Власник "Першого Ігрового" про S.T.A.L.K.E.R. 2: Це дуже вдала інформаційна зброя для України
Власник "Першого Ігрового" про S.T.A.L.K.E.R. 2: Це дуже вдала інформаційна зброя для України

Власник "Першого Ігрового" про S.T.A.L.K.E.R. 2: Це дуже вдала інформаційна зброя для України

Вихід S.T.A.L.K.E.R 2: Heart Of Chornobyl був настільки довгоочікуваним, що через масове завантаження гри (160 гб!) у багатьох провайдерів ліг інтернет. Однак гра вийшла - попри пандемію і війну, світ нарешті побачив продовження трилогії української GSC. Своїми враженнями від гри з журналістом Коротко про поділився власник телеграм-каналу "Перший Ігровий" Андрій.

Гра є великою данню поваги давнім фанатам серії

- Андрію, які враження від S.T.A.L.K.E.R 2: Heart Of Chornobyl?

- Можливо, мій відгук буде не дуже об'єктивним, зважаючи на те, що я фанат серії, грав та перепроходив перший "Сталкер" ще у школі, читав літературу по "Сталкеру" і взагалі був активним членом фанатського ком'юніті. Тому, звісно, мій відгук дуже сильно помножений на банальну ностальгію та роки прихильності до студії.

Якщо коротко: я дуже задоволений. У гри є технічні проблеми (про це ми ще поговоримо. - Ред.) - безглуздо це заперечувати навіть будучи фанатом, але попри все, це достойний продукт, начебто його випустила якась іноземна студія з репутацією. А зважаючи на те, що це розробка вітчизняної студії плюс розроблена та випущена у дуже непростий час - це цілком гідний результат.

- Це все той же S.T.A.L.K.E.R, що і 10 років тому, чи принципово нова гра?

- Я б навіть сказав, що вся ця гра - це все одна велика дань поваги фанатам того самого "Сталкера". Знайомі з дитинства локації, знайомі з дитинства механіки - таке відчуття, що розробники навмисно видавлюють з нас "скупу чоловічу сльозу". Геймплей все такий же хардкорний, можна навіть сказати - "олдскульний", бо останнім часом в гейм-індустрії простежується тенденція на "казуальні відеоігри", доступні широкому колу гравців. "Сталкер 2" не водить нас за ручку. Досить часто доводиться попотіти, щоб пройти далі. Основне нововведення - це, звичайно, сучасна графіка та більш сучасний движок.

- Чи стане вона такою ж культовою, як і перші три частини?

- Складне питання. Перший "Сталкер" був певною мірою новаторським (маю на увазі, сетинг Чорнобильської зони відчуження і загалом атмосфера пострадянського простору, чого геймери раніше в іграх не бачили), тому й заслужив свій культовий статус. Чи повторить цей шлях "Сталкер 2", зважаючи на те, що у багатьох аспектах - геймплейно і за змістом - це все той самий "Сталкер" 2007 року випуску? Я не готовий відповісти. Хіба що сучасна графіка зможе залучити молоде покоління геймерів, яких відлякує застарілий перший варіант.

Але є ще другий аспект - це культурна експансія. Ні для кого не секрет, що багато українців все ще перебуває в російському інфопросторі: дивляться російське кіно/серіали, слухають російську музику та навіть грають в російські ігри (наприклад, Atomic Heart). Зворотну ситуацію ми не бачили. До вчорашнього дня. Тепер російські стримери вимушені брати гру з українською озвучкою, запитувати у чата переклад тих чи інших українських слів - все це дуже вдала інформаційна зброя і дуже потужний інструмент просування української мови та культури. Не тільки на росію, але й на світ загалом.

GSC Game World подякували гравцям за потужний онлайн в день релізу. Фото: t.me/pershyiihrovyi

Технічні проблеми в грі є, але не критичні

- Які технічні проблеми у неї є зараз?

- Технічних проблем досить багато. Це, мабуть, основна причина, через яку критики занижують оцінку гри. Є баги, є "фризи", вороги проходять скрізь стіни, часом з'являються у тебе за спиною у закритому приміщенні (хоча за хвилину до цього ти вже зачистив цю локацію). Багато гравців скаржаться на критичні просадки FPS, навіть на потужних комп’ютерах. А також на "дерев'яні" анімації у мутантів.

Щодо мого геймерського досвіду - за 6 годин гри я не побачив ніяких фундаментальних багів, які унеможливили б проходження. Проблеми є, але вони не якісь фундаментальні. Більшість з них пофікситься з майбутніми патчами. Все це проблеми, якими на релізі грішать навіть великі іноземні triple-A студії. Як, наприклад, наскрізь забагований під час релізу Baldur's Gate 3, якому це не завадило стати Game of the Year 2023.

- Це завадить їй бути успішною?

- Гра вже успішна. Піковий онлайн -113к гравців одночасно у перший день релізу (це при тому, що в Україні вчора у багатьох були проблеми з інтернетом, та й зі світлом також) - та перше місце у світових хітах продажу в Steam ще до релізу говорять самі за себе.

- Чи варто очікувати, що світ побачить ще нові частини гри у майбутньому?

- Складно сказати, які плани має розробник гри - GSC Game World. Звісно, я, як фанат серії, сподіваюся на це. Але буду цілком задоволений, якщо вони вирішать поставити логічну жирну крапку, а не перетворять свій проєкт на бездушний конвеєр, чим останнім часом грішать багато студій, як, наприклад, Ubisoft. На що я сподіваюся найбільше, так це на те, що "Сталкер 2" надихне інших українських розробників повторити успіх GSC та подарувати світові ще багато гідних українських продуктів, які б розказали всім більше про нашу країну, її культуру та історію.

Теги за темою
Технології
Джерело матеріала
loader
loader