Rally Italia Sardegna: під контролем Toyota
Rally Italia Sardegna: під контролем Toyota

Rally Italia Sardegna: під контролем Toyota

Недільний маршрут сардинського ралі був цікавим, бо організатори старанно поєднали в одній секції два абсолютно різних допи – швидкісний 15,25-кілометровий Arzachena – Braniatogghiu (середня швидкість на ньому легко пішла за позначку в 100 км/год) і набагато повільніший Aglientu – Santa Teresa, він же фінальний Power Stage довжиною 7,79 км (тут швидкість ненабагато перевищила позначку 80 км/год)… Перший проїзд цієї пари спецділянок особливих сюрпризів не приніс, якщо не брати до уваги несподіваного проколу в Мадса Остберга (норвежець через це втратив майже півхвилини та знову віддав першу позицію в заліку WRC-2 Ярі Хуттунену).

Зате другий заїзд на швидкісному Arzachena – Braniatogghiu довелося зупинити через серйозну аварію Георга Ліннамяе – естонець буквально розтрощив вщерть свій VW Polo GTI R5.

У вищій лізі ранкову програму пройшли без жодних пригод – трійка лідерів Ож’є-Еванс-Ньовілль легко контролювала ситуацію, решта екіпажів нікуди не поспішали та старанно берегли свої шини для фінального Power Stage (наприклад, Отт Тянак і Калле Рованперя були настільки обережні, що дозволили собі втратити цілу хвилину на допі)….

При складанні стартової черги на Power Stage застосували традиційний формат – першими на трасу вирушили чотири представники WRC-2 (Адрієн Фурмо, Марко Буласія, Мадс Остберг, Ярі Хуттунен), потім всі дев’ять екіпажів на заводських WRC, від Теему Сунінена (Ford Fiesta WRC) до Себастьяна Ож’є (Toyota Yaris WRC).

Не обійшлося без невеликого сюрпризу в заліку WRC-2, де Мадс Остберг вчергове поповнив свою солідну колекцію страшенно прикрих неприємностей на Сардинії (вчора отримав хвилину штрафу, сьогодні прокол і півхвилини втраченого часу) – виявили витік гальмівної рідини на Citroen C3 Rally2, норвежець в черговий раз збився з темпу і все ж програв битву за перемогу у своїй категорії.

Таким чином фін Ярі Хуттунен вже здобув першу перемогу в складі Hyundai Motorsport N, а також встановив особистий рекорд на етапах WRC – став п’ятим в абсолюті (до того його найвищими досягненнями були восьмі місця на Сардинії та в Монці минулого року)! Це подія, бо не так вже й часто екіпажам на техніці R5/Rally2 вдається фінішувати в Топ-5 абсолюту….

Коли до боротьби нарешті долчилися екіпажі вищої ліги, спочатку жодних помітних сюрпризів не було – якщо не брати до уваги того, що ранковий результат на спецділянці Aglientu – Santa Teresa був покращений більш ніж на дюжину секунд (з 5.46,0 до 5.33,6).

Колосальний стрибок швидкості для дистанції всього лише 7,79 км! Ні в кого не було сумнівів, що умови на Power Stage будуть диктувати ті екіпажі, що продовжили боротьбу за допомогою Supe.

Rally – втрачати їм майже нічого, можна шалено атакувати на межі можливостей техніки.

Спочатку здавалося, що Отт Тянак ось-ось запише на свій рахунок вже другу поспіль перемогу на Power Stage – естонець випередив Калле Рованперю на 0,9 секунди (5.33,7 проти 5.34,6).

Але після цього прийшов час несподіванок… Спочатку пройшла стрімка атака Тьєррі Ньовілля, який зумів випередити Отта Тянака на 0,3 секунди й очолив гонитву за бонусними очками.

Потім всіх налякав Елфін Еванс, у якого на броді раптом заглух двигун.

На щастя, запасу часу йому вистачило, щоб все одно зберегти друге місце за підсумками ралі!.

Після таких раптових «спецефектів» Себастьян Ож’є вирішив вже нікуди не поспішати – але навіть в такому стриманому темпі француз спокійно показав четвертий час на Power Stage (плюс два призових бали) і здобув уже третю в цьому році перемогу! Тепер залишається лише констатувати той факт, що Toyota Gazoo Racing WRT вдруге поспіль здобула нищівну перемогу саме в той момент, коли майже всі передумови вказували на успіх Hyundai Motorsport… А тепер підрахуємо свіжі досягнення тойотівців – вже четверта перемога в цьому році та третій дубль (після аналогічних досягнень в Монте-Карло і Хорватії), впевнене лідерство в особистому (два перших місця у Себастьяна Ож’є та Елфіна Еванса) і командному заліках (рахунок за очками 231:182 на користь Toyota Gazoo Racing WRT).

Додамо до цього вражаючу стабільність Такамото Кацути, який п’ять разів поспіль успішно фінішував у Топ-10 (включаючи четверті місця в Португалії та на Сардинії) – японець зі 48 очками не тільки випередив одноклубника Калле Рованперю та відібрав у нього п’яте місце в загальному заліку чемпіонату, але і впритул наблизився до Отта Тянака (естонець випереджає Кацуту лише на один бал)!.

Power Stage.

Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 5.33,6.

Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,3.

Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +1,2.

Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +5,2.

Сордо/Росада (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +5,7.

Rally Italia Sardegna (попередні результати).

Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 3:19.26,4.

Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +46,0.

Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.05,2.

Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +6.11,2.

Хуттунен/Лукка (FIN, Hyundai i20 R5) +9.31,7.

Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) +9.39,2.

Россель/Коріа (F, Citroen C3 Rally2) +10.37,7.

Лопес/Вальєхо (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +11.03,7.

Соланс Я./Санхуан (E, Citroen C3 Rally2) +11.26,3.

Буласія/Дер Оганнесян (BOL/RA, Skoda Fabia Rally2 evo) +11.34,6.

Ожье (F) – 106.

Еванс (GB) – 95.

Ньовілль (B) – 77.

Тянак (EE) – 49.

Кацута (J) – 48.

Рованперя (FIN) – 44.

Сордо (E) – 30.

Брін (IRL) – 24.

Грінсміт (GB) – 22.

Фурмо (F) – 20.

* – попередні дані.

Кубок производителей (после пяти этапов)*.

Toyota Gazoo Racing WRT – 231.

Hyundai Motorsport – 182.

M-Sport Ford WRT – 82.

Hyundai 2C Competition – 28.

* – попередні дані.

Ogier), Hyundai.

Источник материала
loader