Президент Сполучених Штатів Джо Байден заявив, що США мають необхідне обладнання для того, щоби розблокувати Суецький канал. Одна з найважливіших транспортних артерій світу вже 5-й день не працює через великий затор, який спричинив контейнеро-воз EverGiven, що сів на мілину. Через це світова торгівля щодня втрачає мільярди доларів. Детальніше про це – у сюжеті журналіста "5 каналу" Євгена Пилипчука.
Це супутникове зображення Суецького каналу. Зараз по обидва боки від нього стоять понад дві сотні кораблів, які чекають проходження. Велетенський затор, який утворився на початку тижня через контейнеровоз Ever Given, щогодини обходиться світовій економіці у 400 млн доларів. А в Білому домі вже заявили про те, що він устиг суттєво вплинути на світовий енергетичний ринок.
"Ми бачимо наслідки для енергетичних ринків, які спричинені блокуванням Суецького каналу – ключового транзитного шляху для нафти. І очевидно, це одна з причин, через яку ми запропонували допомогу від США. Продовжуватимемо відстежувати кон’юнктуру ринку і за необхідності реагуватимемо належним чином", – зазначила речниця Білого дому Джен Псакі.
Операція з розблокування каналу триває вже кілька днів. Зняти контейнеровоз із мілини намагаються буксири та екскаватори, які поглиблюють дно. Роботи тривають і вдень, і вночі. Найближчим часом до них повинні долучитися ще кілька кораблів. За найоптимістичнишими прогнозами, які висловив президент компанії-власниці знаменитого контейнеровоза, судно можуть зрушити з місця вже протягом найближчих кількох днів.
"Ми просимо вибачення за те, що перекрили рух транспорту та спричинили колосальні проблеми і занепокоєння багатьом людям. Ми маємо намір звільнити судно завтра ввечері за японським стандартним часом", – зазначає президент компанії Shoei Kisen KK Юкіто Хігакі.
Міжнародні експерти роблять більш стримані заяви, називаючи понеділок імовірним терміном завершення операції з розблокування каналу. Або ж навіть повідомляють про те, що вона триватиме близько двох тижнів. Також вони стверджують, що через інцидент почалися затримки та перебої у постачанні товарів і нафти.
"Танкери затримаються приблизно на два тижні через те, що їм потрібно буде обійти Кейп-Пойнт. Потрібно більше часу, щоби перевезти нафту з пункту А до пункту Б, що підвищує вантажні тарифи. Це стосується і товарних ринків", – каже керівник відділу ринків нафти Міжнародної енергетичної агенції Торыл Босоні.
Щороку через Суецький канал проходить понад 10% світової торгівлі. Канал сягає 193 метри в довжину та понад 200 метрів у ширину. Це найдешевший та найкоротший морський шлях між Азією та Європою, який забезпечує третину всього об'єму контейнероперевезень на планеті. Його блокування обходиться світовій економіці в майже 10 млрд доларів щодня.
Євген Пилипчук, "5 канал"