Для українського водія чи не найголовніша характеристика зимової шини – її поводження на слизькій дорозі. Нова зимова шина Michelin Alpin 7 має високі показники у цій дисципліні, але внаслідок чого?
Якщо тести підтверджують, що зимова шина дійсно належить до преміального сегмента, це означає, що вона хороша у трьох стихіях – на снігу, на льоду і на холодному асфальті. І що при тому всі три характеристики добре збалансовані між собою.
Проте, майте на увазі, Michelin Alpin 7 належить до європейського типу, тобто вона в принципі не може мати шипів. То як же вона демонструє високі характеристики гальмування, прискорення і керованості на льоду, чим чіпляється за нього? Виявляється, конструктори провідних шинних брендів вміють обходитись без металевих “кігтів”.
Як європейська шина Alpin 7 обходиться без шипів?
Можливо, багато кого це здивує, але сьогодні існують фрикційні шини (без шипів), які працюють на льоду не гірше, а то й краще, ніж шиповані. Щоб досягти такого, використовується цілий комплекс засобів.
Ламелі. Перш за все, за чіпкість шини на слизькій дорозі відповідають ламелі – особливі тонкі розрізи на протекторі. Розкриваючись під час обертання колеса, ці щілини своїми гострими крайками впираються у поверхню льоду, протискують шар вологи (це вона робить лід слизьким) і чіпляється за суху поверхню.
За чіпкість шини на слизькій дорозі відповідають ламелі – особливі тонкі розрізи на протекторі
У Alpin 7 ламелів більше звичайного, тому шина добре тримає машину на льоду і викатаному снігу. Крім того, її ламелі прорізані в різних напрямках, відтак вони ефективно працюють і при гальмуванні, і при прискоренні, і при маневруванні на слизькій поверхні.
Гума протектора. Другий важливий чинник високих зчіпних якостей шини Michelin Alpin 7 – склад гуми, з якої зроблено її протектор. Такі інгредієнти як соняшникова олія і частинки силіки підтримують еластичність гуми на морозі. Через це чіпкість протектора зберігається навіть у люті холоди. Цікаво, що при високих льодових характеристиках гумова суміш нової моделі чинить низький опір коченню, він аж на 9% нижче, ніж в Alpin попереднього покоління. Згідно зі світовими стандартами, Alpin 7 має високий індекс енергоефективності.
Alpin 7 має багатошарову суміш у поєднанні з сумішшю під протектором і еволюційним малюнком протектора
Структура блоків протектора. Особливість зимових шин у тому, що після одного-двох сезонів вони починають втрачати свої первинні властивості – через зменшення глибини протектора і зокрема ламелей. Але у шини Michelin Alpin 7 такого старіння немає – в ній використана особлива структура протекторних блоків, вони багатошарові та мають незвичну форму в перетині. Ламелі у цієї шини так звані прогресивні: в міру зносу шини на протекторі з’являються нові канавки. Таким чином, високі зчіпні якості на слизькій поверхні у “сімки” зберігаються протягом усього терміну служби – аж до появи індикатора критичного зносу.
Направлений протектор V-подібної форми. Зимова дорога не завжди слизька через кригу, доволі часто (а української зими – дуже часто) нормальному зчепленню коліс з дорогою заважає так звана шуга – мокра снігова каша, що вкриває асфальт. Щоб прибрати її з плями контакту і дозволити шашкам протектора дістати до асфальту і вчепитись за нього, протектор Alpin 7 має широкі та густо розташовані доріжки V-подібної форми.
Alpin 7 має широкі та густо розташовані доріжки V-подібної форми
Ці ефективні водовідвідні канавки забезпечують швидке відведення мокрого снігу і вологи за межі протектора. Завдяки такій системі каналів шина добре пристосована і для суто зимових покриттів, і для періодів відлиги, коли надійному зчепленню заважає не тільки крига, а й інші чинники.
Зима різна, шина – одна
Як “Автоцентр” вже згадував, модель Michelin Alpin 7 – типовий представник шин європейського типу. Тобто вона для таких зим, коли на дорозі протягом однієї поїздки можна зустріти усю гаму зимових сюрпризів – і лід, і сніг, і воду, і шугу. Тому конструктори та наділили її протектором з такими різноплановими характеристиками, які, власне, підпорядковані одній меті – надійному та безпечному керуванню машиною за будь-яких зимових умов.