Від номінанта на "Оскар": цікаві факти про гостросюжетний трилер "Спадкоємець"
Від номінанта на "Оскар": цікаві факти про гостросюжетний трилер "Спадкоємець"

Від номінанта на "Оскар": цікаві факти про гостросюжетний трилер "Спадкоємець"

2 травня 2024 року в український прокат виходить гостросюжетний трилер "Спадкоємець" (The Successor / Le Successeur) від французького режисера Ксав'є Леґрана.

В центрі сюжету – молодий і успішний модельєр Елліас, життя якого кардинально змінюється після звістки про смерть батька. Повернення у рідний Квебек, де минуло його дитинство, обертається для героя не просто болісними спогадами, а справжнім кошмаром і чередою шокуючих відкриттів. Ховаючи страшні сімейні таємниці, чоловік вступає в небезпечну гру, ставки в якій будуть дуже високими. Цей похмурий квест затягує і не відпускає до самого фіналу, тримаючи глядачів у постійній напрузі.

УНІАН разом з кінокомпанією "Артхаус Трафік" вирішили розповісти, чому "Спадкоємець" може сподобатись глядачам і на що звернути увагу при перегляді.

Один із найяскравіших молодих французьких режисерів

Талант Ксав'є Леґрана вже встигли відзначити на світовому рівні. Його дебютний короткий метр "Перш ніж утратити все" був номінований на "Оскар" і здобув нагороду "Сезар" (одна з найважливіших кінопремій після золотої статуетки від Американської кіноакадемії).

Його повнометражний дебют – пронизлива драма "Опіка" про родину, зруйновану домашнім насильством – став міжнародною сенсацією і приніс митцю "Срібного лева" Венеційського кінофестивалю за найкращу режисуру, а також здобув чотири нагороди "Сезар".

У 2018 році авторитетний журнал Variety включив Леґрана у список "10 режисерів, за якими варто стежити".

Зіркова творча команда

Продюсер "Спадкоємця" Сільвен Корбейл раніше співпрацював з Ксав'є Доланом ("Мамочка", "Це всього лиш кінець світу"), а монтажер Йоргос Лампрінос має у своєму портфоліо оскароносного "Батька" з Ентоні Гопкінсом. Водночас, художник-постановник Сільвен Леметр відомий за "Фрагментам жінки" з Ванессою Кірбі.

Словом, творець картини зібрав за лаштунками справді авторитетну команду професіоналів, що мають у своєму послужному списку роботи з культовими режисерами та визнані шедеври.

Прем'єра на топовому кінофестивалі

"Спадкоємець" дебютував на світовій кіносцені у вересні 2023 року на Міжнародному кінофестивалі у Сан-Себастьяні. Це масштабний кіноогляд класу А, один із найвпливовіших кінофорумів Європи. Потрапити в основний конкурс Сан-Себастьяна – це знак якості для багатьох стрічок. Серед переможців фестивалю в різні роки були такі видатні режисери, як Френсіс Форд Коппола, Терренс Малік, Франсуа Озон та Педро Альмодовар.

Жанрові експерименти та міфологічні паралелі

Однією з найцікавіших особливостей "Спадкоємця" є сміливість, з якою Ксав'є Леґран змішує жанри. Фільм починається як психологічна драма про модельєра Елліаса, який повертається з блискучого світу паризької моди до травматичного минулого у провінційному Квебеку. Але несподівано стрічка перетворюється на напружений трилер у дусі Альфреда Гічкока. При цьому Леґран уникає жанрових кліше, натомість наповнюючи сюжет філософським змістом та алюзіями на давньогрецькі трагедії.

В інтерв'ю режисер зізнавався, що проводить паралелі між Елліасом та Ікаром з давньогрецьких міфів. Модельєрська кар'єра для героя – це політ до Сонця, виклик долі. А вимушене повернення до коренів стає для нього падінням з небес, як для Ікара. Та й загалом історія Елліаса сповнена фатуму і нагадує античні трагедії.

Такі жанрові та смислові експерименти роблять "Спадкоємця" однаково цікавим і для поціновувачів артхаусу, і для шанувальників напружених трилерів.

Кіно, яке змушує думати й говорити про важливе

"Спадкоємець" – це не просто майстерно зняте жанрове кіно, а й фільм, який порушує по-справжньому важливі та болючі теми. Ксав'є Леґран продовжує розмову про насильство і токсичну маскулінність, яку розпочав у своїй попередній гучній роботі "Опіка". Якщо там режисер досліджував тему домашнього насильства, то тепер його фокус зміщується на руйнівний вплив патріархальної культури в цілому. Причому від цього страждають не лише жінки й діти, а й самі чоловіки, які опиняються в пастці нав'язаних суспільством ролей і моделей поведінки.

Леґран ставить перед глядачами й героями непрості питання. Чи можливо повністю відректися від свого коріння й починати життя "з чистого аркуша"? Як далеко ми готові зайти, щоб приховати сімейні таємниці та уникнути відповідальності за вчинки наших близьких? І чи здатні ми розірвати порочне коло насильства, яке часто передається з покоління в покоління?

Наразі оцінка фільму на IMDb становить 7,1 з 10 балів, тоді як на Rotten Tomatoes він отримав 75% схвалення від критиків. 

Джерело матеріала
loader
loader