«Детектор медіа» продовжує розповідати про кінопроєкти, які беруть участь в 14-му пітчингу Держкіно.
Ми для зручності поділили їх на документальні, анімаційні, ігрові, копродукційні та серіали.
У першому огляді ми розповіли про пітчинг документальних проєктів.
Крім того, експертної комісії Держкіно Андрій Кокотюха поділився своїми міркуваннями про учасників документальної секції.
У цьому ж огляді мова піде про анімаційні повнометражні авторські фільми (один проєкт), анімаційні повнометражні для широкої глядацької аудиторії (шість проєктів) та анімаційні короткометражні фільми (30 проєктів).
Анімаційні серіали ми віднесли в огляд серіалів, який вийде на «Детекторі медіа» незабаром.
Рада з держпідтримки попередньо рекомендувала анімаційним повнометражним проєктам просити не більше 30 млн грн, а короткометражним – не більше 2 млн грн.
Найдорожчим проєктом цієї категорії стала анімаційна драма «Селяни» – копродукція України, Польщі та Сербії, виробник від України – ТОВ «Укркіно».
Бюджет складає 149 млн грн, команда сподівається отримати 15,7 млн грн українських державних коштів.
Найбільше ж грошей – 30 млн грн (тобто максимум) – просить ТОВ «Медіаполіс» на свій мультфільм «Нікчеми», повний бюджет якого складає 40 млн грн.
Найбільше проєктів – а саме п’ять – презентував продакшн «Червоний собака»: повнометражну анімацію «План Мадагаскар» та короткометражні «Далеко-близько», «Розібрана», «Сіль землі» і «Тінь сумнівів».
Серед анімаційних повнометражних стрічок є дві великі копродукції: вже згадана вище анімація «Селяни» (Україна, Польща, Сербія) та «Далія і Червона Книга» виробництва ТОВ «Студіо Капі» (Україна, Аргентина).
Як і в конкурсі документальних фільмів, найактивнішою експерткою повнометражних анімаційних проєктів була Вікторія Добровольська, яка прямо називала деякі проєкти невдалими або слабкими.
У цілому ж питання експертів переважно стосувалися аудиторії та маркетингових стратегій.
Оскільки короткометражні мультфільми можуть демонструватися, в основному, на кінофестивалях, то й питань до них було значно менше, ніж до повнометражних.
Анімаційні повнометражні авторські.
У категорії представлено всього один проєкт.
Експерти: Олег Валуйськов, Ярослав Підгора, Алла Преловська, Леонора Пащенко, Володимир Яценко, Альона Тимошенко, Ольга Безхмельницина.
«План Мадагаскар».
Виробник – ТОВ «Студія «Червоний собака», продюсери – Олена Голубєва, Регіна Мар’яновська-Девідзон, Патрік Хернандез, режисер – Іван Орленко, бюджет – 78,6 млн грн, очікувана сума – 29,8 млн грн.
Сюжет: Головного героя кінооператора департамент пропаганди відправляє знімати постановочні сцени в єврейському гетто.
Він потрапляє до Потьомкінського села, яке було побудовано спеціально для зйомок так званого розкішного єврейського життя, починає підозрювати, що все навколо лише фікція, та проводить таємне розслідування.
Команда називає цей проєкт анімаційною докудрамою.
Планується, що в фільмі буде близько 70% анімації, решта – хроніка та ігрове кіно.
На ролі в фільми обирають українських та німецьких акторів.
Анімаційні повнометражні для широкої глядацької аудиторії.
У категорії представлено шість проєктів.
Експерти: Вікторія Добровольська, Тарас Ткаченко, Ліана Плісецька, Наталія Чернишева, Наталія Шевчук, Ольга Безхмельницина, Ольга Райтер.
Поклик серця».
Виробник – ТОВ «Карандаш анімейшн Студіо», продюсер – Дмитро Бєлінський, режисер – Сергій Гармаш, бюджет – 38 млн грн, очікувана сума – 30 млн грн.
Сюжет: Добрий Вовк на прізвисько Собаця, після вигнання зі свого рідного Темного Лісу в сусідній Світлий Ліс, потрапляє в небезпечну пригоду – він єдиний, хто може допомогти друзям Білочці, Братам Їжакам і Бобру знайти правильну формулу еліксиру доброти, без якого неможливе щасливе життя Світлого лісу.
