![До нас ставляться, як до країни третього світу: нардеп Кива про конфлікт Scania з українською компанією](https://thumbor.my.ua/p3nSHZnWmg5wn41CR672lLaQaLk=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F39%2F7821c103620b389187a4ee1ce3154048.jpg)
До нас ставляться, як до країни третього світу: нардеп Кива про конфлікт Scania з українською компанією
КИЇВ. 11 березня. УНН. Конфлікт між двома компаніями почався з бажання дистриб'ютора шведських вантажівок Scania в 2009 році змінити умови договорів для сервісного та дилерського центру "Журавлина" на менш вигідні. При цьому нові умови були ініційовані вже після зроблених "Журавлиною" інвестицій в шведського дистриб'ютора. Після того, як український дилер запропонував обговорити ситуацію, керівництво Scania України опублікувало на сайті повідомлення для клієнтів про те, що відносини з українцями розірвані, хоча договори все ще були в силі, а спеціальна процедура щодо їх розірвання була навіть запущена. УНН поцікавився у народного депутата Іллі Киви про те, що дозволяє офіційному представнику і дистриб'ютору відомої шведської компанії не дотримуватися умов договорів і так себе вести по відношенню до українських партнерів.
Деталі
Так, парламентарій, який обурений ситуацією, що склалася, впевнений, що ставлення іноземної компанії до українського дилера "Журавлина" слід екстраполювати в цілому на ставлення зарубіжних партнерів до України.
"У цій справі влаштували цирк, тому що ми для них, на жаль, є країною третього світу, колонією, яка управляється із зовні. Тому і ставлення до нас, як до країни третього світу, якій можна диктувати свої умови, а в потрібний момент - покликати посла, політиків, нехтувати законами та договорами", - впевнений Ілля Кива.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українцям тут не місце: політолог про конфлікт шведського гіганта Scania і українського дилера "Журавлина"
Також, за його словами, таке ставлення дозволяє іноземним компаніям без належної поваги ставитися і до української судової системи, давлячи на неї в різний спосіб і вдаючись до лобізму.
"Тут шведи вирішили диктувати нам свої умови. І те, що в цю справу втручається Посольство Швеції мені навіть в якійсь мірі зрозуміло. Адже дотримання дипломатичних правил і субординації застосовуються тільки при визнанні рівних умов двох суверенних держав. А коли Україну сприймають, як колонію, необхідну тільки для збагачення і отримання прибутку, то так і ставляться шведи до нас - як до країни третього світу", - підкреслив народний депутат.
Scania VS "Журавлина"
Конфлікт почався з бажання дистриб'ютора шведських вантажівок Scania Україна у 2009 році змінити умови договорів для сервісного та дилерського центру "Журавлина" на менш вигідні. При цьому нові умови були ініційовані вже після зроблених "Журавлиною" інвестицій в шведського дистриб'ютора. Коли український дилер запропонував обговорити ситуацію, керівництво Scania Україна опублікувало на сайті повідомлення для клієнтів про те, що відносини з Українською розірвані, хоча договори все ще були в силі, а спеціальна процедура щодо їх розірвання не була запущена.
З тих пір між двома суб'єктами господарської діяльності почалися тривалі і складні судові процеси.
В результаті кульмінацією цих судових процесів стала перемога "Журавлини" в 123 млн грн компенсації за 2012-2017 рр. У публічному просторі рішення суду зустріло опір з боку шведської сторони, окремих народних депутатів, які нібито захищають права інвесторів. Втрутився в ситуацію і посол, а представники Посольства Швеції навіть були присутні на апеляційному судовому засіданні.
При цьому в судовому порядку компанії "Журавлина" вдалося довести, що договір був розірваний не відповідно до його умов. Українці також в суді довели, що після того, як почався конфлікт, Scania Україна усіма можливими способами перешкоджала українському дилеру та сервісному центру виконувати свої зобов'язання за договором: відключила від всіх можливих електронних систем і сервісів з обслуговування клієнтів.
Відзначимо, що напередодні апеляційного судового засідання адвокат АТ VB Partners Станіслав Єна вкотре від імені шведської компанії звинуватив українську судову гілку влади в знищенні інвестиційної політики, лише тільки тому, що останнє рішення господарського суду першої інстанції було винесено не на користь його клієнтів. Також Станіслав Єна "пригрозив" власнику української компанії "Журавлина" Олегу Політило "новими фактами", які можуть вивести справу зі сфери господарських відносин в площину кримінальних правопорушень, що більше нагадувало загрозу.
Наступне засідання апеляційного суду у справі дистриб'ютора шведських вантажівок Scania проти колишнього дилера і сервісного центру української компанії "Журавлина" відбудеться 19 березня. Українці в судовому конфлікті сподіваються на справедливе рішення, яке залишить без змін рішення суду першої інстанції на користь вітчизняної компанії.
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)