«1+1» про телеринки у Франції та Італії: Копродукція — це тренд сьогодення
«1+1» про телеринки у Франції та Італії: Копродукція — це тренд сьогодення

«1+1» про телеринки у Франції та Італії: Копродукція — це тренд сьогодення

«1+1» про телеринки у Франції та Італії: Копродукція — це тренд сьогодення - Фото 1
Продюсерка розробок та спільного виробництва «1+1 media» Христина Шкабар, керівниця міжнародної дистрибуції Інна Філіпова і креативний продюсер телеканалу ТЕТ Роман Лукін поділилися враженнями від MIPCOM і MIA Market.
«1+1» про телеринки у Франції та Італії: Копродукція — це тренд сьогодення - Фото 2

Початок осені — важливий час для виробників контенту. Адже в цей час проходить кілька галузевих подій. Окрім найвідомішого телеринку MIPCOM у Франції, також пройшов аудіовізуальний MIA Market в Італії. Учасниками цих подій були українські компанії. «Детектор медіа» вже публікував матеріал про враження від міжнародних телеринків Асі Батаєвої-Докаленко зі StarLight Media. Сьогодні публікуємо відповіді менеджерів «1+1 media»: продюсерки розробок та спільного виробництва холдингу Христини Шкабар, креативного продюсера телеканалу ТЕТ Романа Лукіна і керівниці міжнародної дистрибуції «1+1 media» Інни Філіппової.

За їхніми словами, особливістю цьогорічного MIPCOM було те, що він уперше з початку пандемії коронавірусної хвороби пройшов офлайн. Телеринок відвідали майже десять тисяч делегатів із понад ста країн. Як уже писав «Детектор медіа», українське представництво організували «Film.ua Group», «1+1 media», Starlight Media та Суспільне. На телеринку був окремий український стенд. Ініціатива Ukrainian Content Global Cooperation підготувала каталог контенту та сервісів українських компаній. До офіційної програми увійшла панельна дискусія «Stand Up and Coproduce. The Ukrainian Experience». За словами представників «1+1 media», на ній говорили про ті інноваційні рішення, які вдалося знайти вітчизняній індустрії в умовах війни. Українські проєкти презентували і на MIA в Італії у секції Ukrainian Showcase. Детальніше про галузеві події, інсайти й перспективи українського виробництва — у відповідях продюсерів та дистрибуторів медіагрупи «1+1».

Якими були ваші пріоритети участі в телеринку? Якою є особливість цьогорічного каннського телеринку та українських учасників?

—  Кожен подібний івент на міжнародному майданчику — це додаткова можливість нагадати про війну в Україні та консолідувати навколо нашої боротьби людей із різних регіонів. Тому один із пріоритетів, який ми взяли як головний, — продемонструвати професійній спільноті Європи, що ми як індустрія живі, для нас важливо бути інтегрованими в міжнародний media landscape. І більше того, нам є чим ділитися і що розповідати.

Цього року в Каннах (MIPCOM) та в Італії (МІА-маркет) простежувалась тенденція до створення проєктів у копродукції. Це тренд сьогодення, який дозволяє працювати на повну силу, ділити ресурси та створювати потужний конкурентний продукт. Тому основний key message, який у своїх виступах доносили українські компанії, — «працювати разом і створювати спільний контент». Якщо раніше український медіаринок був здебільшого орієнтований на локального глядача й фокусувався на внутрішніх потребах, то сьогодні ми готові працювати в партнерстві і створювати історії, які можуть працювати глобально. І якщо ще у квітні на подібних галузевих заходах ми акцентували на створенні інформаційних продуктів як найважливішого контенту в умовах війни, то восени ми фокусувалися саме на бізнесовій моделі: що ми виробляємо, як продаємо, які форми співпраці намагаємося шукати навіть у такий буремний час.

«1+1» про телеринки у Франції та Італії: Копродукція — це тренд сьогодення - Фото 3

Христина Шкабар

— Який контент представляли українські компанії, зокрема ваша медіагрупа?

— Контент, який представляли українські медіакомпанії і «1+1 media» зокрема, був максимально різножанровим: документалістика, серіали, реаліті-формати…

— Які країни і компанії цікавились українським виробництвом? Чи були пропозиції щодо спільного виробництва проєктів про війну? Чи готові були учасники домовлятися про копродукцію?

— Рано говорити про кінцевий результат та конкретні домовленості, але за власними спостереженнями можемо впевнено сказати, що зацікавленість із боку європейських колег у контенті, який виготовляють українські компанії, точно є. Зі свого боку, «1+1 media» в комунікації з представниками Польщі, Австрії, Італії та країн Скандинавії.

