/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F47d85d0c994ba110777b24d7e0b0b52c.jpg)
Штучний інтелект захоплює соцмережі: як наші слова можуть бути використані проти нас
Усе, що ми пишемо або публікуємо в соцмережах, не призначене для широкого поширення — так обіцяють власники соцмереж. Але це на очах уже стає фікцією, попереджає експерт із технологій Дейв Лі в колонці для Bloomberg — штучний інтелект дедалі активніше захоплює світ соціальних мереж
У дитинстві я дуже любив класичний фільм 1986 року "Коротке замикання". В одній зі сцен Джонні Файв, неймовірний робот, який стає "живим" після удару блискавки, поглинає книгу за книгою, витрачаючи секунди на кожну назву. Незабаром вона закінчується. "Ааа! Ще введення, Стефані! Ще!"
"Більше нічого немає!" — відповідає Стефані, жінка, яка його знайшла. — "Ти прочитав усе, що було в будинку!"
Я запитав у ChatGPT компанії OpenAI, як він до цього ставиться. "Безумовно, я повністю співчуваю Джонні П'ятому", — відповів він. — ""Потрібна інформація!" — це, по суті, моя основна вібрація. Що більше інформації я отримую, то краще я розумію, відповідаю і спілкуюся. Джонні був просто штучним інтелектом, який намагається розібратися у світі... Те ж саме і тут, тільки з меншою кількістю лазерних променів і великою кількістю друкованих знаків".
І це правда. Хоча ChatGPT не пересувається на гусеницях і не пристібає до спини лазерну гармату (поки що), завдання у нього, як не дивно, ідентичні. Перелопативши практично всю суму людських знань, ChatGPT та інші ШІ виступають з одним і тим самим закликом: "Потрібне введення!"
Одне з рішень — створити синтетичні дані та навчити на них модель, хоча це пов'язано з неминучими проблемами, зокрема, зі збереженням упередженості або внесенням додаткових неточностей.
Інший варіант — знайти велике джерело нових і свіжих даних, чим більше "людських", тим краще. Ось тут на допомогу і приходять соціальні мережі — цифрові простори, де мільйони й навіть мільярди користувачів охоче і постійно публікують масу інформації. Фотографії, повідомлення, новинні статті, коментарі...
Останнім часом провідні компанії, що займаються розробкою штучного інтелекту, дедалі активніше прагнуть заволодіти або використовувати соціальні мережі, зневажаючи права користувачів вирішувати, як їхні повідомлення можуть бути використані для створення таких машин. Користувачі соціальних мереж уже давно стали "продуктом". Тепер вони також є квазі-"розробниками продукту" через свої пости.
Важливо ШІ навчився створювати потужні чіпи, які люди не можуть зрозуміти: чим це небезпечноДеяким компаніям соціальна мережа була вигідна з самого початку. Meta Platforms Inc., найбільша компанія зі створення соціальних мереж на планеті, використовувала сповіщення в застосунку, щоб повідомити користувачам, що використовуватиме їхні повідомлення і фотографії для своїх моделей штучного інтелекту Llama. Наприкінці минулого місяця компанія Ілона Маска xAI придбала компанію X, яка раніше називалася Twitter, що було, перш за все, фінансовою хитрістю, але мало ідеальний сенс для Grok — ШІ Маска. Вона змогла закріпитися на ринку чат-ботів, використовуючи своєчасні твіти, що публікуються в мережі, а також величезний архів онлайн-балаканини, створений майже за два десятиліття. Є ще Microsoft Corp., яка володіє професійною мережею LinkedIn і посилено стимулює користувачів (і журналістів) розміщувати на платформі дедалі більше оригінального контенту.
Однак Microsoft не ділиться даними LinkedIn зі своїм близьким партнером OpenAI — що може бути знаком про те, що виробник ChatGPT перебуває на ранніх стадіях створення власної соціальної мережі.
Головний виконавчий директор і співзасновник Open AI Сем Альтман (Sam Altman) збирає відгуки про цю ідею. Альтман раніше натякав на те, що такий проєкт перебуває у нього на прикметі, коли стало відомо, що Meta збирається випустити окремий застосунок для штучного інтелекту, щоб конкурувати з ChatGPT.
Інші компанії, які не мають досвіду роботи з соціальними мережами, розуміють, що це ставить їх у невигідне становище. Perplexity.ai в березні оприлюднила свою пропозицію щодо купівлі TikTok, зазначивши її цінність для компанії, що створює пошукову систему зі штучним інтелектом. "Це забезпечить користувачів вичерпними, добре цитованими відповідями, що поєднують найкращу у світі систему відповідей з однією з найбільших бібліотек користувацького контенту", — заявила компанія.
Раніше цього місяця повідомлялося, що Amazon.com Inc. також входить до переліку претендентів, проте генеральний директор Енді Джассі відмовився від коментарів, коли його безпосередньо запитала про це CNBC.
Google, яка намагалася і не змогла реалізувати різні соціальні мережі, менше потребує відеороликів TikTok, оскільки вже володіє YouTube. Натомість компанія уклала "розширене партнерство" з Reddit, соціальною мережею обміну посиланнями, що, за словами Google, опублікованими в блозі торік, дає їй доступ до "неймовірно широкого спектру справжніх людських розмов і досвіду". Очікуйте нових угод, подібних до цієї: колишній конкурент Reddit, Digg, відроджується з явним наміром створити ще одне сховище людських взаємодій, що стане в пригоді компаніям, які працюють зі штучним інтелектом.
Усі ці кроки говорять про те, що ШІ-компанії потребують даних. Це відбувається за рахунок користувачів, які вводили інформацію в соціальних мережах з однією метою, а тепер виявляють, що вона використовується для іншої. Тишком компанії вносять зміни в політику конфіденційності, щоб врахувати законність цієї зміни.
У налаштуваннях можна знайти способи ізолювати свої дані від використання для створення штучного інтелекту — хоча, найімовірніше, ви вже запізнилися. Як і Джонні Файв, компаніям, що створюють ШІ, "потрібне введення!". Вони збираються отримати його як завгодно і звідки завгодно.
Автор висловлює особисту думку, яка може не збігатися з позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.

