Субсидія на оренду житла: що робити, якщо в заяві була помилка
Субсидія на оренду житла: що робити, якщо в заяві була помилка

Субсидія на оренду житла: що робити, якщо в заяві була помилка

Субсидія на оренду житла: що робити, якщо в заяві була помилка

Відповідь дали юристи.

У січні 2025 року в Україні ввели новий вид соціальної допомоги для внутрішньо переміщених осіб (ВПО) – субсидію на оренду житла. Фахівці «Юридичного порадника для ВПО» розповіли, чи можуть її призначити, якщо в заяві було допущено помилку.

Подаючи заяву на субсидію для оплати оренди житла, важливо знати, що відбувається, коли в документах щось не так. Якщо документи подано з помилками або неповністю — є три варіанти розвитку подій.

Документи не подані

Документи не приймають до розгляду = вважають не поданими, якщо:

  • у договорі найму немає підписів обох сторін;
  • у договорі не вказано обов’язкову інформацію (дані про наймача / наймодавця, права / обов’язки сторін тощо);
  • у заяві за формою (додаток 2 або 5) не заповнено всі поля або відсутній підпис;
  • закінчився строк дії електронного підпису (якщо подано в електронному вигляді);
  • закінчився строк дії договору оренди на момент подання заяви.

Такі документи реєструються, але не розглядаються. Їх повертають із поясненням причин.

Заява прийнята з помилками 

Якщо заяву прийнято, але є помилки — Пенсійний фонд повідомить про них. Якщо в заяві стоїть відмітка про компенсацію наймодавцю — повідомлять також і його.

У такому випадку ви матимете 30 календарних днів, щоб:

  • виправити помилки;
  • подати нову заяву і/або оновлений (або новий) договір найму.

Виправлені документи на сьогодні можна подати через ЦНАП або напряму до Пенсійного фонду.

Помилки не виправлені

Якщо протягом 30 днів ви не подасте нові або виправлені документи або не повідомите про те, що помилки вже виправлено, Пенсійний фонд відмовить у призначенні субсидії (і компенсації наймодавцю, якщо це передбачалось).

У такому разі доведеться подавати нову заяву із пакетом документів.

Що робити, якщо не вистачає інформації з реєстрів

Якщо протягом трьох робочих днів Пенсійний фонд не отримав з держреєстрів потрібну інформацію — вас повідомлять про це.

У такому випадку наймач і, за потреби, наймодавець мають право протягом п’яти робочих днів подати додаткові документи, які підтверджують необхідну інформацію. Це шанс доповнити заяву, щоб її не відхилили автоматично через нестачу даних з електронних систем.

Нагадаємо, як ВПО можуть дізнатися орієнтовний розмір субсидії на найм житла.

Джерело матеріала
loader