Експерти наголосили на необхідності нового підходу до оподаткування пального
Експерти наголосили на необхідності нового підходу до оподаткування пального

Експерти наголосили на необхідності нового підходу до оподаткування пального


Акцизні ставки, які діяли до 2022 року, не відповідають поточним реаліям паливного ринку України, а також елементарно соціально несправедливі.

Експерти вважають, що акцент в оподаткуванні моторних палив має бути змінений, це дасть змогу мінімізувати зростання цін і забезпечить повне надходження податків у державний бюджет. Вони переконані, що держава має залишити ставку податку на додану вартість на рівні 7%, а необхідний обсяг бюджетних надходжень – забезпечити за рахунок збільшення акцизного збору. .

За словами директора А-95 Сергія Куюна, ПДВ – це найбільш криміналізований податок, саме його несплата завжди призводила до найбільших втрат казни.

“Зменшення ПДВ на пальне 2022 року призвело до зникнення схем з ухиляння від його сплати на ринку нафтопродуктів, оскільки це втратило сенс. Цей позитивний досвід слід використовувати й надалі”, – підкреслив він.

Куюн додпв, що збільшення податку до 20% призведе до ренесансу масштабних схем із використанням “податкових” ям, необлікованої готівки на АЗС, фіктивних угод купівлі-продажу нафтопродуктів. Відповідно держава не отримає очікуваного обсягу податкових надходжень.

Есперти зазначаають, що потреби бюджету в збільшенні надходжень можна забезпечити за рахунок підвищення й збалансування акцизів. Цей податок легше адмініструвати, оскільки його сплачують на митниці й у місцях виробництва, які є у обмежених кількостях, тому це оподаткування легше контролювати.

До прикладу, за розрахунками групи А-95, надходження від збільшення ПДВ з 7% до 20% може забезпечити акциз на бензин і ДП обсягом 190 євро за 1000 л (ставки до початку повномасштабного російського вторгнення – 213 та 139,5 євро відповідно) і 150 євро на скраплений газ (52 євро за 1000 л).

“Акцизні ставки, які діяли до 2022 року, не відповідають поточним реаліям паливного ринку України, а також елементарно соціально несправедливі. Споживачі різних видів палива несуть нерівномірне податкове навантаження”, – наголосив Сергій Куюн.

Наведений підхід до оподаткування також дозволить запобігти зростанню цін. Так, збільшення податкової складової становитиме 3-4 грн/л залежно від виду пального, що взагалі може пройти непомітно для споживачів за рахунок зменшення торговельної націнки у роздрібних мережах, а за сприятливої кон’юнктури зовнішнього ринку – зберегти потенціал для подальшого зниження для бензинів і дизпалива.

А от повернення до рівня ставок акцизу і ПДВ, які були до війни, обіцяє зростання податкової складової на 11 і 8 грн за літр для бензинів і дизпального відповідно, що у будь-якому разі призведе до відчутного зростання кінцевих цін. Спеціалісти також не бачать загрози у вигляді втрати скрапленим газом своєї конкурентної переваги порівняно з бензином (50-55% від його вартості), відповідно інтереси споживачів автогазу буде збережено.

Як наголосили у Консалтинговій групі А-95, збільшення акцизів – це крок на шляху синхронізації ставок з європейськими, на що очікують міжнародні фінансові партнери України.

Експерти вважають, що новий підхід до оподаткування моторних палив гарантовано наповнить бюджет, захистить споживачів від цінових коливань і відповідатиме міжнародним зобов’язанням України. А у разі повернення до старих ставок ПДВ й акцизів держава надасть потужний стимул для повернення тіньової економіки й зростання цін.

Раніше повідомлялося, що голова фінансового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев заявив, що зниження податку на додану вартість (ПДВ) на паливо після початку війни до 7% було помилковим рішенням, і з 1 липня його повернуть на колишній рівень 20%.

Нагадаємо, у березні минулого року Рада знизила податки та зняла акциз на паливо.

Пізніше Кабмін запропонував скасувати пільговий податок на пальне.



Теги по теме
налоги
Источник материала
loader
loader