Порошенко, Ахметов і Подоляк: В українських онлайн-медіа різко зросла кількість джинси, — дослідження ІМІ
Порошенко, Ахметов і Подоляк: В українських онлайн-медіа різко зросла кількість джинси, — дослідження ІМІ

Порошенко, Ахметов і Подоляк: В українських онлайн-медіа різко зросла кількість джинси, — дослідження ІМІ

Лідером серед політичної джинси залишається Петро Порошенко, серед комерційних замовників — Рінат Ахметов зі своїми фондами та компаніями, а «паркетними» новинами — представник Офісу президента Михайло Подоляк.

В українських онлайн-медіа у червні, порівняно з березнем, в півтора раза зросла кількість замовних матеріалів. Майже 70% джинси оплачують комерційні замовники. Антилідерами за кількістю джинси є сайти Оbozrevatel, «РБК-Україна», «Гордон» та УНІАН. Про це йдеться у дослідженні Інституту масової інформації.

«Ринок джинси, що поступово оживав після початку повномасштабного вторгнення Росії, у другому кварталі 2023 року отримав нове дихання», — пишуть в ІМІ.

Якщо попереднє дослідження ІМІ щодо кількості матеріалів з ознаками замовних на сторінках провідних українських онлайн-медіа, проведене у березні, виявило 79 таких публікацій, то тепер, у червні, їх виявили 131.

За їхніми даними, майже 70% джинси оплачують комерційні замовники, понад 30% — політичні. 

Лідером серед політичної джинси залишається Петро Порошенко. Серед комерційних замовників лідером є Рінат Ахметов разом зі своїми фондами та компаніями. Представник Офісу президента Михайло Подоляк залишається героєм більшості так званих паркетних новин — матеріалів із сумнівним балансом. 

Політичну джинсу українські онлайн-медіа не маркують наразі жодним чином. Дещо зменшилася кількість неналежно маркованих матеріалів комерційних замовників. Паралельно з тим намітилися тенденції до збільшення кількості платних матеріалів, позначених належним чином — «Реклама».

ІМІ відзначає сайт Кореспондент.net, який використав таке маркування для низки рекламних публікацій і «зробив помітний крок до чесних відносин з читачами».

Антилідером став Оbozrevatel, який  майже вдвічі збільшив кількість матеріалів з ознаками замовності. Друге місце в антирейтингу поширювачів джинси посіло онлайн-видання «РБК-Україна». Третє місце ділять видання «Гордон» та УНІАН, притому що останнє видання збільшило кількість замовних матеріалів вп’ятеро.

Також у рази зросла кількість замовних матеріалів на сайтах 24 каналу та ТСН. На своєму попередньому рівні за кількістю джинси залишились «Главком» та «Інтерфакс-Україна».

Не виявлено замовних матеріалів в новинах онлайн-видань: «Українська правда», «Ліга.net», «Бабель», «Радіо Свобода», Суспільне, ZN.ua, «Укрінформ», Gazeta.ua. На сайті hromadske не виявлено джинси, але тут присутні матеріали з некоректним маркуванням реклами.

Дослідження ІМІ охоплює період 7–9 червня 2023 року у 23 онлайн-медіа. Вибірка матеріалів становила понад 2 тисячі новин.

Ілюстрація: ІМІ
Теги по теме
Петр Порошенко
Источник материала
loader
loader