Чорна п’ятниця: як нас змушують витрачати більше
Чорна п’ятниця: як нас змушують витрачати більше

Чорна п’ятниця: як нас змушують витрачати більше

Чорна п’ятниця: як нас змушують витрачати більше

Є схеми, якими постійно користуються маркетологи.

Цього року Чорна п’ятниця припадає на 29 листопада. Українські магазини та торгівельні мережі завчасно анонсують великі знижки та великі розпродажі.

В цей день існує великий ризик піддатися спокусі і витратити забагато. Маркетологи розповіли finance.ua, які схеми застосовують, щоб спонукати клієнтів до покупок.

«Чорна п’ятниця — час міжсезоння, компанії використовують її як емоційний інфопривід свого голосу в ефірі. Бо вересневі знижки школяриків та підготовки до осені після відпусток вже позаду, а до новорічно-різдвяного шуму — ще не час», — каже маркетолог Наталія Головачко.

Бренди використовують різні хитрощі, аби виділитися серед гамору знижок, і показати, що у них максимальна вигода. І водночас — без збитку для фінансового потоку.

Другий товар у подарунок

Як пояснила експертка, це класичний інструмент упаковки вигоди — другий товар у подарунок. Тут резонанс суттєвіший, ніж -50%, а друга річ за правилами та, яка дешевша в чеку. Тож -50% по факту не виходить. А друга покупка — класичне збільшення середнього чека.

Сумування знижок

«Та ж історія з яскравими закликами „У нас -50% і -20%“. Покупець впевнений, що знижка на товар — 70%. Але хитрість в тому, що за детальними умовами прописаними внизу під зірочкою, йде мова про -50% від першої ціни, а далі ще -20% від суми залишку. Тобто реально знижка на товар є 60% по факту», — пояснила маркетолог.

Завищення цін

«Є частина продавців-шахраїв, які йдуть на підвищення першої ціни ввечері напередодні Чорної п’ятниці, а потім показують супер -80 чи -90%», — зазначила експертка.

Маркетолог Яна Дудник назвала три принципи, які застосовують маркетологи на практиці:

  • соціальний доказ — тут він працює краще за все. Коли ми не знаємо, як повестись в тій чи іншій ситуації, ми зробимо так, як більшість. А більшість по всьому світу змітає товари з полиць магазинів;
  • обмеження — по часу та кількості. Всі розуміють, що сезон низьких цін закінчиться і треба встигнути. Більш того, бажаний товар може закінчитись ще й до цього терміну. Тож думка в голові «треба поспішати» написана великими червоними буквами;
  • «якоріння» — це третій принцип, який на Чорну пʼятницю реалізується у вигляді «ТОП продаж». Та часто не лише покупці визначають, який же з товарів буде топ. Маркетологи чудово вміють вирішувати це за них.
Джерело матеріала
loader