Адміністрація Дональда Трампа посилює торговельну протистояння з Китаєм, запроваджуючи нові мита на китайські вантажні судна в американських портах. За даними Bloomberg, Управління торгового представника США (USTR) пропонує змінити схему оподаткування: замість фіксованого збору в $1 млн за кожен захід судна до порту (що пропонувалося раніше), збори розраховуватимуться за тоннажем.
Відповідно до планів регулятора, відбуватиметься поетапне посилення обмежень:
- Всі китайські судна (побудовані в Китаї або якими володіють китайські компанії), що заходять до США, сплачуватимуть збір, розрахований за обсягом перевезеного вантажу, за кожен рейс окремо.
- Через пів року для китайських суден збір становитиме $50 за одну нетто-регістрову тонну (це обсяг комерційного простору судна) й поступово зростатиме протягом трьох років. Китайські судна оцінюватимуться за нетто-тоннажем або кількістю контейнерів.
- Через три роки також буде обмежено вхід до США для іноземних суден, що перевозять скраплений природний газ.
Зазначається, що зібрані кошти підуть на відновлення американської суднобудівної галузі, яка вже давно зосередилась на військових замовленнях замість комерційного флоту.
Ще одна важлива зміна — збір стягуватимуть за кожен рейс, а не за кожен портовий захід, як раніше. Це важливо, адже судноплавні компанії побоювалися, що через початкову модель великі судна намагатимуться заходити лише до одного порту, що спричинило б затори.
Оператори суден можуть уникнути збору протягом трьох років, якщо доведуть, що замовили будівництво нового судна в США.