Яким буде телеканал футбольного клубу «Динамо Київ»
Яким буде телеканал футбольного клубу «Динамо Київ»

Яким буде телеканал футбольного клубу «Динамо Київ»

Яким буде телеканал футбольного клубу «Динамо Київ»

Футбольний клуб «Динамо» запускає свій канал «FC Dynamo Kyiv TV». Наприкінці березня регулятор вніс його до Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення, адже мовник має ліцензію Латвії. «FC Dynamo Kyiv TV» має намір вести цілодобове мовлення українською та російською мовами одночасно у якості HD та SD. Ліцензія передбачає мовлення в кабелі, на супутнику та ОТТ/IPTV. Канал представляла компанія «Поверхность-інвест». Це вже другий клубний футбольний канал: торік мовлення розпочав канал ФК «Шахтар». На відміну від «FC Dynamo Kyiv TV», канал «Шахтаря» має українську ліцензію.

«Динамо» хоче зробити свій канал не нішевим, а для широкої аудиторії. Саме тому планує запуск розважальних проєктів за участю колишніх гравців КВК з різних країн та купівлю документальних і художніх фільмів спортивної тематики. Детальніше про плани щодо запуску каналу, співпраці з провайдерами, монетизацію та контент у бліцінтерв’ю «Детектору медіа» розповів керівник групи компаній «Поверхность» Віктор Самойленко.

— Вікторе, минулого тижня канал футбольного клубу «Динамо» «FC Dynamo Kyiv TV» увійшов до списку адаптованих. Заявку до Нацради з цього приводу подавала ваша група компаній «Поверхность». Ви займаєтеся створенням чи дистрибуцією каналу?

— Ми дистрибутуємо канал на території України та займаємось його адаптацією українською мовою. Також допомагаємо партнерам із Латвії з продакшеном на території України.

— Чому канал отримав латвійську, а не українську ліцензію?

— Ми хотіли отримати ліцензію на весь світ, бо канал орієнтується на різні країни. Планується, що він мовитиме у країнах Балтії, Білорусі, Молдові. Він буде цікавий для колишніх громадян України, які переїхали в Австралію, Канаду, США, Ізраїль, Іспанію тощо. Власник «FC Dynamo Kyiv TV» — іноземна компанія, адже в канал інвестували компанії з Латвії та Швейцарії. І, звісно, сам клуб.

— Якою є частка клубу у власності каналу?

— Частка клубу значна, оскільки він бере участь у виробництві контенту. «Поверхность ТВ» співпрацює із самим клубом і з його телевізійним підрозділом. Зарубіжні інвестиції спрямовані на отримання ліцензії, купівлю обладнання та просування каналу на міжнародні ринки.

— Ліцензія передбачає мовлення в кабелі, на супутнику та ОТТ/IPTV. У які мережі ви хочете потрапити в першу чергу?

— У всі можливі. Ми отримали іноземну ліцензію, тому що в Україні за законом не можемо мати ліцензію, яка б давала право мовити на всі країни світу, в різних технологіях без обов’язку виходу на супутник. В інших країнах таку ліцензію отримати можливо. Зараз ми не маємо обмежень — можемо мовити різними мовами й давати сигнал не обов’язково через супутник, а й по ІР. Якщо ухвалять закон «Про медіа», за словами членів Нацради, таку ліцензію можна буде отримати і в Україні. Сподіваюсь, це станеться, і нам не доведеться звертатися до регуляторів інших держав.

— Скільки коштуватиме канал для українських провайдерів? Ви будете брати з них роялті?

— Наше роялті буде на рівні спортивних каналів. Усе залежатиме від абонентської бази і того, як удасться домовитися з провайдерами. Ми ведемо переговори і з кабельними, ОТТ/IPTV, супутниковими операторами. Наше завдання — потрапити у якомога більше мереж.

— Розглядаєте ви можливість індивідуальних передплат, так звана схема a la carte?

— Ми розглядаємо таку передплату для вболівальників. Ціну ми ще не сформували. Але цей варіант не основний: ми хочемо увійти в широкі пакети, адже наш контент буде досить різнорідним. Наша ідея в тому, щоб бути присутніми в пакетах, але щоб уболівальники мали змогу передплатити канал окремо. Деяких провайдерів ОТТ ми вже вмовили на таку співпрацю. Поки що їх не називатиму.

— Наскільки суттєва аудиторія вболівальників, готових передплатити нішевий канал?

