Американська компанія Universal Hydrogen, заснована українцем, провела 15-хвилинний тестовий політ пасажирського водневого літака, повідомляє Engadget. Випробування відбулося другого березня на Мозес-Лейк, штат Вашингтон.
Модифікована модель Dash-8 може стати першим у Північній Америці пасажирським літаком із нульовим викидом. Вона здатна перевозити 40-60 пасажирів.
Водневий паливний елемент та електромотор встановили на лівому боці літака, в той час, як праворуч був стандартний турбогвинтовий двигун для підстраховки. Літак містив 30 кілограмів рідкого водню.
Турбогвинтовий двигун використовували переважно для зльоту, а сам політ проходив на енергії водню. Літак піднявся на висоту один кілометр.
Пілоти зауважили, що шум і вібрації відчувалися значно слабше, ніж під час польоту на звичайному літаку. Дисбаланс потужностей, однак, мав ефектом деяке рискання — коливання літака відносно вертикальної осі.
Водень забезпечує приблизно чверть тієї енергії, що звичайне авіаційне пальне, тож у найближчій перспективі йдеться про короткі рейси. Крім того, з воднем складніше працювати, він легко вибухає. Ще одна перепона — брак інфраструктури. Але цей останній момент, здається, не надто хвилює розробників Universal Hydrogen.
«Наша бізнес-модель розв’язує проблему курки та яйця — водневих літаків і водневої інфраструктури. Ми розвиватиме і те, й інше паралельно та за допомогою дуже низьких витрат», — запевняє співзасновник компанії Павло Єременко.
Єременко народився у Львові в родині математика, яка емігрувала до США, коли хлопцю було 13 років. Павло здобув ступінь бакалавра аеронавтики і космотавтики в МТІ, закінчив магістратуру з аеронавтики в Калтеху, а згодом ще тренувався на пілота.