Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну»
Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну»

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну»

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну»

Цьогорічна осінь стала зірковою для ICTV та справжнім зорепадом для каналу «Україна». Нарешті вийшов із тіні СТБ, який у листопаді взяв упевнений курс на трійку лідерів, і в останній тиждень місяця обійшов усіх, окрім ICTV. Цей «канал героїв» випустив в ефір свою довгоочікувану прем’єру «Козаки. Абсолютно брехлива історія». «1+1» завершив свої талант-шоу «Танці з зірками» та «Маскарад». А в День пам’яті жертв голодоморів на телеканалах вийшли телепрем’єри українських фільмів «Ціна правди» та «Заборонений».

В огляді ми аналізуємо та ранжуємо канали переважно за комерційною аудиторією «18–54, 50 тис.+» (глядачі віком 18–54 років, мешканці міст із населенням понад 50 тис. осіб). Інформаційні та суспільні канали ми додатково розглядаємо за аудиторією «18+, вся Україна» (глядачі віком старше 18 років по всій Україні). Зростання / зниження частки формується на основі порівняння з попереднім місяцем (наприклад, у листопадовому огляді порівнюємо із жовтнем 2020 року). Топи найкращих трансляцій каналів формуються за «18–54, 50 тис.+» (крім «UA: Першого», чий топ сформовано за «18+, вся Україна»).

Тижні листопада: 44-й тиждень (1 листопада), 45-й тиждень (2‒8 листопада), 46-й тиждень (9‒15 листопада), 47-й (16‒22 листопада), 48-й (23‒29 листопада), 49-й (30 листопада).

Дані для аналізу надано рекламним агентством Vizeum Ukraine. Додатково при аналізі сіток мовлення першої шістки каналів в огляді використовуються дані консалтингової компанії MRM щодо праймових лінійок, оприлюднені на сайті Media Business Reports.

Тенденції листопада

За комерційною аудиторією «18‒54, 50 тис.+» ICTV утримує лідерство. «1+1», попри зниження частки, — на другій сходинці, а на третю вийшов СТБ, посунувши із п’єдесталу телеканал «Україна». СТБ мав найвище зростання в листопаді з-поміж каналів-лідерів. Також свої цифри вдалося наростити Новому каналу. Таким чином, у трійки каналів холдингу StarLightMedia є всі шанси потроху вирівнювати показники. Також у листопаді знизилися цифри ТЕТу, а «2+2» трохи наростив показники. До речі, в листопаді на «2+2» вдало стартував серіал «Ангели», знятий у співпраці з медіасервісом Megogo.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 2

За аудиторією «18+» телеканал «Україна» поки що недосяжний для конкурентів. Найвище зростання, як і за попередньою аудиторією, мав телеканал СТБ, який обійшов «Інтер» та потіснив його на п’яту позицію.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 3

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 4

Очолюють топ найкращих програм новини та гумористичні шоу каналів «1+1» та ICTV. У листопаді із забуття вийшов «Вечірній квартал», однак до цифр «Дизель-шоу» він не дотягнувся. Також дивились українці в листопаді кінопоказ Нового каналу та «Холостячку» на СТБ.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 5

ICTV та брехливі історії

У листопаді ключовою прем’єрою каналу став комедійний екшен виробництва IQ Production «Козаки. Абсолютно брехлива історія». Серіал зайшов у дві вечірні лінійки: о 21.30 та 22.20, де змінив попередню стрічку «Коп з минулого» від Pro-TV. У перший день ICTV показав прем’єру без реклами, й перші серії взяли частку 12,57 %. Канал одразу оголосив про лідерство у слоті. Однак далі цифри серіалу були нижчими. Якщо за перший тиждень показу «Козаки» дещо підвищили частку слоту в порівнянні з «Копом із минулого», то вже у другий тиждень динаміка пішла на спад.

Попри те, що поки жоден серіал не дає ICTV таких цифр, як детектив «Пес» від Pro-TV, псевдоісторичний екшен став для каналу вдалим експериментом зі своєю динамікою та атмосферою, що вирізняло його з-поміж інших серіальних продуктів цієї осені. І, швидше за все, канал зніматиме продовження — принаймні, фінал у серіалу відкритий. Також «Козаки» примітні ще й тим, що канал вирішив показати стрічку в мережі кінотеатрів Multiplex.

Як бачимо на слайді, порівняно із продуктами конкурентів, ICTV мав досить непогані цифри у праймі.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 6

Утім, найвищі цифри ICTV дали новини, «Дизель-шоу» та кінопоказ: «Мумія», «Велика стіна», «Веном», які канал показував у вихідні. Також обов’язковою складовою програмування у вікенд є кількагодинні марафони з повторів серіалу «Пес», за яким глядачі, навіть якщо захочуть, не зможуть скучити. 30 листопада канал розпочав показ нового сезону, про який згадаємо в огляді грудня.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 7

«1+1» та комедійні ситкоми

У жовтні-листопаді «1+1» завершив показ своїх талантшоу й запустив у праймі по черзі нові сезони ситкомів «СидорЕнки-СидОренки. Ремонт стосунків» та «Великі вуйки. Удома краще» (обидва виробництва «1+1 продакшн»).

