Будівництво приватного будинку: як отримати дозвіл
Будівництво приватного будинку: як отримати дозвіл

Будівництво приватного будинку: як отримати дозвіл

Будівництво приватного будинку: як отримати дозвіл

Роз'яснення дали юристи.

В Україні часто зустрічаються самовільно побудовані споруди. Для того, щоб діяти в межах закону, перед будівництвом приватного будинку необхідно отримати дозвіл. Фахівці адвокатського об'єднання «Бачинський та партнери» розповіли, які документи потрібні для цього.

Як отримати дозвіл на будівництво будинку

Юристи зазначили, що дозвіл на будівництво має містити інформацію про об’єкт будівництва та умови використання з точною адресою. У документі мають бути підписи посадових осіб органів місцевого самоврядування, печатка, герб. Також містяться дані щодо дати надання дозволу.

Щоб оформити дозвіл на будівництво, потрібні такі документи:

  • Письмова заява до органів місцевого самоврядування;
  • Паспорт заявника;
  • Технічний проєкт на будинок;
  • Свідоцтво право власності на земельну ділянку.

Як розглядаються заяви для початку будівництва будинку

Фахівці зауважили, що при подачі заяви в органи місцевого самоврядування розпочинається вивчення додатків до неї. Залучається Реєстр будівельної діяльності, де містяться дані щодо земельної ділянки, власника будівлі та інше. Перед наданням дозволу визначаються обмеження щодо будівництва – це можуть бути пам’ятки культури, наприклад, які знаходяться поруч чи об’єкти інфраструктури. З метою дотримання техніки безпеки визначаються найближчі магістралі водопроводу, газопроводу.

«Другий крок – це енергетична система. Погодження від компанії Обленерго є складовою частиною розгляду заяви для початку будівництва. Відповідальна особа органу місцевого самоврядування визначає з технічної документації тип приміщення. Це може бути офіс, житлова будівля чи адміністративний корпус товариства. Після визначення статусу встановлюються складові проєкту», – йдеться у повідомленні.

Юристи додали, що згідно з технічною документацією, на території можуть знаходитися вбудовані, прибудовані приміщення, будь-яке нерухоме майно, яке має вводитися в експлуатацію окремо. На прикладі міста у міській раді визначається адреса нової будівлі та формується запис у реєстрі будівельної діяльності.

Як перевірити статусу отримання дозволу на будівництво

Якщо немає можливості за місцем подачі заявки звернутися до міської ради щодо отримання інформації, легко вирішити питання онлайн.

Це можна зробити за допомогою порталу єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

«У мережі інтернет при переході на сайт обирається відповідний розділ з реєстрами та вводиться інформація щодо запиту – відповідь надходить миттєво», – йдеться у повідомленні.

Раніше ми писали, хто має платити податок на нерухомість у 2024 році.

Джерело матеріала
loader