Головний покупець нафти у Росії змінився: хто зайняв місце Китаю
Головний покупець нафти у Росії змінився: хто зайняв місце Китаю

Головний покупець нафти у Росії змінився: хто зайняв місце Китаю

У липні 2024 року Індія стала найбільшим у світі імпортером російської нафти, обігнавши Китай, через зниження китайських закупівель і привабливі ціни. Це змінило традиційні маршрути поставок нафти та може мати значний вплив на світовий енергетичний ринок.

Про це пише Reuters. Цей зсув у геополітичному ландшафті є наслідком як економічних чинників, так і впливу санкцій, запроваджених західними країнами проти Росії через її агресію та тероризм.

У липні 2024 року частка російської нафти в загальному обсязі імпорту до Індії досягла рекордних 44%, що становить 2,07 мільйона барелів на добу. Це на 4,2% більше, ніж у червні, і на 12% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Згідно з даними агентства Reuters, цей показник перевищив липневий обсяг імпорту нафти Китаєм, який становив 1,76 мільйона барелів на добу.

Зростання поставок російської нафти до Індії відбувається на тлі зниження закупівель з боку китайських нафтопереробників, які зменшили обсяги імпорту через падіння прибутків від виробництва палива. Індія, яка активно шукає доступні енергоресурси для задоволення своїх зростаючих потреб, скористалася зниженими цінами на російську нафту, яка продається зі значними знижками через санкції.

Чому Індія стала найбільшим покупцем російської нафти

З 2022 року, коли Росія розпочала повномасштабне вторгнення в Україну, Індія поступово нарощувала імпорт російської нафти. Західні санкції, спрямовані на обмеження доступу Росії до світових фінансових ринків та скорочення її доходів від продажу енергоносіїв, змусили Москву шукати нові ринки збуту. Індія стала одним із головних бенефіціарів цієї ситуації, купуючи нафту за зниженими цінами.

За словами джерела в індійській нафтопереробній галузі, зацікавленість Індії в російській нафті зростатиме доти, доки не буде подальшого посилення санкцій. Це означає, що Індія продовжить відігравати ключову роль у підтримці російської економіки, зберігаючи для себе вигідні умови постачання.

Зростання поставок до Індії також змінює традиційні маршрути потоків російської нафти марки ESPO, яка раніше в основному поставлялася до Китаю. Поставки ESPO до Індії в липні зросли до 188 тисяч барелів на добу, використовуючи більші танкери типу Suezmax. Це підкреслює зміну географічних центрів попиту на нафту і вказує на нові тенденції у глобальній енергетичній торгівлі.

Вплив на глобальні ринки та енергетичну безпеку

Активізація торговельних відносин між Індією та Росією може мати значні наслідки для світових енергетичних ринків. З одного боку, Індія отримує вигоду від знижок на російську нафту, що дозволяє знизити витрати на енергоресурси та підтримати економічне зростання. З іншого боку, посилення залежності Індії від російської нафти може викликати занепокоєння в контексті енергетичної безпеки, особливо в умовах можливого посилення санкцій та глобальної нестабільності.

Зниження закупівель російської нафти Китаєм також може мати довгострокові наслідки. Нафтопереробні заводи на північному сході Китаю, які зазвичай були найбільшими покупцями марки ESPO, почали втрачати інтерес через нижчий попит на паливо. Це може змінити структуру попиту на нафту в Азії та вплинути на баланс сил на глобальному ринку.

Що далі?

Подальший розвиток ситуації залежатиме від кількох факторів, зокрема від можливих змін у санкційному режимі, коливань світових цін на нафту та політичної ситуації. Важливою залишається роль Індії як ключового гравця на ринку енергоресурсів, що може суттєво вплинути на глобальну енергетичну політику.

Зростання індійського імпорту російської нафти демонструє, як зміна геополітичної ситуації та економічних умов може змінити традиційні моделі торгівлі та створити нові можливості для окремих країн. Водночас, це підкреслює важливість стратегічного підходу до забезпечення енергетичної безпеки в умовах глобальної нестабільності.

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, імпорт сирої нафти в Китай від з Росії впав у липні на 7,4% порівняно з роком раніше. Причина: китайські нафтопереробні заводи значно скоротили об'єми виробництва. При тому Китай збільшив поставки нафти з Саудівської Аравії.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader