Ситуації, коли пасажиру відмовляють у перевезенні або висаджують з поїзду, на жаль, не є рідкістю. Щоб уникнути таких неприємностей, важливо знати свої права та правила перевезення пасажирів залізничним транспортом.
Про це йдеться в затверджених правилах Міністерства транспорту та зв'язку України.
Коли можуть відмовити пасажирам у перевезені
Пасажирам можуть відмовити у перевезені у наступних випадках:
-
Відсутність квитка або проїзного документа
Пасажир зобов'язаний мати при собі дійсний квиток або проїзний документ на весь маршрут подорожі.
-
Неналежний стан квитка або проїзного документа
Квиток або проїзний документ має бути неушкодженим, чітко читабельним та містити всю необхідну інформацію.
-
Відсутність документів, що посвідчують особу
Пасажир зобов'язаний пред'явити на вимогу провідника або інших посадових осіб документи, що посвідчують його особу.
-
Стан здоров'я пасажира становить загрозу для життя або здоров'я інших пасажирів.
У таких випадках пасажир може бути висаджений з поїзду з медичною допомогою або без неї.
-
Пасажир перебуває у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння, веде себе агресивно або порушує громадський порядок.
-
Пасажир перевозить заборонені до перевезення предмети.
-
Пасажир не дотримується правил перевезення тварин.
-
Інші випадки, передбачені законодавством або правилами перевезення пасажирів залізничним транспортом.
Що робити, якщо вам відмовили у перевезенні
Якщо вам відмовили в перевезені залізницею, потрібно:
-
зберігати спокій та не вступати в конфлікт з провідником або іншими пасажирами;
-
з'ясувати причину відмови у перевезенні;
-
якщо ви вважаєте, що відмова у перевезенні є неправомірною, ви можете звернутися до начальника поїзда, представника залізничної адміністрації або до поліції;
-
ви маєте право вимагати письмового пояснення причин відмови у перевезенні;
-
ви можете оскаржити дії провідника або інших посадових осіб у відповідних органах.