Власне, весь листопад для «1+1» був не дуже вдалим, особливо останній тиждень, коли канал спустився на п’яту сходинку топу лідерів. «1+1» губив показники поволі.

Так, у праймі цієї осені «Свати» від «Студії Квартал 95» протрималися ледь не до кінця листопада, лише в останній день місяця у дві праймові серіальні лінійки (о 20.45 та 21.45) зайшли «Великі вуйки». Дивилися цей серіал гірше за «Свати» в лінійці о 20.45 і на рівні «СидорЕнків-СидОренків» у лінійці о 21.45.

Переважно знижувалися показники вертикальної лінійки власних програм каналу о 22.30. Флагманом серед програм цього слоту є «Світ навиворіт з Дмитром Комаровим». Цей проєкт цінний для каналу ще й тим, що він іде багатогодинними марафонами і в суботу (10.00‒15.00), і в неділю (12.00‒18.00). У суботній прайм на місце «Маскараду» досить вдало зайшов «Вечірній квартал», цифри якого вищі, ніж у п’ятничний вечір.

Ще однією примітною прем’єрою каналу став показ художнього фільму про Василя Стуса «Заборонений». Його канал поставив у День пам’яті жертв голодоморів у найпізніший вечір о 23.20, де стрічка взяла до 3 %.

Також важливо, що «ТСН» на «Плюсах» українці дивляться найкраще серед новинних програм.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 8

Сходження СТБ

Канал мав позитивну динаміку впродовж листопада. Показники нарощувати ключові слоти у вечірньому праймі каналу. Серед них о 18.00 лінійка реаліті «Супермама», о 19.00 вертикальні проєкти («Детектор брехні», «Таємниці ДНК», «Про що мовчать жінки» та «Один за всіх») та серіальний слот.

Упродовж листопада СТБ ставив у сітку короткі серіали (на чотири серії), які забезпечили зростання слоту о 20.15. Серед них: «Коханка у спадок», «Любов з ароматом кави», «Відпустка у сосновому лісі», «Життя прекрасне», «Два полюси кохання», «Продається дім з собакою», «Другий шанс на перше кохання». Це продукти різних виробників: StarLight Production, Star Media, Ivory Films.

У понеділок-вівторок СТБ показував один серіал, середа-четвер — новий. І такий мікс телефільмів, які зазвичай використовуються у програмуванні вихідних, досить непогано спрацював у листопаді. Слідом естафету прийняв уже довший серіал «Колір пристрасті» від Art Forms Production, його глядачі СТБ оцінили досить непогано.

Вишенькою на торті в сітці каналу лишається п’ятничне праймове реаліті «Холостячка» з часткою 15,77 %.

У результаті в останній тиждень листопада СТБ вийшов на другу позицію серед усіх телеканалів за комерційною аудиторією.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 9

Падіння «України»

Посилення позицій конкурентів вплинуло на показники каналу «Україна», який за останній час найдовше тримався на лідерській позиції, але поступився спершу ICTV, а далі — «1+1» та СТБ на початку осіннього сезону.

У каналу зменшився перегляд вечірньої серіальної лінійки о 21.05. Наразі серіали в ній переважно беруть цифри, нижчі за середні каналу. У листопаді в ефір продовжила виходити «Тінь зірки» (від «Української продакшн студії»), а також іще дві прем’єрні детективні мелодрами «Шуша» та «Мавки» (обидві від Star Media). Усі вони мають частку на рівні 7,9‒8,2 % за комерційною аудиторією.

Майже всі позиції топу каналу формують телефільми, які канал показує на вихідних, за винятком випуску новин «Сьогодні» в День пам’яті жертв голодоморів 28 листопада.

Цей день примітний для каналу також показом телепрем’єри українсько-польсько-британського фільму «Ціна правди» (український співвиробник — Film.ua Group). Однак канал чомусь не поставив стрічку у вечірній прайм (де вийшов мінісеріал виробництва Filmstream «Тінь минулого»), а як і «1+1» із «Забороненим», показав пізно ввечері о 23.00. Чомусь саме такі слоти на топових каналах відводять для українського кіно. У результаті частка стрічки — лише 3,9 %.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 10

Голлівуд Нового каналу

Увесь топ Нового заповнив голлівудський кінопоказ, який витіснив майже всі інші проєкти. У листопаді найбільше глядачів цікавили кінофільми всесвіту Marvel — «Месники», «Капітан Марвел» та «Доктор Стрендж». Усі три стрічки потрапили в десятку найкращих трансляцій місяця за комерційною аудиторією. Новий акцентує на ексклюзивному контракті з Marvel і у своїх планах на 2021 рік.

Сітка каналу лишалася стабільною, без особливих змін. Високі показники упродовж місяця утримувала лінійка власних вертикальних проєктів у будні о 19.00. За нею слідують дві лінійки кінопоказу о 21.00 та 23.50.

У вихідні канал також робить акцент на кінопоказі, повторі власних проєктів і тревелшоу («Орел і решка» та «Le Маршрутка»). Лише в останній тиждень листопада канал поставив марафоном у суботу британсько-американській історично-фентезійний серіал «Британія» (узяв невисокі показники до 5 %).

