Хакери можуть зупиняти кораблі та літаки, – CNBC
Хакери можуть зупиняти кораблі та літаки, – CNBC

Хакери можуть зупиняти кораблі та літаки, – CNBC

Ілюстративне фото з відкритих джерел

Контейнеровози та вантажні літаки можуть зламати, як і будь-яку іншу цифрову систему. Через проблеми з ланцюжками поставок, викликаних війною в Україні, і накладеними на росію санкціями, проблема стає ще більш актуальною, пише CNBC.

 Крім того, хакери вже блокували роботу транспортних компаній.

У грудні 2021 року компанія Hellmann Worldwide Logistics, яка займається морськими, автомобільними та залізничними та авіаперевезеннями, заявила, що на її операції вплинула фішингова атака. Через це прийом нових замовлень зупинили на кілька днів. Hellmann також відключила свої центри обробки даних по всьому світу і деякі системи, щоб обмежити поширення шкідливого ПЗ. Компанія не повідомила суму завданих збитків – але зрозуміло, що йдеться про десятки мільйонів доларів.

Підприємство виявилося не готове до атаки хакерів: системи доводилося відключати вручну. Крім того, фірма не мала плану, як працювати в таких ситуаціях.

За словами директора з інформаційних технологій Hellmann Самі Авад-Хартманна, хакери мали дві основні цілі: злом шифрування системи компанії та подальша крадіжка даних. Після цього, як припускають у компанії, зловмисники перейшли б до шантажу та вимоги викупу. Досі Hellmann працює з правоохоронними органами, щоб спробувати визначити, хто стоїть за кібератакою.

У 2017 році атака NotPetya торкнулася в тому числі датської компанії з контейнерних перевезень Maersk. Фірма заявила, що зловмисники отримали доступ до її даних і вимагали викуп у біткоїнах. Збитки від кібератаки оцінили у 200-300 мільйонів доларів.

У лютому 2020 року експедиторська компанія Toll Group, що належить Пошті Японії, змушена була відключити деякі інформаційні системи після кібератаки. Фірма заявила, що її зламали хакери, пов’язані з росією, і попросили викуп.

Втім, не завжди хакери вимагають. 2013 року злочинці зламали системи в порту Антверпена, щоб керувати рухом контейнерів. Так вони могли приховувати та переміщати партії наркотиків: як тільки хакери проникли у потрібні системи, вони змінили місцезнаходження та час доставки контейнерів із нелегальним вантажем. Потім контрабандисти відправили водіїв, щоб ті забрали транспортні контейнери з наркотиками, перш ніж вантаж зможе хтось перехопити.

У цьому випадку хакери також використовували атаки фішингу і поширювали шкідливе ПЗ серед пристроїв співробітників адміністрації порту і судноплавних компаній. При цьому злом помітили не відразу — на той момент наркотики вже встигли залишити порт.

Підготував: Сергій Дага

Источник материала
loader
loader