Пригодницька стрічка з елементами детективу.
Головна ідея фільму – показати дітям, що щастя знаходиться всередині кожної людини, вчити дітей прислухатися до свого серця в будь-яких важких ситуаціях.
Цільова аудиторія – діти 8-12 років.
Команда співпрацює з американськими скрипт-докторами, планує здійснювати препродакшн стрічки у 2021 році, виробляти анімацію у 2022 році та постпродакшн у 2023 році.
Продюсери збираються показати стрічку на фестивалях у Каннах, Берліні, Лондоні тощо.
Виробник – ПП «Медіаполіс», продюсер – Володимир Нікітенко режисер – Манук Депоян, бюджет – 40 млн грн, очікувана сума – 30 млн грн.
Сюжет: Хлопчик Фортунато крізь магічний портал у глечику потрапляє до середньовіччя, де зустрічає себе з минулого та себе з майбутнього.
Всі троє мають стати справжньою командою, щоб повернутися додому та не потрапити до рук лихого Алхіміка, який і створив глечики-портали.
Мультфільм розраховано на дітей віком від 6 років та дорослих.
Референси – «Клаус», «Назад у майбутнє».
Стрічку збираються дублювати англійською мовою та перезентувати на міжнародних кіноринках і фестивалях.
Реліз заплановано на травень 2023 року.
Цей проєкт брав участь у 12-му пітчингу Держкіно рік тому.
Тоді автори просили в держави більше 67 млн грн при загальному бюджеті понад 96 млн грн.
Виробник – ТОВ «Укркіно», продюсери – Ольга Журженко, Десняна Рожкова, Шон Боббіт, Х’ю Велшман, Єлена Ангеловскі, Іван Прібічевіч, режисерка – Дорота Кобєла, бюджет – 149 млн грн, очікувана сума – 15,7 млн грн.
Сюжет: У польському селі Липка одруження місцевої красуні Ягни з багатим удівцем призводить до жорсткого суперництва і врешті перетворюється на катастрофу і закінчується смертю.
Копродукція Польщі, України та Сербії.
Один із продюсерів проєкту Х’ю Велшман працював над оскароносним мультфільмом «Петя і Вовк», а також над анімаційною стрічкою «З любов’ю, Вінсент».
Він розповів, що новий проєкт є адаптацією роману нобелівського лауреата Владислава Реймонта «Селяни», створюється в стилістиці стрічки «З любов’ю, Вінсент», тобто буде повністю намальований масляними фарбами.
12% фільму «З любов’ю, Вінсент» намалювали українці, у новому проєкті їм віддадуть 40%.
Планується, що фільм буде дубльовано українською мовою, з українськими іменами, українськими піснями тощо.
Запланована дата релізу – кінець 2022 року.
«Чарівний амулет».
Виробник – ПП «АіО компанія», продюсери – Оксана Костан, Анатолій Осадчий, режисер – Тигран Согоян, бюджет – 29,5 млн грн, очікувана сума – 29,5 млн грн.
Сюжет: Чарівний амулет, викрадений з острова піратами багато років тому, захищав жителів острова від небезпеки, а тепер острову загрожує загибель.
Брат і сестра, які живуть на острові, потрапляють у відкритий океан, де долаючи перешкоди – знаходять давній талісман.
Герої мають якнайшвидше повернути амулет на острів, щоб урятувати його від небезпеки та принести мир жителям.
Аудиторія – діти старше 4 років.
Героїв мають озвучити українські зірки.
Планується, що робота над стрічкою буде завершена в жовтні 2022 року, а в прокат вона вийде 22 грудня 2022 року.
Продюсери збираються демонструвати фільм на фестивалях, а також випустити книгу за сценарієм.
Експерти зазначили, що команда погано підготувалася до пітчингу і не показала достатньо матеріалу.
Вікторія Добровольська також наголосила, що продакшн не має досвіду виробництва анімації, а режисер не має досвіду у створені повнометражної анімації, тож навряд стрічка буде готова до 2022 року.
Виробник – ТОВ «ТТМ», продюсер – Андрій Границя, режисер – Володимир Михайлов, бюджет – 37 млн грн, очікувана сума – 30 млн грн.
Сюжет: Чугайстер – це містичний герой українських легенд, хлопець-лісовик, котрий допомагає людям.
