Міністерство фінансів та Міністерство освіти і науки України підписали меморандум зі Світовим банком щодо нового проєкту LEARN, спрямованого на підвищення доступності та стійкості освіти в умовах війни.
Доступний обсяг фінансування за проєктом становить 415 млн доларів США.
Міністерство фінансів України відповідатиме за нагляд та координацію проєкту, тоді як Міністерство освіти і науки займатиметься його впровадженням, моніторингом та оцінкою.
Як повідомив міністр освіти і науки Оксен Лісовий, серед пріоритетів програми - забезпечення безпеки дітей, зокрема будівництво укриттів у навчальних закладах.
"Програма розрахована на чотири роки і включає в себе різні джерела фінансування: Міжнародний банк реконструкції та розвитку надасть позику на суму 235 млн дол; Міжнародна асоціація розвитку виділить кредит розміром 150 млн дол; додатково 30 млн доларів надійдуть у вигляді гранту від Мультидонорського трастового фонду допомоги, відновлення, реконструкції та реформування України", - розповів Лісовий.
За його словами, програма LEARN реалізовуватиметься через новий для України інструмент – "Програму кредитування, пов'язану з результатами" (Program-for-Results, PforR). За цим механізмом Світовий банк компенсуватиме видатки, які Україна здійснює на визначені цілі програми, зокрема на будівництво укриттів, повертаючи кошти до державного бюджету.
Міністр зазначив, що фінансування охопить всі типи закладів освіти: дошкільні, загальноосвітні, позашкільні, заклади вищої освіти, а також установи професійно-технічної та фахової передвищої освіти.
До того ж програма передбачає фінансування інших інфраструктурних проєктів для безпеки дітей, зокрема придбання шкільних автобусів, що підвищить гнучкість формування освітньої мережі, особливо в прифронтових регіонах. Частина коштів спрямовуватиметься на підтримку реформи "Нова українська школа".
"Станом на сьогодні 75% закладів освіти забезпечені укриттями. У закладах без укриттів очне навчання неможливе. Міністерство впроваджує альтернативні рішення для забезпечення безперервності освітнього процесу, оскільки повернення дітей до повноцінного очного навчання є пріоритетом. Це важливо для подолання освітніх втрат, як в академічному плані, так і в психоемоційному розвитку учнів", - зауважив Лісовий.
Джерело: Укрінформ