— Чи вплинула війна в Україні на виробництво інших країн?

— Напад Росії на Україну впливає на всі сфери життя в усьому світі, на телевізійну індустрію в тому числі. Загальна тенденція, яка простежується, — намагання створювати більше контенту, який допомагатиме людям перемикатися зі складних реалій життя та відволікатися від воєнного порядку денного. Крім цього, якщо говорити саме про виробництво, а не контент, то, на жаль, багато професійних кадрів з України вимушено працюють у різних європейських компаніях, оскільки можливості виконувати свою роботу на довоєнному рівні в Україні в них немає. Для Європи це плюс, бо наші фахівці завжди працювали на високому рівні та часто були залучені до міжнародних проєктів. Сподіваємося, з нашою перемогою вони всі повернуться розвивати вітчизняну індустрію.

— Чи багато  було представлено документальних проєктів?

«1+1» про телеринки у Франції та Італії: Копродукція — це тренд сьогодення - Фото 4

Роман Лукін

— Якщо говорити про MIA Market, то там були окремі секції для документальних проєктів. Це актуально особливо для державних мовників, адже є ключовим напрямком у їхній роботі. Тож вони працюють над цим жанром, об’єднують зусилля, аби якість документалок, які вони зніматимуть, була високою та конкурувала у праймі на гідному рівні.

З українського боку було представлено багато документальних проєктів. Це логічно, оскільки ми фіксуємо події війни, повертаємося у проєктах до витоків історії, боремося з дезінформацією. «1+1 media» спільно з іншими учасниками ініціативи Ukrainian Content Global Cooperation, міжнародними продюсерами та режисерами взяли участь у панельній дискусії «Documentary filmmaking within a war» на аудіовізуальному ринку MIA. Керівниця міжнародної дистрибуції «1+1 media» Інна Філіппова й режисер і продюсер Алан Бадоєв розповіли колегам про досвід створення документального проєкту в колаборації зі всім народом — фільм «Довга доба» (Hardest Hour). Це історія про життя, мрії та плани українців, останній день нашого мирного життя та початок нового етапу, який розпочався 24 лютого під звуки вибухів та сирен. У межах події команда розповіла про пошук історій для проєкту: від запуску спеціального сайта «dovgadoba.1plus1.ua» до масштабного промо через лідерів думок, а також про величезну довіру до «1+1» та режисера. Опрацьовані вже понад 3500 унікальних історій, які українці довірили та надіслали телеканалу.

— Хто є найактивнішими учасниками телеринку?

— Через пандемію коронавірусної хвороби низку ринків у попередні роки скасували; згодом вони відбувалися в онлайновому або комбінованому онлайн-/офлайн-форматі. Тому цього року подію відвідали представники ринку з чи не усієї Європи. Це був один із найактивніших галузевих заходів за весь час, який зібрав понад 10 тисяч учасників. Усі зацікавлені в новому контенті і в сучасних підходах до роботи, тому виділити когось окремо неможливо.

— Чи були на телеринку МІРСОМ російські компанії?

— Згідно з планом заходу та політикою організаторів, російські компанії не були залучені до телеринку.

«1+1» про телеринки у Франції та Італії: Копродукція — це тренд сьогодення - Фото 5

Інна Філіппова

— Які формати були найпопулярнішими? Які тенденції у форматах серіалів ви би могли відзначити з пропозиції телеринку?

— Щодо тих панелей і презентацій, у яких брали участь або які відвідували представники «1+1 media», можна з упевненістю сказати, що зростає попит на формати, в межах яких створюються інклюзивні проєкти. Є великий запит на документалістику та життєствердні розважальні проєкти.

У європейських колег загалом змінюються підходи до критеріїв оцінки успішності того чи іншого продукту. Тепер до уваги береться не лише прем’єра в прямому ефірі, але й попередній перегляд і постперегляд конкретного проєкту, з чого складається загальна картина успішності.

— На вашу думку, який контент зараз потрібен українському глядачу? І чи були з міжнародних ідей ті, які б задовольняли цю потребу?

— Зараз такий час, коли ми повинні шукати нові продукти, ідеї та формати, які допомагатимуть глядачам перемикатися з важкої буденної реальності. Не забувати, що відбувається, а підзарядитися та надихнутися, аби мотивація боротися зростала. Тому йдеться про контент для всієї родини, життєствердні проєкти, які підніматимуть дух нації. Це головний фокус для всіх.

Колаж: Микола Шиманський/«Детектор медіа»

Теги по теме
кинопроизводство
Источник материала
loader
loader