За словами представника Сил оборони півдня Дмитра Плетенчука, пожежа на ворожому великому протичовновому кораблі сталася через відсутність технічної підтримки, адже двигуни вироблялися в Україні. Після 2014 року Москва намагалася вирішити проблему, але нічого не вийшло.
10 червня на території Росії спалахнув великий протичовновий корабель "Адмирал Левченко" в Баренцевому морі. Начальник Центру стратегічних комунікацій Сил оборони Півдня України Дмитро Плетенчук у коментарі "24 каналу" розповів подробиці інциденту.
За його словами, для України цей корабель не становив жодної загрози, адже через дію конвенції Монтре військовим кораблям запливати в акваторію не можна, поки тривають бойові дії. При цьому проблеми з бортами у противника виникли саме через нашу країну.
"Однак показовим є кейс, що став причиною цієї проблеми на російському кораблі. Це відсутність технічної підтримки з боку країни-виробника цих двигунів — України. Уже 10 років вони експлуатуються без відповідного належного обслуговування", — заявив Дмитро Плетенчук.
Річ у тім, що виробляли двигуни в Миколаєві, однак, коли Росія почала агресію проти України, у 2014 році, через санкції припинилося обслуговування і продаж.
Весь цей час відбувалося неліцензійне обслуговування, адже Москва не змогла налагодити технологічні процеси. При цьому ще 5 років тому Росія нібито відкрила на своїй території подібний завод, який нібито мав вирішити проблему, але нічого не вийшло.
"Росіяни навіть були змушені дві одиниці новозбудованих кораблів продати Індії, тому що не могли їх укомплектувати українськими газотурбінними двигунами. Одна з таких установок якраз розташована на цьому кораблі...Виходить, що не вирішили (проблему, — ред.). Тому це цікавий кейс у контексті дії санкцій, які "тільки на благо", — підсумував Дмитро Плетенчук.
Нагадаємо, 10 червня повідомлялося, що Силам оборони вдалося знищити ще один російський великий десантний корабель проекту 775 (за кодифікацією НАТО — класу "Ропуха") в Азовському морі.