Дослідники назвали все, що можна дізнатися про людину з погляду науки лише подивившись у її очі.
Очі людини часто називають "дзеркалом душі" або "вікнами душі", але нове дослідження вчених вважає, що наші очі насправді можуть розповісти про нас значно більше, ніж вважалося раніше. У новому дослідженні вчені виявили, що все зводиться не тільки до кольору наших очей, а й ще до двох чинників, які не менш важливі, пише Daily Mail.
Нове дослідження було проведено вченими з Лейденського університету. Команда виявила, що наші очі фактично формують те, як люди сприймають усе навколо: від нашої привабливості до щедрості.
У Фокус. Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!
Можна подумати, що все зводиться лише до кольору наших очей, але вчені зазначають, що не менш важливими факторами вважають: розмір зіниці та яскравість райдужної оболонки. Під час дослідження вчені попросили реципієнтів оцінити фотографії нелюдяних приматів зі зміненими очима.
Результати дослідження показали, що тварини з яскравими райдужками й великими зіницями були оцінені учасниками дослідження як більш привабливі та доброзичливі. Команда також виявила, що тварини з великими зіницями також здавалися людям більш привабливими.
За словами авторів дослідження, їхні результати показують, що невеликі зміни в сприйманій морфології очей впливають на поведінку й афективні реакції. Око людини складається з безлічі частин людини, зокрема:
- райдужної оболонки;
- зіниці;
- кришталика.
Більшість попередніх досліджень розглядали лише ефекти кожної з цих частин окремо. Наприклад, раніше вже було виявлено зв'язок між розміром зіниці та дружністю, привабливістю і надійністю. Однак у новій роботі вчені прагнули дізнатися, чи впливають зміни як зіниці, так і райдужної оболонки на те, як нас оцінює оточення.
За словами провідного автора дослідження Хуана Ольвідо Переа-Гарсія, у першому експерименті 64 учасникам показали портрети 32 видів нелюдиноподібних приматів, зокрема шимпанзе, лев'ячих тамаринів і сріблястих гібонів. Очі тварин були відрегульовані за розміром зіниць, причому у деяких були більші зіниці, ніж зазвичай, а в інших — менші. Далі реципієнтів попросили назвати суму, яку вони готові пожертвувати для збереження того чи іншого виду, а також наскільки милою, доброзичливою і привабливою вони вважають тварину на фото.
Результати вказують на те, що люди жертвували більше, коли їм показували тварину з великими зіницями. Вони також оцінювали тварин як більш милих, доброзичливих і привабливих, коли у них були великі зіниці.
У другому експерименті взяла участь 121 людина. Їм також показали фото нелюдиноподібних приматів, але цього разу вчені відрегулювали яскравість їхньої райдужної оболонки, а також розмір зіниці. Цього разу дослідники виявили, що учасники жертвували більше, коли їм показували очі з більш яскравими райдужними оболонками. Вони також сприймали приматів із яскравішими райдужками як миліших, доброзичливіших і привабливіших, але тільки якщо в них були розширені зіниці.
Тепер учені вважають, що розмір зіниці є ключовим у нашому сприйнятті людей, однак яскравість райдужки, схоже, також важлива.
Раніше Фокус писав про те, що вчені розповіли, що б сталося з людьми, якби у них було 3 очі.