями годин продукту стоять тисячі знімальних годин і робочих місць: від акторів і режисерів до кастинг-менеджерів, стилістів, гримерів чи помічників лінійних продюсерів», — додає Юлія Островська.
На сайті телеканалу також указано, що серед переможців мистецького конкурсу — відомі виробники української аудіовізуальної індустрії: «В їхньому активі тривала історія, міцні виробничі потужності, сотні й тисячі годин знятого контенту, який уже отримав визнання глядачів».
Про плани щодо зйомок цих серіалів і фільмів громадськість дізналася після того, як договори уже почали підписувати на Prozorro. Тож зараз у мережі обговорюють вартість продакшну, виконавців, сюжети і доцільність виробництва в цілому.
«Загалом не варто відмовлятися від підтримки культури на час війни. Проте, звісно, фінансування на такі речі має бути поміркованим. Але це питання більше до формування бюджету, а не до закупівель. Натомість дуже важливо, щоб подібні мистецькі конкурси відбувалися прозоро. Щоб люди бачили, хто та за якими принципами відбирає мистецькі продукти, що отримають держфінансування», — пояснив заступник виконавчого директора TI Ukraine з інноваційних проєктів Іван Лахтіонов.
Повідомлення про проведення цього конкурсу публікувалися на трьох сайтах: Мінкульту, каналу «Дім» та Uatv. Значно зручнішим для всіх сторін був би формат оголошень на єдиному майданчику, який зацікавлені учасники могли би моніторити, а не шукати по всіх можливих джерелах. Це міг би бути і портал Prozorro.
Хто отримав замовлення та що саме зніматимуть
Організатори конкурсу зазначили, що зйомки проводитимуть 32 продакшни. Договори на виробництво не менш як третини проєктів уже підписали на Prozorro.
Компанії зі структури Starlight media (всі вони входять в групу «Істван» Віктора Пінчука, а засновником є ТОВ «Старлайт медіа»):
-
ТОВ «СЛМ Новини»: проєкти «Битва за історію» та «Другий фронт»;
-
ТОВ «Старлайт Філмс» — проєкт «Лікарі»;
-
ТОВ «Прокіно»:
-
мелодраматичний серіал «Одна родина» на 4 епізоди по 46 хвилин, виробництво якого оцінили у 8 млн грн;
-
«Вглиб кролячою норою».
-
ТОВ «Ваверка Продакшн» — проєкт «Моя люба Люба».
Компанії з орбіти студії «Квартал 95» (у переліку засновників товариств працівники цієї студії — Борис Шефір, Наум Баруля):
-
ТОВ «Квартал 95»: проєкти «Рік розплати» та «Біженка»;
-
ТОВ «Драйв Продакшн» — проєкт «Нижча Ліга»;
-
ТОВ «Анімаційна студія 95» — проєкт «Пригоди Кро Кро»;
-
ТОВ «Артформс Продакшн Київ»:
-
мелодраматичний серіал «Невістка прокурора» на 4 епізоди по 45 хвилин, який коштуватиме 8,1 млн грн.
-
проєкти «Відважна дівчина» та «Ген вбивці»;
-
ТОВ «Артформс Продакшн Україна» — серіал у жанрі мелодрами та детективу «ОПГ» на 8 епізодів по 45 хвилин, який оцінили у 15,8 млн грн.
Компанії зі структури колишньої Star media:
-
ТОВ «Український продюсерський хаб»:
-
проєкт «Серце знає»;
-
серіал у жанрі художньої мелодрами / виробничої драми «Потяг» (виграв конкурс із назвою «Потяг до життя») на 4 епізоди по 45 хвилин, який коштуватиме 8,5 млн грн;
-
ТОВ «КС Продакшн» — драмеді-серіал «Шлях до дому» на 4 епізоди по 45 хвилин, виробництво якого оцінили у 8,8 млн грн.
Компанії «1+1 media»:
-
ТОВ «ТЕТ-Продакшн» — пригодницький, воєнний road-movie серіал «Друзі» на 4 серії по 45 хвилин, який коштуватиме 7,5 млн грн.
-
ІП «1+1 Продакшн» — серіал «Евакуація» на 4 епізоди по 45 хвилин, виробництво якого оцінили у 7,9 млн грн.
-
ТОВ «Основа Фільм Продакшн» — проєкт «Чотири вікна»;
-
ТОВ «Мамас Продакшн»: проєкти «Кронін», «Пекельна крашенка» та «Вихід»;
ТОВ «Енержіфільм»:
-
серіал у жанрі військової драми «Звичайна людина» на 4 епізоди по 42 хвилини, виробництво якого оцінили у 7,6 млн грн.
-
серіал у жанрі військової трагікомедії «Позивний Тамада» на 4 епізоди по 42 хвилини, який коштуватиме 7,7 млн грн.
-
драмеді-серіал «Історія сестер» на 16 епізодів по 45 хвилин, який оцінили у 16,8 млн грн.