Цього разу він вступає у смертельний двобій із силами темряви для того, щоби визволити дітей з полону небезпечної комп’ютерної гри.
Меседж мультфільму: реальна дружба важливіша, ніж віртуальна.
Книга «Чугайстер», за якою створюється анімаційний фільм, отримала нагороду «Коронація слова» в 2017 році.
Вікторія Добровольська назвала візуальний ряд, представлений на пітчингу, нецікавим.
Вона також зауважила, що з минулого конкурсу Держкіно, в якому проєкт також брав участь, нічого не змінилося.
На що продюсер Андрій Границя відповів, що це вона не помічає змін, вигукнув: «Вам не понятно, на что давать деньги? На счастье ваших детей», після чого покинув сцену.
З минулого конкурсу точно змінився бюджет стрічки: тоді продюсери його оцінювали у 47 млн грн, а в Держкіно просили 37,5 млн.
«Далія і Червона Книга».
Виробник – ТОВ «Студіо КАПІ», продюсер – Михаль Маргуліс, режисер – Давід Бісбано, бюджет – 99,8 млн грн, очікувана сума – 11,5 млн грн.
Сюжет: Далія стає персонажем роману свого батька-письменника «Червона Книга».
Після смерті батька 12-річну дівчинку викрадають персонажі з книги.
Копродукція України та Аргентини.
Команда проєкту вважає, що ця історія універсальна та зрозуміла в будь-якій країні.
Автори планують поєднати 2D, 3D і stop motion.
Уже зроблено 40 хвилин анімації.
Запланована дата показу – січень 2023 року.
Анімаційні короткометражні фільми.
Таких проєктів у цьогорічному конкурсі 30.
Вони претендують на 100% підтримку Держкіно, але Рада з держпідтримки кіно рекомендувала просити не більше 2 млн грн.
Експерти: Роман Мартиненко, Оксана Остапко, Наталія Марченкова, Станіслав Сухненко, Алла Преловська, Василь Вітер, Тарас Ткаченко.
Серед 30 короткометражних проєктів – мультфільми на будь-який смак: про дружбу, кохання, сімейні цінності, чесність, сміливість, нові відкриття, різноманітні дива й боротьбу добра зі злом.
Є й практичні проєкти: наприклад, «Мульт.
Безпека» (виробник – ТОВ «Кей Анімейшен Студіо») має навчити дітей правил безпеки на вулиці, вдома та в інтернеті.
А мультик «Місто щасливих хлопчиків» (виробник – ТОВ «Студіо Капі») розповідає про толерантність, вчить співіснувати з людьми різних віросповідань та поглядів.
Є й анімації на злободенні теми, як-от коронавірус.
У центрі сюжету мульфільму «Супер тато» (виробник – ТОВ «АС Ум-груп») – сім’я, яка жила спокійним щасливим життям, аж доки одного дня татко, пілот міжнародних сполучень, не пішов на роботу, бо всі рейси скасували, а аеропорти закрили, а мама, фармацевт-дослідник, має створити ліки від нової хвороби, через яку зупинився весь світ.
Декілька проєктів присвячені тому, як малеча бачить світ дорослих.
Так, анімація «Муніме» (виробник – ТОВ «Хеппі хіппі лаб») – про те, як маленька дитина подорожує квартирою та сприймає звичайні побутові речі як елементи казкового світу.
Мультфільм «Курча» (виробник – ТОВ «Новаторфільм») має розповісти, як уявляє світ курча, яке ще не вилупилося.
А проєкт «Тільки уяви» (виробник – ТОВ «Світ Незнайки») – про те, чи може дорослий побачити світ очима дитини.
Окрім суто дитячих тем, на пітчингу присутні й дорослі: самотність, депресія, війна.
Так, наприклад, анімація «Герой» (виробник – ТОВ «Юкрейніан пікчерз») розповідає про військового, який після повернення з війни намагається боротися зі своїми спогадами про неї.
Мультфільм «Розібрана» (виробник – ТОВ «Студія «Червоний собака») – про те, як дівчина щоразу проводжає коханого на війну.
А в центрі сюжету фільму «Сад переїхав» (виробник – ТОВ «Ютопія») – переселення людей та рослин з тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей.
Далі чекайте на огляди копродукційних проєктів, ігрових національних стрічок та серіалів.