Сім'ї дітей, що загинули в результаті стрілянини у початковій школі Робба у 2022 році, подали два позови проти Instagram, творців Call of Duty та виробника напівавтоматичних гвинтівок. Вони звинувачують ці компанії в тому, що сприяли навчанню та оснащенню зброєю 18-річного підлітка.
Позови були подані в річницю трагедії, коли в початковій школі було вбито 19 учнів четвертого класу та двох вчителів. Стрілець купив свою зброю – гвинтівку AR-15 – за кілька днів до інциденту, як тільки досяг законного віку для покупки.
У позовах стверджується, що з цих компаній грала роль "підготовці" підлітка до скоєння масового розстрілу.
Ці позови є одними з найбільших спроб притягнути до відповідальності компанії за масові розстріли в США:
- По-перше, тому що це один із перших випадків, коли виробник відеоігор звинувачується у сприянні використанню зброї у масових розстрілах.
- По-друге, позов став одним із перших, які пов'язують соціальні мережі з масовими розстрілами.
Представник Activision (компанія з розробки відеоігор) висловив співчуття сім'ям в Увальді, але сказав, що мільйони людей по всьому світу грають у відеоігри, не роблячи таких жахливих вчинків.
Інші компанії поки не прокоментували ситуацію.
Творці жорстоких відеоігор часто стикалися зі спробами пов'язати їхню продукцію з реальним насильством, але позови, подані родичами жертв, фокусуються на тому, що шутери від першої особи є рекламою для зброї, зображеної в цих іграх.
Згідно з позовом, 18-річний підліток проводив довгий час, граючи в "Call of Duty", включаючи версію гри, в якій використовувалася модель гвинтівки - саме тієї, яку використовував стрілець.
Сім'ї жертв також подали позови проти Instagram, а також їхніх материнських компаній Microsoft і Meta, стверджуючи, що дії цих компаній сприяли підготовці стрільця.
На їхню думку, Instagram дозволив Daniel Defense (виробнику зброї) просувати свою продукцію, незважаючи на офіційні заборони реклами вогнепальної зброї.
Один із постів Daniel Defense у Instagram мав слоган "Відмовтеся бути жертвою" і картинка людини, що дістає штурмову гвинтівку з багажника автомобіля.
Meta звинувачується в тому, що вона дозволяє виробникам вогнепальної зброї обходити заборони на рекламу та продавати свою продукцію безпосередньо дітям через "органічний" контент та впливових осіб у соціальних мережах.
Цікавий факт: на електронній пошті стрільця знайшли отриманий лист (ймовірно, від Daniel Defense), у якому йдеться про:
"Привіт, Сальвадор, ти готовий? Ваш DDM4v7 готовий у вашому кошику!"
Хлопець замовив гвинтівку на сайті, проте на той момент йому було лише 17.
Daniel Defense відома своєю провокаційною рекламою та успіхом завдяки моделі прямого замовлення військового спорядження онлайн. Компанія активно використовує соціальні мережі та ігри, такі як Call of Duty, для залучення нових клієнтів.
В одному з позовів стверджується, що у листопаді 2021 року стрілець завантажив версію гри "Call of Duty: Modern Warfare", на титульній сторінці якої було зображено DDM4v7. Через тиждень після завантаження гри стрілець почав проявляти одержимість зброєю та аксесуарами, пов'язаними з грою.
Позивачі стверджують, що до грудня 2021 року стрілець активно досліджував моделі зброї Daniel Defense і накопичував гроші на його покупку, часто користуючись Instagram посеред ночі. У результаті він купив гвинтівку 16 травня 2022 року, одразу після опівночі, у свій 18-й день народження.
Раніше ми писали, З all of Duty об'єднається з Gundam: що чекати від нового кросовера