Основним експериментом цього сезону для Нового каналу стане показ другого сезону підліткової драми «Перші ластівки», прем’єра якої відбулася в середині грудня.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 11

Тихий листопад «Інтера»

Життя каналу «Інтер» іде своїм неспішним плином. У листопаді канал не міг похизуватися змінами у програмній сітці або в показниках. Топ каналу урізноманітнив концерт «Місце зустрічі», який канал показав у День пам’яті жертв голодоморів, коли інші мовниками до своїх сіток підходять більш стримано.

Але «Інтер» був би не «Інтером», якби затято не вшановував кожну дату Другої світової в контексті радянської звитяги. Тож 21 листопада, до 75-ї річниці початку Нюрнберзького процесу, на каналі вийшла нова документалка власного виробництва з промовистою назвою – «Нюрнберзький процес. Без права на помилування», яка взяла частку майже на рівні середньої (4,1 %)

Тим часом докудрама «Речдок» лишається однією з найрейинговіших програм каналу як у вечірніх слотах, так і вдень. Зранку в будні канал продовжує транслювати турецькі серіали «Мене звати Малек» та «Пані Фазілет та її доньки», які, втім, збирають лише старшу аудиторію 18+. Також невисоку частку — переважно до 2 % — має запущене під вибори політичне токшоу «Мир чи війна», яке в листопаді продовжило вихід щоп’ятниці. У вихідні, крім власних проєктів («Корисна програма» та «Готуємо разом»), «Інтер» показує радянське кіно й телефільми.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 12

Інформаційні канали

Новинні канали продовжують втрачати аудиторію. Насамперед це стосується першої четвірки, з них частка майже не змінилася лише у NewsOne. При цьому цифри ZIK у великих містах уже наближаються до частки Прямого. Дещо наростити показники в листопаді вийшло у 24-го каналу та каналу «Наш», який останнім часом вдається до провокативних кроків, через які до нього йде з кількома перевірками Нацрада з питань телебачення і радіомовлення.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 13

Суспільний мовник

У листопаді суспільний «UA: Перший» наростив цифри за всіма аудиторіями. Цікаво, що найкращою програмою листопада, як і в листопаді 2019 року, є закупний документальний фільм «Дикі тварини».

У листопаді канал традиційно транслював біатлон, що теж вплинуло на перегляд Суспільного. У топі — трасляція жіночих змагань із часткою 1,22 %. Окрім біатлону, диких тварин і літургії Греко-католицької церкви, глядачі каналу вподобали і проєкт Майкла Щура.

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 14

Топ рекламодавців і заповнюваність рекламних блоків на каналах

У листопаді, після завершення виборчої кампанії до місцевих виборів, упала й заповнюваність рекламних блоків: якщо в жовтні вона становила 107 %, то в листопаді — лише 88 %. Але за рахунок інтенсивнішої присутності рекламодавців умовного «Альянсу» груп StarLightMedia, «Медіа Група Україна» та Inter Media Group, рекламна активність у листопаді на 3 % перевищує показники аналогічного періоду минулого року, зауважує старший дослідник агентства Vizeum Ukraine Роман Жадько.

За даними Vizeum Ukraine, серед топрекламодавців «Альянсу» Roshen і P&G показали найбільше зростання відповідно до аналогічного періоду минулого року. Насамперед, за рахунок збільшення підтримки Always (+123 %), Gillette (+199 %), Lenor (+85 %), Old Spice (+106 %), Pampers (+155 %), Tide (+128 %), Vicks (+345 %) і відновлення активності Head and Shoulders, Herbal Essences та Oral-B. А найбільшим скороченням активності відзначився GlaxoSmithKline (призупинивши активність Solpadeine, «Банеоцин», «Діклак гель» і «Отривін».

За даними Vizeum Ukraine, у листопаді частка групи «1+1» від усього розпроданого інвентарю склала 19 % (тобто 81 % припав на «Альянс»). Лише п’ятеро рекламодавців групи із топп’ятнадцятки (за винятком неактивних у 2019-му) демонстрували збільшення активності, порівняно з аналогічним періодом минулого року. Проте приріст набраних рейтингів тільки двох гравців перевищує 200 wGRP. Найбільше скорочення активності демонстрували «Ельдорадо» та «Фармак» (призупинивши активність «Віс-Нол», «Лактіале», «Риназолін» та «Хепілор».

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 15

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 16

Детектор телерейтингів: як СТБ посунув із п’єдесталу «Україну» - Фото 17

Інфографіку та ілюстрацію для «Детектора медіа» розробив Роман Жадько, старший дослідник Vizeum Ukraine. Дані телепанелі належать ІТК; дослідник Nielsen; моніторинг — «Комунікаційний альянс». Дані наведено для аудиторій «18+», «18–54», «4+», вибірки «Вся Україна» та «50 тис.+» за показниками rat % і shr %. Дані Overnight. Детальніше за показниками — у глосарії ІТК.

Теги по теме
Статьи Рынок
Источник материала
loader
loader