— Ми хочемо відійти від нішевості і створити канал ширшого профілю.

Що канал показуватиме? На яку аудиторію орієнтуватиметься?

— Плануємо, що канал буде не вузькоспеціалізованим для чоловічої аудиторії, а залучить і жінок. Окрім спортивних трансляцій, плануються розважальні проєкти та спортивний кінопоказ. Колишні гравці КВК та партнери клубу — торгова марка «Фаворит» — зніматимуть проєкти за участю сімей футболістів «Динамо». Як футболісти живуть, які стосунки в них із дружинами та дітьми. У нас багато ідей, партнерів та спонсорів. Запустимо і проєкти на Новий рік.

— Чи плануються прем’єрні трансляції матчів?

— Передбачається, що «FC Dynamo Kyiv TV» братиме участь у купівлі різних спортивних турнірів, іноземних футбольних ліг. І в ефірі будуть прем’єрні трансляції молодіжного складу та основного клубу «Динамо». Що ж до чемпіонату України, то компанія з інвесторами розглядає можливість участі у таких тендерах в майбутньому.

— Як вплине запуск «FC Dynamo Kyiv TV» на продажі права на матчі? Чи залишатиме клуб можливість транслювати у себе поєдинки внутрішніх чемпіонатів?

— Клуб виставлятиме на тендер права на наступний сезон. Усі канали та платформи зможуть надати свої пропозиції. Чи будуть це ексклюзивні трансляції, залежатиме від політики продажу прав і тих пропозицій, які надійдуть. Як у всьому світі. І якщо не буде хороших пропозицій від сторонніх мовників, то клуб може вирішити транслювати матчі у платному телебаченні. Але, повторюю, права виставлятимуть для всіх.

— Наприкінці минулого року йшлося про створення каналу УПЛ. Однак два найбільші клуби — «Шахтар» та «Динамо» — вже запустили свої клубні канали. Чи це не є альтернативою цим планам?

— Чому? Зовсім ні. Канал УПЛ — це зовсім інша та важлива історія. Але його мають робити люди, рівновіддалені від «Динамо» та «Шахтаря», яким поки що важко знайти спільну мову. Такий канал необхідний. Якщо не буде хороших фінансових пропозицій щодо ексклюзивної купівлі прав на чемпіонати від сторонніх мовників канал УПЛ можна було б монетизувати через дистрибуцію та спонсорство. Тут немає жодних суперечностей. Рано чи пізно ця ідея має бути втілена. Клубам лише слід домовитись, як ділитиметься прибуток.

— Як звертали увагу члени Нацради, канал «FC Dynamo Kyiv TV» має намір продавати рекламу. Як ця схема вписується у роботу каналу з латвійською ліцензією?

— Представники каналу в Україні займатимуться продажам реклами, укладатимуть договір і реклама буде оплачена на території України, як цього вимагає закон. Спортивні канали, як правило, не мають таких блоків реклами, як канали широкого профілю. Йдеться радше про спонсорство. Кожна з версій каналу має відповідати законодавству тих країн, у яких транслюватиметься.

— Скільки версій каналу планується до запуску, окрім української?

— У нас буде версія на колишні країни Радянського Союзу, окрім Росії. Основна версія вийде у Ізраїлі, Німеччині, у Канаді, США та Австралії. Залежно від того, як у нас складеться з англомовними коментаторами, робитимемо кількагодинні блоки англійською мовою.

— Як я розумію, з часом ви хочете отримувати з цього каналу прибуток. Яке зі джерел монетизацї генеруватиме основний дохід?

— У першу чергу роялті з провайдерів. Додатковим джерелом буде спонсорство.

— Чи вже сформована команда?

— Над каналом працюватиме команда клубу «Динамо», «Поверхности», команди з Латвії та колишніх гравців КВК з різних країн. Також ми не припиняємо пошук спеціалістів та коментаторів.

— Коли планується запуск каналу?

— Канал мовить у тестовому режимі два-три місяці. Зараз ми чекаємо останні документи від акціонерів, щоб розпочати повноцінне мовлення. Сподіваюсь, що наступного тижня канал вийде у мережах провайдерів. Поки що не можу їх називати, оскільки ми ведемо багато перемовин із провайдерами різних технологій. У нас навіть є пропозиції ексклюзивно бути присутніми на певних платформах. Але ми ще не прийняли остаточного рішення.

Фото надано Віктором Самойленком

Теги по теме
Производство
Источник материала
loader
loader