Звичка, яка змушує переїдати щодня: наукове дослідження
Звичка, яка змушує переїдати щодня: наукове дослідження

Звичка, яка змушує переїдати щодня: наукове дослідження

Вірусні відео про їжу, у яких часто знімаються стрункі люди, котрі поїдають велику кількість їжі, можуть формувати уявлення глядачів про їжу та стандарти тіла на глобальних платформах.Дослідники з австралійського Університету Фліндерса оцінили відео про їжу, включаючи харчові проблеми та вміст ASMR (автономна сенсорна реакція меридіану), на трьох основних платформах обміну відео (YouTube, TikTok і Bilibili), щоб зрозуміти потенційний вплив такого контенту на глядачів, пише sciencedirect.Їхні висновки вказують на те, що ведучими цих відео є переважно молоді люди європеоїдної або азійської національності. У багатьох відео розповідається про переїдання або нездорову харчову поведінку, і приблизно половина зображує людей із худорлявою статурою (47,2% худих, 27,8% середньої статури). Дослідники попереджають, що перегляд і взаємодія з цим контентом може вплинути на зовнішність і харчові звички глядачів, особливо серед молодшої аудиторії.Соціальні медіа налічують понад чотири мільярди користувачів, і їх пов'язують із проблемами зовнішнього вигляду та неправильним харчуванням через популяризацію ідеалів зовнішнього вигляду, таких як худорлявість і фізична форма.Нові дослідження відео мукбангу виявили потенційний зв'язок із переїданням і обмежувальною харчовою поведінкою. Відомі платформи для обміну відео містять різноманітні ролики, пов'язані з їжею, деякі пропонують унікальні інтерактивні функції, такі як чати в режимі реального часу (функція живих коментарів на Bilibili), що можуть вплинути на сприйняття глядачів.Теми віртуального спілкування (наприклад, "Давайте поїмо разом!") були найпоширенішими на Bilibili, де 80% ведучих зверталися безпосередньо до глядачів проти 45% на TikTok і YouTube. Дослідницька група перевірила відео, пов'язані з їжею, на трьох відомих платформах для обміну відео (YouTube, TikTok і Bilibili). Набір пошукових термінів ("mukbang", "eating challenge" і "ASMR eating") використовувався для визначення релевантних відео, а пошук проводився у квітні 2022 року з використанням фільтрів релевантності для певної платформи.Враховувалися відео, якщо в них зображена одна чи дві особи, які їдять, мали понад 10 000 переглядів і містили аудіо та субтитри англійською чи китайською мовами.Жінки були більш поширені на TikTok (70%), ніж на інших платформах. У більшості відео (59,4%) були представлені азіатські ведучі, зокрема на китайській платформі Bilibili. Відеозйомки були в основному в приміщенні (72,2%), часто вдома або на студії.Азіатські солоні страви були найбільш споживаними видами їжі (52,2%), потім фрукти/овочі (41,7%) і фастфуд (23,3%).Bilibili переважно демонстрував азіатські страви, а TikTok показував менше варіантів споживання фруктів і овочів.Переїдання (понад три прийоми їжі) з'явилося в 71,7% відео. На YouTube, де переїдання фігурує приблизно в 90% відео, також була найбільша частка, які демонструють дуже великі шматочки та швидке поїдання.Небезпечна харчова поведінка, наприклад надмірне вживання солодкої їжі, спостерігалася в 36,7% відео (73,3% на YouTube).

Джерело матеріала
loader
loader