За що не треба платити в магазині: коли відвідувач не має відшкодовувати товар
За що не треба платити в магазині: коли відвідувач не має відшкодовувати товар

За що не треба платити в магазині: коли відвідувач не має відшкодовувати товар

У супермаркетах нерідко трапляються ситуації, коли покупець необережно розбиває пляшку напою, кидає упаковку з продуктами або пошкоджує інший товар. Але далеко не завжди за це треба платити. Держспоживслужба у Хмельницькій області нагадує, у яких випадках покупець не зобов'язаний відшкодовувати збитки.

Коли покупець не зобов'язаний платити за пошкоджений товар

Чинне законодавство захищає споживачів у таких ситуаціях. Відповідно до статті 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового псування чи знищення майна несе його власник, якщо інше не передбачено договором чи законом.

Покупець стає власником товару лише після його повної оплати. Досі відповідальність за стан продукції несе продавець. Це означає, що й товар було пошкоджено досі розрахунку, платити нього покупець зобов'язаний, і магазин немає права вимагати цього.

Молочні товари. Фото: Youtube

Що заборонено згідно із законом "Про захист прав споживачів"

Додатково, згідно з частиною другою статті 17 Закону України "Про захист прав споживачів", продавцям забороняється:

  • змушувати споживача набувати продукції неналежної якості;
  • нав'язувати товари, що не входять до асортименту, що цікавить;
  • обмежувати можливість безготівкової оплати за покупки.

Ці норми захищають споживача від тиску з боку продавця та необґрунтованих вимог.

Супермаркет
Фото из открытых источников

Як зробити, якщо випадково пошкодили товар

Якщо в магазині ви випадково упустили або пошкодили товар, не потрібно панікувати. Слід спокійно звернутися до співробітника магазину та пояснити ситуацію. Те саме стосується випадків, коли ви виявили зіпсований або пошкоджений товар на полиці — про це теж варто повідомити персоналу.

Якщо співробітники торгової точки все ж таки наполягають на оплаті пошкодженого товару, необхідно звернутися до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів та захисту прав споживачів (Держспоживслужбу). Скаргу можна подати письмово або звернутися до гарячої лінії відомства.

Джерело матеріала
loader
loader