/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F2d0dfe4a5480ec3817369eb7bf84b512.jpg)
Російський Су-57 уперше приземлився в Ірані і простояв там тиждень: у чому причина
Є версія, що літак міг затриматися через технічні проблеми з двигуном. Також не виключений варіант, що іранські військові проводили перевірку характеристик машини перед угодою із закупівлі.
Після участі в авіасалоні Aero India 2025, який проходив із 10 до 14 лютого, російський винищувач п'ятого покоління Су-57 був помічений на авіабазі Бендер-Аббас на півдні Ірану. Про це свідчать опубліковані американським виданням TWZ супутникові знімки.
На кадрах зображені Су-57 і Іл-76, що знаходяться поруч із двома іранськими P-3 Orion — патрульними літаками, закупленими до 1979 року. Також у мережі з'явилося кілька відеозаписів із землі, на яких Су-57 виконує польоти.
За даними супутникової зйомки, російський винищувач залишався в Ірані щонайменше тиждень — на знімку від 21 лютого він присутній на базі, проте на кадрі від 24 лютого винищувача вже немає.
З цього приводу оглядачі Defense Express зазначили, що настільки тривале перебування Су-57 в Ірані дає підстави припустити, що йдеться не просто про рекламну демонстрацію літака потенційному покупцеві. Можливо, іранські військові проводили перевірку льотних і бойових характеристик перед фіналізацією угоди щодо закупівлі.
Альтернативна версія, озвучена низкою джерел, говорить про те, що Су-57 міг затриматися через технічні проблеми. Нібито під час другого польоту винищувач був змушений екстрено приземлитися одразу після зльоту, а потім російські фахівці очікували на доставку нового двигуна і його заміну.
У будь-якому разі, продовжили аналітики, візит Су-57 до Ірану виглядає заздалегідь запланованим. Бендер-Аббас — це логічна точка дозаправки для перельоту з Бангалора до Ахтубінська, відстань до якого становить близько 5200 км. Однак якщо Кремль дійсно хотів продемонструвати винищувач іранському керівництву, логічніше було б організувати посадку в Тегерані для офіційної презентації або на віддаленішій базі з метою секретності.
Тим часом офіційно підтвердженим контрактом між Росією та Іраном поки що залишається постачання винищувачів Су-35. Ба більше, Тегеран нібито отримав право на ліцензійне виробництво цих літаків, що може поставити під сумнів інтерес Ірану до закупівлі Су-57.
Нагадаємо, Росія вже має підтверджений експортний контракт щодо винищувачів Су-57 — цього року Алжир замовив до 14 літаків. Хоча у зв'язку з цим постає питання, чи введуть США санкції проти Алжиру за купівлю російської зброї відповідно до "Закону про протидію противникам Америки за допомогою санкцій" (CAATSA).
