Профільний ресурс DOU проаналізував, як українські айтішники використовують штучний інтелект — виявилось, що найактивнішими користувачами були новачки та керівники, хоча переважна більшість опитаних все ще ставиться до технології з пересторогою.
Загалом 85% опитаних айтішників застосовують ШІ в роботі (рік тому таких було всього 57%): з них 41% працює з технологією щодня, тоді як 32% — кілька разів на місяць.
Серед найактивніших користувачів штучного інтелекту — молоді фахівці (89% айтішників з досвідом до року проти 79% фахівців, що працюють в IT 10+ років) та керівники (ШІ використовують 90% фахівців рівня Head, Architect, Director of Engineering).
Водночас серед сеньйорів технологію інтегрували у свою роботу загалом 82% фахівців.
Технічні спеціалісти рідше використовують ШІ, ніж нетехнічні: 84% проти 91%.
Найактивніші тут — маркетологи, дизайнери та UI/UX-спеціалісти (95% у цій категорії використовують ШІ), а також HR-фахівці, Dev.
Ops та фахівці з продажів (понад 90%).
Зазначається, що працівники більших компаній (200+ співробітників) використовують штучний інтелект рідше, ніж фахівці в менших.
Технічні фахівці використовують ШІ в основному для пошуку інформації, рішень та підказок, тоді як понад половина розробників, Dev.
Ops-інженерів, Data Scientists та Data Engineers і сисадмінів послуговуються технологією для написання коду, рідше — для пошуку помилок та дебагінгу.
Нетехнічні спеціалісти використовують штучний інтелект для створення текстів та листів (84%), отримання інформації чи підказок (71%), а також перекладу та пошуку творчих ідей (близько 50%).
Серед інструментів лідирує ChatGPT, з яким працюють 79% айтівців (торік — 51%); далі слідує Git.
Всього 6% айтішників переймаються, що ШІ їх замінить: найчастіше художники та аніматори (9%), розробники (8%), QA та фахівці підтримки (по 7%).
Тоді як найбільше впевнені у собі в порівнянні з ШІ фахівці з безпеки — 97% впевнені, що технологія їх не замінить.