/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F0d6b9ba5fd7f14c4b3ae2cadc6279c9f.jpg)
Теслу з'їдають заживо: як китайські конкуренти перемогли дітище Маска, яким надихалися
Особливо нервова поведінка Ілона Маска останніми днями має дуже просте пояснення, стверджує аналітик Ліам Деннінг у колонці для Bloomberg. Американський магнат втрачає ґрунт під ногами через стрімке падіння Tesla на світовому ринку електромобілів...
Найгучніша новина, яка зараз витає навколо Tesla Inc., стосується раптового, хоча й недивного, розриву стосунків генерального директора Ілона Маска з лідером, настільки ж спокійним і скромним, як і він сам — президентом Дональдом Трампом. Важлива новина стосується того, що відбувається далеко від цих берегів: у Китаї.
За попередніми даними Китайської асоціації легкових автомобілів, обсяг поставок із заводу Tesla в Шанхаї в травні впав на 15% порівняно з минулим роком. Це знаменує собою вісім послідовних місяців зниження обсягів виробництва на найбільшому заводі Tesla з виробництва електромобілів, на який припадає близько 40% глобальних потужностей компанії. У цих цифрах не вказано, які з цих електромобілів продаються в Китаї або експортуються звідти, але ця тенденція — не на користь Tesla. За даними британської дослідницької компанії New AutoMotive, частка компанії на китайському ринку акумуляторних електромобілів за останні чотири роки скоротилася більш ніж наполовину.
Цифри також свідчать про погіршення економічних показників. У простому календарному обчисленні вони означають, що завантаження фабрик Шанхая в травні становило 76%. Це не жахливо, але значно нижче, ніж у травні минулого року. Поки що цього року, не рахуючи лютого, коли Tesla готувалася до випуску оновленої Model Y, передбачуваний рівень використання на 10 пунктів нижчий, ніж за той самий період у 2024 році. Говорячи про оновлену Model Y, не можна назвати гарним знаком той факт, що Tesla вже запропонувала такі стимули, як фінансування з нульовим відсотком у Китаї. У сукупності зниження завантаження виробничих потужностей, що означає зростання постійних витрат на автомобіль, і збільшення знижок, що означає зниження чистого прибутку, вказують на продовження проблеми, яка була занадто очевидна в результатах першого кварталу Tesla: скорочення маржі прибутку в основному бізнесі компанії.
На відміну від слабких продажів електромобілів Tesla на інших важливих ринках, таких як Каліфорнія і Європа, спад у Китаї не має нічого спільного з політикою Маска. Репутація Tesla в Китаї залишається високою, її розглядають як важливий каталізатор революції в автомобільному секторі країни. Ось тільки "каталізатор" — не зовсім відповідне слово, адже принадність каталізаторів у тому, що вони провокують перетворення, але не витрачаються в процесі. У такому разі правильніше було б назвати Tesla реактивом, тому що внутрішня китайська індустрія електромобілів, підстьобнута її прикладом, тепер пожирає її живцем.
Конкуренти, включно з BYD Co. Ltd., що займає близько 27% китайського ринку електромобілів, тепер пропонують такі самі можливості, як і Tesla, у плані зовнішнього вигляду, дальності ходу і функцій допомоги водієві — і за нижчими цінами. Xiaomi Corp., виробник смартфонів, перебуває в процесі запуску YU7, високотехнологічного електричного позашляховика зі швидким підзаряджанням, який схожий на Porsche або Ferrari, але, можливо, найкраще видається ракетою, що прагне до Model Y.
В альтернативному вимірі Китай слугував би для Tesla тепличною лабораторією, де відточувалися б найкращі у світі та прибуткові електромобілі, які можна було б навіть експортувати на свій рідний ринок. У реальності Маск, схоже, втратив амбіції щодо розробки нових, доступних моделей, здатних конкурувати по всьому світу. Остання по-справжньому нова модель Tesla, Cybertruck, звісно, велика, але не більш "гарна", ніж податковий законопроєкт Трампа, який Маск тепер відкрито називає "гидотою". Хоча Tesla багато в чому відокремлюється від успадкованих автовиробників у США, Німеччині та Японії — звісно, з погляду оцінки вартості — вона, як і вони, бачить, як її позиції в Китаї стрімко втрачаються. І незалежно від останніх постів Маска на сайті X, він доклав чимало зусиль, щоб забезпечити обрання президента і більшості в Конгресі, які мають намір знищити продажі електромобілів у США.
З урахуванням того, що наближається кінець другого кварталу, а дані про продажі з Китаю і Європи віщують чергову порцію слабких доходів, не дивно, що ця історія витісняється іншими речами. Маск, який відмовився від команди зі зв'язків із громадськістю Tesla і регулярно засуджує ЗМІ як "пропагандистські", проте останнім часом занурився в інформаційний бліц, а тепер ще й закрутив нову політичну інтригу. Чи є розрив із Трампом реальним? Мій лакмусовий папірець: стежте за тим, щоб @elonmusk не опублікував фотографію тако.
Автор висловлює особисту думку, яка може не збігатися з позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.
