Законопроєкт про відновлення незалежності НАБУ та САП важливо ухвалити одразу, інакше існують ризики – Кривонос
Законопроєкт про відновлення незалежності НАБУ та САП важливо ухвалити одразу, інакше існують ризики – Кривонос

Законопроєкт про відновлення незалежності НАБУ та САП важливо ухвалити одразу, інакше існують ризики – Кривонос

Законопроєкт про відновлення незалежності НАБУ та САП важливо ухвалити одразу, інакше існують ризики – Кривонос

Семен Кривонос пояснив, чому не можна розтягувати ухвалення законопроєкту в цілому на дні чи тижні.

Законопроєкт №13531, який відновить незалежність НАБУ та САП важливо ухвалити у першому читанні та в цілому, інакше існує низка ризиків, зазначив директор Національного антикорупційного бюро Семен Кривонос в інтерв’ю «Суспільне». Водночас він зазначив, що Бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура теж працювали над новим документом.

«Важливо, щоб цей законопроєкт в четвер ухвалили і в першому читанні, і в цілому, і відразу передали на підпис президенту. Важливо не розтягувати, не робити двох читань ― бо є величезний ризик правок, блокування, затягування. А протягом всього часу від моменту голосування славнозвісного законопроєкту [№12414] і до підписання й опублікування [нового] законопроєкту президентом існує ризик витребування наших справ [Генеральним прокурором], ознайомлення з цими справами. [Наразі] ми не можемо рухатися у важливих резонансних провадженнях, тому що керівник САП фактично втратив процесуальні права», – зазначив Кривонос.

За його словами, якщо припустити, що зараз є необхідність задокументувати хабар чи протиправну діяльність високопосадовця, то керівник САП не може визначити групу прокурорів та себе старшим в цій групі, аби захистити інформацію в цьому кейсі.

Єдиний, кому очільник САП зараз може повідомити про підозру – це голова сільської ради чи депутат місцевого рівня.

Водночас Семен Кривонос відзначив, що новий законопроєкт виправить ситуацію і має повернути все, як було до ухвалення закону №12414.

 «Детективи НАБУ й прокурори САП брали безпосередню участь у роботі над цим законопроєктом. Він повністю відновлює процесуальну незалежність Національного антикорупційного бюро і Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Якщо зараз ця незалежність фактично знищена ― законопроєкт у разі його голосування в четвер повертає все, як було. Він надає нам повні гарантії незалежності [та можливість] рухатися в кримінальних провадженнях», – додав Кривонос.

Нагадаємо, 22 липня Верховна Рада проголосувала за законопроєкт №12414 про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу, яким по суті ліквідувала незалежність Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та Національного антикорупційного бюро України. За нього проголосували 263 депутати. У низці українських міст, зокрема й Києві, спалахнули масові протести проти закону про НАБУ та САП. 

Після протестів Зеленський заявив, що готує новий законопроєкт, який «гарантує реальне зміцнення системи правопорядку в Україні, незалежність антикорупційних органів, а також надійний захист системи правопорядку від будь-якого російського впливу чи втручання». Цей крок привітали у Євросоюзі.

Водночас керівник кримінальної практики Адвокатського об’єднання AZONES Микола Мягков у коментарі для ZN.UA розповів, що між ухваленим законом №12414, що ліквідує незалежність НАБУ та САП, та ухваленням президентського №13533, виникає лазівка для топ-корупціонерів з можливим використанням генпрокурора. 

Чому саме тепер Банкова злетіла з котушок? У чому силовики Зеленського звинуватили НАБУ й САП, щоб прикрити політичну операцію ліквідації незалежності антикорблоку? Як ручний парламент реалізував сценарій влади, який давно розроблявся на Банковій? Відповіді у статті «Облава на НАБУ й САП. Президент Зеленський за крок до авторитаризму» дає редактор відділу внутрішньої політики Інна Ведернікова.

Джерело матеріала
loader
loader