-
ТОВ «Прототип Продакшн» ведучого Юрія Горбунова — драмеді-серіал «СМТ Інгулець» на 24 епізоди по 25 хвилин, виробництво якого оцінили у 33,6 млн грн.
Судячи з опису ідеї серіалу, прототипом одного з героїв був кіровоградський фермер і президент місцевого футбольного клубу «Інгулець» Олександр Поворознюк — неоднозначний персонаж, який став мемом.
-
ТОВ «Три-я-да Продакшн» — драмеді-серіал «Операція “Добрий вечір”» на 4 епізоди по 45 хвилин, який коштуватиме 7,8 млн грн.
ТОВ «Фільмстрім»:
-
серіал «Продовження роду» на 4 епізоди по 50 хвилин, виробництво якого коштуватиме 9,8 млн грн;
-
драмеді-серіал «Тривожні люди» на 4 епізоди по 50 хвилин, який оцінили в 11,3 млн грн;
-
проєкт «Паром».
-
ТОВ «Лайт Коммунікейшн» — документальний фільм «Вміст чутливого характеру» на 52 хвилини, за 1,8 млн грн;
-
ТОВ «Мейнстрім Пікчерз»: проєкти «Одна велика родина», «Мистецтво в тіні війни» та «Мангровий гай»;
-
ТОВ «Рікі-Тікі-Таві» — комедійний новорічний серіал «Санаторій “Незабудка”» на 4 епізоди по 46 хвилин, який коштуватиме 10 млн грн.
ТОВ «Лайт Коммунікейшн»:
-
серіал у жанрі художньої мелодрами «Півтора відсотка» на 4 епізоди по 45 хвилин, який коштуватиме 11 млн грн;
-
документальний серіал «Homo amans» на три епізоди по 25 хвилин, зйомки якого оцінили у 2,7 млн грн;
-
ТОВ «Енержи Фільм Продакшен»: проєкти «Моє кіно», «Віті треба вийти» та «Сімейний консультант»;
-
ТОВ «Кінокіт» — проєкт «Театр бойових дій»;
ТОВ «Ми — Україна»:
-
документальний серіал «Fuhrer 2.0» (Фюрер) (виграв конкурс із назвою «Тут живуть люди») на три епізоди по 45 хвилин, виробництво якого оцінили у 3,8 млн грн.
-
документальний серіал «Цілі» на три епізоди по 45 хвилин, виробництво якого коштуватиме 4,2 млн грн.
-
ТОВ «Фільм ю ей телевіжн» — проєкт «Приховані спогади»;
-
ФОП Поставна Т.І. — проєкт «ДНК міста»;
-
ТОВ «Файно-компані» — проєкт «Історія війни за майбутнє»;
-
ТОВ «Гуд Монінг Дістрібьюшн» — проєкт «Сімейний альбом»;
-
ТОВ «Ай К’ю» — серіал у жанрі різдвяної комедії «Позивний “Санта”» на два епізоди по 46 хвилин, виробництво якого коштуватиме 4 млн грн.
-
ТОВ «Френдс Про» — проєкт «Курс щасливого життя»;
-
ГО «Укркінофест» — документальна драма з елементами реконструкції «Ярослав Мудрий — тесть Європи» на 50 хвилин, яка кошутватиме 3 млн грн.
-
ПП «Продюсерська Агенція “АССА”» — проєкт «Солдатик»;
-
ТОВ «Прайм Сторі Пікчерс» — проєкт «Скаут-ромашка».
Щодо частини закупівель уже надійшли скарги до Держаудитслужби. Зокрема, це стосується 9 серіалів «Одна родина», «Потяг», «Шлях до дому», «Друзі», «Звичайна людина», «Позивний Тамада», «Історія сестер», «Тривожні люди» та «Санаторій “Незабудка». Скаржник — луцький юрист Василь Микулик, котрий у 2020 році балотувався до місцевої ради від «ЄС». Паралельно з ним на деякі з цих закупівель поскаржився ще волинський адвокат Вадим Матвіїв. Серед їхніх претензій — неправомірне проведення закупівлі без використання електронної системи.
-
Читайте також: Юрій Горбунов записав пояснення про серіал «Інгулець». Про Поворознюка – ані слова
Додамо, що за умовами конкурсу, оплату компанії отримають за фактом — тобто за вже відзнятий і змонтований матеріал. Майнові права інтелектуальної власності на створені проєкти належатимуть державі в особі ДП «Мультимедійна платформа іномовлення України».
Це держпідприємство опікується телеканалами «Дім» (раніше мало назву «Дом») та «FreeДом» (Uatv), які певний час були спрямовані на російську або російськомовну аудиторію. Можна припустити, що фільми й серіали зі списку переможців транслюватимуться саме на цих телеканалах.
Загальний бюджет не публікували, однак виходячи з середньої вартості виробництва за вже підписаними договорами, припускаємо, що сума сягатиме 500 млн грн.
Фото: Getty Images