Близько третини російських тепломереж давно вичерпали свій експлуатаційний ресурс і гостро потребують заміни. Про це пише «Верстка» із посиланням на опитаних експертів.
Комунікації країні дісталися у спадок ще від СРСР, а на те, щоб оновити їх за один сезон, немає фінансових ресурсів
За даними Росстату, загальна довжина тепломереж у країні становить 167,7 тисячі кілометрів. При цьому довжина ділянок, які потребують заміни, у 2023 році досягла 51,4 тисяч кілометрів – це 30,7% усіх тепломереж, а 23% труб (або 39 тисяч кілометрів) зношені настільки, що потрапляють у категорію старих.
Найгірша ситуація склалася в анексованому Севастополі, де заміни потребують 92,2% мереж. Рівень зносу 50% труб зафіксовано у Липецькій, Вологодській, Волгоградській, Свердловській та Томській областях, а також у Північній Осетії, Адигеї, Кабардино-Балкарії та Калмикії.
За словами експертів, кошти, закладені у тарифи на теплопостачання, йдуть на покриття поточних ремонтів, оплату праці співробітників та компенсацію тепловтрат, а на капітальні роботи грошей не вистачає. До того ж, Федеральна антимонопольна служба обмежує зростання тарифів, що робить галузь невигідною для приватних інвесторів.
З 1 липня 2024 року тарифи на ЖКГ проіндексували на 9,8%, але, як запевняють фахівці, цих коштів для капітальної модернізації недостатньо. За їх підрахунками, на оновлення тепломереж потрібно трильйони рублів. Однак, зазначає «Верстка», влада продовжує обмежуватися лише тимчасовими заходами.
Узимку російський диктатор Владімір Путін доручив націоналізувати завод після аварії на котельні, що залишила Підмосков'я без тепла. З 9 червня у Росії також підвищили штрафи за неналежне надання комунальних послуг.
Проте, за словами експертів, це не допоможе. Адже все, що можуть робити комунальники – це латати вже багато разів латані труби. Для досягнення ефекту потрібні значні фінансові вкладення та щонайменше 5 років активної роботи у цьому напрямку. Наразі замінили труби, що прогнили геть-начисто, а ті, що згнили на 50-70%, залишили. Тож, наголошують вони, варто чекати нових аварій.