Індекс медіаграмотності українців: 2020-2022
Це коротка презентація звіту з основними висновками. Повна версія дослідження — тут. Завантажити pdf-файл повної версії дослідження можна тут.
Громадська організація «Детектор медіа» провела кількісне дослідження, аби визначити індекс медаграмотності українців, тобто рівень вміння свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, а також користуватися розмаїттям медіа, — у порівнянні з показниками першої та другої хвилі дослідження 2020/2021 років.
Мета дослідження — валідизувати концепцію індексу медіаграмотності та прорахувати його для різних категорій української аудиторії.
Методологія: кількісне дослідження; інтерв'ю обличчя-до-обличчя за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI).
Географія: національне дослідження.
Обсяг вибірки: 1200 респондентів.
Цільова аудиторія: доросле населення України (18+).
Тип вибірки: репрезентативна за віком, статтю, типорозміром населеного пункту та регіоном (дослідження не проводилось на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та в АР Крим).
Польовий етап: 23.12.2022 – 12.01.2023, здійснений компанією «New Image Marketing Group».
- Розуміння: роль медіа в суспільстві, глибина впливу медіа на свідомість на рівні фреймів сприйняття оцінки, а також поведінкових патернів; уявлення про роботу медіаіндустрії та сприйняття українського медіаландшафту; обізнаність у питаннях регулювання медіасередовища та ставлення до суспільного мовлення
- Використання: кількість джерел інформації про суспільно-політичні новини за тиждень; тривалість знайомства з новинами в день; мотиви використання інтернету; мристрої, якими респонденти користуються для доступу в інтернет
- Цифрова компетентність: інтернет як джерело новин на суспільно-політичну тематику; розуміння особливостей функціонування й термінології нових медіа; практики цифрової безпеки; практики створення власного медіаконтенту
- Спотворений медіаконтент: чутливість до дезінформації/фейків, маніпулятивних технік та маніпулятивного медіаконтенту
Дослідження проведене за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії (DANIDA).
Завантажити презентацію pdf-файлом можна за посиланням.

