/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Fd3db5399dab54abffbb0b6194a0df25f.jpg)
У Польщі ЗМІ протестують проти планів влади запровадити податок на рекламу в медіа
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F712344e2f28fb5584408cd6ddfffffb1.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Feeeabdc8887581496a821392b4a40da9.jpg)
У Польщі більшість незалежних електронних і традиційних ЗМІ протестують проти планів влади запровадити податок на рекламу в медіа, що може призвести до знищення незалежною журналістики в країні. Про це повідомив «Укрінформ».
Польські ЗМІ 10 лютого опублікували відкритий лист до влади на чорному тлі під заголовком «Медіа без вибору». Звернення підписали великі польські видавничі компанії, радіо і телеканали, зокрема –Agora S.A. (видає Gazeta Wyborcza та інші), Gremi Media (видає Rzeczpospolita та інші), Ringier Axel Springer Polska (видання Newsweek, Forbes, Onet.pl та інші), Polityka, Interia.pl, RMF, телеканали Canal+, Polsat, Puls, TVN та багато інших.
«Ми рішуче виступаємо проти використання епідемії як приводу для введення чергового, нового, винятково сильного навантаження на ЗМІ. Це навантаження буде постійним...», – йдеться у відкритому листі.
Медіа вважають, що новий податок є побором, який сильно б’є по польському глядачеві, читачеві, польській культурі, розважальному сектору, спорту та ЗМІ. На їх думку, введення податку призведе до послаблення чи ліквідації частини ЗМІ у Польщі, а також до обмеження фінансування підготовки якісних журналістських матеріалів, регіональних ЗМІ.
«Введення податку також поглибить нерівноправне ставлення до ЗМІ на медійному ринку Польщі: у ситуації, коли державні медіа отримують з кишені польського платника податків 2 млрд злотих (15 млрд грн), приватні медіа обтяжуватимуться додатковим побором у приблизно 1 млрд злотих (7,5 млрд грн)», – йдеться в повідомленні.
Зазначається, польський уряд вважає, що введення податку на рекламу в медіа дасть змогу оподаткувати Google, Facebook й Apple.
Нагадаємо, 19 липня 2020 року голова партії «Право і справедливість» (PiS) Ярослав Качинський, якого тоді вважали фактичним головою держави, повідомив, що в Польщі хочуть провести реформу, яка законодавчо обмежить діяльність іноземних ЗМІ в країні.
Партія «Право і справедливість» давно говорила про нібито втручання іноземних ЗМІ у внутрішні справи Польщі та про необхідність посилити позиції польських медіа. Критику іноЗМІ відновили під час президентської кампанії, у ході якої Анджей Дуда неодноразово звинувачував закордонні ЗМІ в дезінформації.
У січні 2021 року Ярослав Качинський сказав, що вважає, що в Польщі варто зменшити кількість іноземних ЗМІ, бо вони нібито загрожують свободі та суверенітету країни.
Фото: Укрінформ

