Навчання військових на дроні "Лелека": розробник зробив важливу заяву про співпрацю з Міноборони
Навчання військових на дроні "Лелека": розробник зробив важливу заяву про співпрацю з Міноборони

Навчання військових на дроні "Лелека": розробник зробив важливу заяву про співпрацю з Міноборони

Виробники комплексу "Лелека" сподіваються на співпрацю з Міноборони.

Виробник українського безпілотного комплексу "Лелека" змушений навчати пілотів для ЗСУвласним коштом. Бо, кажуть, що фінансування від Міністерства оборони немає. Це триває вже півтора року, адже досі не узгоджена процедура, стверджують у школі пілотів. Водночас, інші відомства сплачують за навчання. І підрозділи ЗСУ, що одержують цей комплекс для роботи, заявляють про потребу в кваліфікованих фахівцях.

Про це йдеться у сюжеті кореспондентки ТСН Ольги Павловської. 

Як навчають пілотів дронів

Валерія - еколог за фахом, добровільно пішла до війська більше року тому. Була діловодом та парамедиком. Під час служби усвідомила: найбільшу користь зможе дати побратимам, якщо вправно керуватиме безпілотним комплексом.

"Це дальня розвідка аж туди, в тил до противника - розглядати їхні полігони, де склади їхні, можна вражати ціль, далеко коригувати артилерію. Особливо якщо взяти наш Запорізький напрямок, коли в нас там річка ціла, то розвідка "Лелекою" туди дуже ефективна, бо ми ж не будемо на човнах відправляти хлопців", - каже вона. 

Розвідка, конвоювання техніки та корегування вогню - це основні задачі комплексу "Лелека". Інструктор каже: під час навчання намагаються відпрацювати усі можливі ситуації. Літають вдень і вночі, за різних погодних умов і коли сигнал з перебоями.

Антон каже, що це вже третій тип безпілотників, що він освоїв.

"Лелека" краща, стійка до погодних умов, міцніша конструкція. Непогана камера, якісна. Ну, і стійка до засобів РЕБ. Потрібне гарне навчання і гарний відбір пілотів, тому що ситуації бувають дуже різні. Бувають такі ситуації, коли треба екстрено і швидко діяти", - каже він. 

Розробник власним коштом навчає пілотів

Загалом півтори тисячі пілотів підготували у цій школі. Її створив виборник безпілотних комплексів "Лелека" торік у квітні. Керівник навчання визнає: здебільшого це доводиться робити власним коштом.

"Згідно держзамовлення, постачання комплексів збільшується з кожним кварталом, відповідно до цього потреба в навчанні зростає, і фінансування саме від Збройних сил України - це є основним користувачем нашого комплексу, але наш заклад навчає військовослужбовців суто за власні обігові кошти", - кажуть у виробника. 

Тут пояснюють: інші відомства, для яких готують пілотів, сплачують за послуги, а зі Збройними силами досі немає узгодженої процедури.

"Це призводить до того, що навчальний заклад не може відповідно до цього максимально масштабуватися. Саме затратна матеріально-технічна база навчального закладу - це є комплекси, штат інструкторів, це є автомобілі, це ж всі комплектуючі. Відповідно до потреби в України, ми не можемо повним обсягом закривати всю потребу, котра є наразі на підготовку пілотів", - кажуть розробники. 

У Міноборони на запит ТСН відповіли: підготовка операторів безпілотних літальних апаратів здійснюється в навчальних центрах Збройних сил України: "Наразі спроможності навчальних центрів покривають потребу підготовки відповідних фахівців"

Водночас виробники комплексу "Лелека" сподіваються, що процедуру співпраці з навчальними центрами виробників все ж ухвалять і навчання пілотів для потреб Збройних сил буде ще масштабнішим і ефективнішим. 

▶ На YouTube-каналі ТСН можна переглянути за цим посиланням відео: Новини ТСН 18:00 27 вересня. Загиблі у Кривому Розі! Зустріч Трампа із Зеленським!

  • Удар РФ по Ізмаїлу: кількість постраждалих зросла
  • Міноборони ліквідує 15 з 27 своїх держпідприємств: що сталось
  • Львів’янин Ярослав Базилевич, всю родину якого вбила Росія: "Намагаюся шукати маленькі сенси в житті"
Джерело матеріала
loader