Побутові споживачі нерідко скаржаться на зайві кубометри у платіжках за централізоване водопостачання. У "Київводоканалі" пояснили, звідки беруться незрозумілі цифри.
Фахівці комунального підприємства повідомили, що у платіжках з'явилася нова графа "небаланс", яка спровокувала хвилю обурення у споживачів. Багато хто впевнений, що водоканал таким чином приписує "зайві" куби.
Насправді "небаланс" це різниця між обсягом води, що зайшла до будинку, і тим обсягом, який сумарно показують квартирні лічильники мешканців будинку.
"Якщо сума показників квартирних лічильників менша, ніж той об'єм, що зайшов у будинок згідно з показниками загальнобудинкового лічильника, Київводоканал розподіляє додатковий об'єм пропорційно всім мешканцям будинку", - йдеться у повідомленні.
Серед причин виникнення "небалансу":
- несвоєчасна чи неправильна передача показників квартирних лічильників;
- втручання у роботу лічильників - магніти, самовільні врізання в будинкову мережу;
- метрологічна похибка між загальнобудинковим та квартирним лічильником;
- витік води, аварії чи споживання потреби будинку без обліку.
Так, якщо водоканал виявляє "небаланс", то плата за цей додатковий обсяг ділиться між усіма мешканцями будинку і таким чином у платіжках з'являються "зайві" суми.