ЄС розраховує на продовження торговельних переговорів з США після дедлайну Трампа — Bloomberg
ЄС розраховує на продовження торговельних переговорів з США після дедлайну Трампа — Bloomberg

ЄС розраховує на продовження торговельних переговорів з США після дедлайну Трампа — Bloomberg

ЄС розраховує на продовження торговельних переговорів з США після дедлайну Трампа — Bloomberg

Глава Білого дому звинувачував ЄС у “повільних переговорах”.

Європейський Союз вважає, що торговельні переговори з США можуть продовжитися після дедлайну, встановленого американським президентом Дональдом Трампом на 9 липня, навіть попри активізацію контактів протягом останнього тижня, повідомляє Bloomberg.

ЄС очікує досягнення домовленості щодо принципів угоди до 9 липня як найкращий сценарій, який би дозволив продовжити переговори для опрацювання деталей. Очікується, що США відреагують на останній раунд переговорів найближчими днями й повідомляють про свою позицію стосовно наступних кроків.

Трансатлантичні союзники поспішають укласти угоду до липневого дедлайну, коли Вашингтон запровадить 50% мита на майже весь експорт країн ЄС, що спровокує заходи від Союзу у відповідь. 

Після того, як два тижні тому сторони домовилися про прискорення переговорів, єврокомісар з питань торгівлі Марош Шефчович регулярно телефонував і особисто зустрічався з міністром торгівлі США Говардом Лутніком, а також із торговим представником Штатів Джеймісоном Гріром.

Єврокомісія цього тижня поінформувала держави ЄС про стан торговельних переговорів. За словами джерел Bloomberg, які говорили на умовах анонімності, США та ЄС зараз проводять поглиблені дискусії як щодо критично важливих секторів, таких як сталь і алюміній, автомобілі, фармацевтика, напівпровідники та цивільні літаки, які щодо тарифних і нетарифних бар'єрів.

Хоча переговори відбуваються в позитивній атмосфері, процес залишається складним. ЄС вважає, що Штати хочуть односторонніх поступок, і будь-яка угода, швидше за все, буде “асиметричною” на користь Вашингтона. Через це Союз посилює підготовку до контрзаходів, включаючи дії, які можуть виходити за межі тарифів. Єврокомісія консультуватиметься з державами-членами, щоб вивчити стратегічні сфери, в яких США покладаються на ЄС, — у питанні можливої відплати.

В межах пропозицій, переданих Штатам наприкінці минулого місяця, ЄС запропонував поступово працювати над досягненням нульових тарифів на автомобілі, промислові товари та некритичні сільськогосподарські товари, розглядаючи це як проміжні кроки. Переговори стосовно цих питань зараз набирають обертів.

Галузі, що перебувають у центрі уваги, вже постраждали від американських тарифів, або ж стануть об'єктами майбутніх мит. ЄС запропонував поглибити співпрацю з США в цих галузях у межах попередньої пропозиції, переданої Вашингтону минулого тижня. Сторони також прагнуть співпрацювати в питанні економічної безпеки.

Єврокомісія сподівається, що робота ЄС над спрощенням своїх правил допоможе вирішити деякі проблеми з адміністрацією Трампа, пов'язані з нетарифними бар'єрами. Однак будь-які вимоги США, що обмежують автономію ЄС у регуляторних та податкових питаннях, залишаються червоними лініями, наголошують представники Єврокомісії.

Окремо чиновники ЄС вважають, що існує можливість співпраці стосовно критично важливих корисних копалин. Двосторонні переговори тривають, і це питання також може обговорюватися на саміті G7 у Канаді цього місяця.

Паралельно з поточними переговорами з США, ЄС продовжує підготовку контрзаходів на випадок, якщо не вдасться досягнути “задовільного результату”. ЄС схвалив тарифи на американські товари на 21 мільярд євро, які можуть бути швидко запроваджені — ці мита спрямовані на “політично чутливі” американські штати та включають такі товари, як, наприклад, соя з Луїзіани — штат, звідки родом спікер Палати представників Майк Джонсон, а ще сільськогосподарська продукція, птиця й мотоцикли.

Союз також готує додатковий список тарифів на 95 мільярдів євро американських товарів у відповідь на так звані “дзеркальні” мита Трампа. Зокрема, тарифи ЄС будуть спрямовані на промислові товари, включаючи літаки компанії Boeing Co. та автомобілі американського виробництва.

Джерело матеріала
loader
loader