/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F8f2ca5cd3276745367d70b206e3fab7a.jpg)
Скічко та Жмак ставлять під загрозу безпеку перевезення і долю цілої галузі — ЗМІ
Про це пише УНІАН. Видання зазначає, що Скічко підтримав ініціативу "Укрзалізниці", згідно з якою терміни служби окремих категорій вантажних вагонів можна буде продовжувати до 45 років, яку монополіст розробив на противагу рішенню Мінінфраструктури обмежити термін служби застарілого рухомого складу.
Влітку Кабмін ввів ембарго на подальше ввезення таких вагонів. Однак ринок вимагав також представити план списання вже наявного всередині країни б/в парку. За різними оцінками, протягом найближчих 7-9 років списанню щорічно підлягає 10-12 тис. вагонів.
Ухвалення плану модернізації рухомого складу дозволить згенерувати в найближчі п'ять років близько 10% додаткового ВВП — близько 350 млрд. грн., Підрахували вагонобудівники. Відсутність такого плану, навпаки — призведе до знищення цілої галузі, а десятки тисяч висококваліфікованих працівників залишаться на вулиці, йдеться в матеріалі.
Ініціатива ж "УЗ" — це фактично заморожування сьогоднішньої ситуації. "Коліями продовжуватимуть ходити напіврозвалені вагони, які призводять до аварій вартістю мільйони гривень, а ремонти такого складу відбуваються лише "на папері". ... Термінів експлуатації в 45 років немає в жодній європейській країні і навіть Росія і Казахстан "видавлюють" свої старі вагони з ринку, серед іншого, і з метою підтримки своїх вітчизняних машинобудівників", — зазначають журналісти.
На думку видання, ініціатива "УЗ" — свідоцтво того, що новий глава правління Володимир Жмак вже визначився з політичними покровителями і почав працювати в їхніх інтересах. "Його некомпетентність з лишком буде компенсована зовнішнім управлінням з боку зацікавлених вантажовідправників, які є кінцевими "бенефіціарами" схеми з уживаними вагонами", — йдеться в статті.
Що стосується Скічка, то він буквально недавно разом зі Всеукраїнською аграрною радою, асоціацією "Укрметалургпром", "Укрвідтранс", низкою інших об'єднань промисловців став активно агітувати за відмову від списання вагонів в інтересах вантажовідправників. За даними ЗМІ, основна частина старого парку перебуває в руках компаній Ріната Ахметова, Андрія Веревського, Дмитра Фірташа, а також російської "Смарт-Логістик" та компанії Едуарда Татьянич і Макара Пасенюка з ICU.
"За однією з версій, тему з вагонами і підтримкою "Укрзалізниці" Скічко вибрав для себе як пріоритетне, щоб на цій хвилі зайняти посаду міністра інфраструктури. Її нардеп нібито пригледів для себе, щойно крісло під Владиславом Криклієм почало хитатися. Однак набагато більш реалістичним виглядає сценарій, що колишній телеведучий може увійти в історію як "трунар" цілої вагонобудівної галузі, який, пішовши на поводу у меркантильних інтересів окремих учасників ринку, поставив їхні бізнес-завдання вище пріоритетів безпеки і розвитку інфраструктури країни", — резюмує видання.

