Міністерство торгівлі Китаю на нараді в липні попередило своїх автовиробників про ризики, пов'язані з інвестиціями в іноземне виробництво, зокрема в заводи в Росії, Туреччині, Індії та інших країнах. Про це пише The Moscow Times з посиланням на власні джерела.
Китайський Мінторг "наполегливо не рекомендував" інвестувати в будівництво заводів у Росії та Туреччині, не дозволили вкладатися в Індію, але в більш м'яких висловлюваннях описали ризики при роботі в Європі та Таїланді.
Щоб знизити можливі ризики через геополітичні проблеми, чиновники рекомендували використовувати зарубіжні заводи для складання з компонентів, доставлених із Китаю.
"Поки що складно сказати, як (позиція уряду Китаю - ред.) позначиться на вже запущених або запланованих проєктах, але всі вони – складання на вже існуючих підприємствах, у партнерстві з російськими компаніями, за винятком запущеного в 2019 році заводу Great Wall Motor з випуску автомобілів Haval у Тульській області. Це теж складання, але з найвищим ступенем локалізації, плюс належить він китайській компанії", – розповів російський автомобільний експерт.
Втім, і до рекомендації влади китайські автоконцерни не прагнули розвивати виробництво в Росії, обмежуючись складанням своїх моделей на потужностях, що звільнилися після виходу західних концернів.
Однак співробітництво Китаю та Росії в військових питаннях поглиблюється. Так, РФ у вересні надішле свої Військово-морські та Повітряні сили для участі у китайських військових навчаннях "Northern United-2024". Вони проходитимуть у повітряному та морському просторі Японського та Охотського морів.