Відповідно до нових правил, відмовляти у розгляді рапорту через граматичні чи синтаксичні помилки не можна. Якщо прямий командир не погодив рапорт, це не є перешкодою, щоб подати рапорт до командира вищого рівня.
Міністерство оборони України запроваджує нові правила подання та розгляду рапортів для військовослужбовців Збройних сил України. Про це повідомила пресслужба Міноборони.
"Нові зміни спрямовані на захист прав військовослужбовців, чітке встановлення строків розгляду звернень та підвищення відповідальності командирів", — йдеться у повідомленні.
Основні нововведення:
- чітко визначені форми рапорту: усна, письмова, електронна;
- встановлено послідовність погодження рапорту командирами. Рапорт подається до прямого безпосереднього командира, а у разі, якщо цей командир не може вирішити питання — до наступного прямого командира. Непогодження безпосереднім або прямим командиром рапорту не перешкоджає тому, щоб подати цей рапорт до командирів вищого рівня;
- обов’язкове обґрунтування у разі непогодження рапорту. Наявність граматичних чи синтаксичних помилок у рапорті не є підставою для відмови у розгляді;
- гарантовано розгляд рапортів щодо військової дисципліни, бойових завдань, здоров’я особового складу та відпусток не пізніше 48 годин після подання, а не реєстрації рапорту;
- рапорти з інших питань мають бути розглянуті до 14 днів з моменту подання, а не реєстрації.
В Міноборони уточнили, що за факт подання рапорту не можна притягнути до відповідальності.
"Керівники органів військового управління, командири військових частин та підрозділів несуть відповідальність за дотримання строків та порядку розгляду рапортів", — йдеться в інфографіці відомства.
Як створити та подати рапорт
Рапорт створюється та подається через системи "Армія+", СЕДО (система соціального документообігу) або інші ІТ-системи Міноборони. Для рапортів, що містять службову інформацію або державну таємницю, використовується винятково відповідна комунікаційна система МОУ або ЗСУ.
Процес подання рапорту виглядає наступним чином:
- військовослужбовець створює рапорт на платформі "Армія+" із використанням наявних там шаблонів;
- вказує ID-номер командира для погодження;
- командир зобов'язаний надати підлеглим свій ID-номер та ID-номер СЕДО підрозділу;
- командир накладає резолюцію до ухвалення рішення по суті рапорту.
Нагадаємо, 8 серпня Міністерство оборони України офіційно запустило мобільний додаток для військовослужбовців "Армія+", який покликаний звільнити військових від зайвої паперової роботи.
Фокус дізнався, що говорять про сервіс "Армія+" українські військовослужбовці.