"Манкімен" Дева Пателя: цікаві факти про новий екшн від команди "Джона Уіка" та Джордана Піла
"Манкімен" Дева Пателя: цікаві факти про новий екшн від команди "Джона Уіка" та Джордана Піла

"Манкімен" Дева Пателя: цікаві факти про новий екшн від команди "Джона Уіка" та Джордана Піла

Режисерський дебют володаря BAFTA та номінанта на "Оскар" Дева Пателя "Манкімен" (Monkey Man) виходить в український прокат з 18 квітня 2024 року, вже наробивши галасу в західній пресі та соціальних мережах. Фільм називають найпереконливіше-кривавим та стильним екшеном цього кіносезону в дусі одночасно і франшизи "Джон Уік", і культової дилогії "Рейд".

УНІАН разом з кінокомпанією Adastra Cinema вирішили розібратися, звідки такий "хайп" у проекту, в якому зірка "Мільйонера з нетрів" та "Легенди про Зеленого лицаря" виступив як співсценарист, режисер, продюсер і головний актор, що говорять про несподіване перетворення британського актора індійського походження на екшн-зірку, як проектом зацікавилися топ-продюсери та студія Universal і до того ж тут боротьба "простих людей" з брехливими корумпованими елітами?

Про що фільм "Манкімен"

Фільм розповідає про безіменного хлопця, який заробляє підпільними "боями без правил" у масці мавпи, отримуючи гроші за те, що щоразу "програє" у правильний час. Все це заради однієї мети – заробити достатньо, щоб почати втілювати свій план та потрапити до місця, звідки можна дотягнутися до вбивць своєї матері. Але його план помсти не до кінця враховує тяжку істину: його кривдники володіють політичною партією, керують поліцією, медіа, новим духовним вченням, вони скрізь і вони не злякаються через простого хлопця, хай навіть і здатного побити їхніх охоронців. Натомість символ, завзятість та непередбачуваність можуть надати герою шанс. Треба лише згадати "Легенду про Ханумана" – бога в образі білої мавпи, і розповідь мами про те, як і коли лють стає найбільш ефективною, стати брутальним захисником для тих, хто позбавлений голосу та влади.

Створення проекту та політичний контекст

Британський актор Дев Патель, незважаючи на своє походження, вперше опинився в Індії лише на зйомках "Мільйонера з нетрів" Денні Бойла – сенсації "оскарівського"сезону 2008-2009 років.

"Для мене це був не тільки поворотний момент у кар'єрі, а й внутрішнє потрясіння. Все моє знайомство з культурою Індії обмежувалося маминими стравами, весіллями родичів, де жінки одягали сарі, кількома словами на хінді та парочкою фільмів. Я ріс звичайним британським підлітком і навіть по-дурному соромився свого походження замість того, щоб брати все відразу від двох культур", – ділився в інтерв'ю GQ майбутній номінант на премію "Оскар".

Згодом Патель почав вивчати не тільки культурні особливості країни, а й політичну ситуацію історичної батьківщини, що застрягла в крайньому соціальному розшаруванні та часто міфологічному сприйнятті дійсності, яка дозволяє багатим і владним спекулювати упередженнями і тримати людей у покорі.

"Я не робитиму політичних заяв, але наш фільм сам говорить за себе, нехай і таким криваво-розважальним способом", – заявив Патель на прес-конференції до прем'єри фільму в Лос-Анджелесі.

Будучи також любителем та справжнім експертом екшн-жанру та трилерів з широким діапазоном – від робіт Брюса Лі до сучасних корейських фільмів та франшизи "Джон Уік", Дев Патель задумав зняти фільм на землі своїх предків – максимально ефектний і брутальний, максимально занурений в атмосферу Індії і, при цьому, у традиціях західного кіно та Брюса Лі.

Для створення сценарію він звернувся зі своїм пітчем до іншого номінанта премії "Оскар" – австралійського автора Джона Коулі, сценариста "Хазяїна Морей" та "Готелю Мумбаї". Коулі в інтерв'ю The Guardian розповів про те, наскільки амбітне завдання постало перед командою: "Дев хотів зняти кіно настільки поважне та чесне по відношенню до мешканців Індії, що воно їм сподобається, і при цьому буде абсолютно зрозумілим будь-якому європейцю, американцю, корейцю, будь-кому, хто любить зухвалий і кмітливий екшн. З одного боку на руках у нас був сюжет про сучасного міського месника без дорогих "іграшок" Бетмена, історія лінійна та захоплююча своїми екшн-сценами, з іншого боку – важливо, щоб у сценарії було серце і була чітка основа".

Виробництво фільму було підтримано командою Thunder Road – творців власне "Джона Уіка", а також "Гренландії", "Сікаріо" та інших трилерів, і компанією Bron, які фінансували в минулому "Атомну блондинку" та інші екшени.

Фільм почали знімати в Мумбаї у 2021 році після того, як Дев Патель пройшов підготовку в команди каскадерів та постановників "Уіка", які постійно працюють з Кіану Рівзом.

За права на фільм у Північній Америці виклав кругленьку суму стрімінг-гігант Netflix. Здавалося б, за рік-півтора світ побачить, яким вийшов режисерський дебют Дева Пателя. Але в результаті зйомки кілька разів переривали через спалахи Covid, а також зламану руку режисера та виконавця головної ролі під час одного з трюків. Тим не менш, фільм очікувався на початку 2023 року. Як же так сталося, що світовий прокат стартував лише у квітні 2024 року?

Як фільм отримав підтримку "оскароносного" Джордана Піла та прокат від студії Universal

Історія замовчує подробиці, але всюдисущий портал Reddit і преса наповнюється чутками про те, що Дев Патель не був задоволений напрямком, який задавали Netflix для фільму, і сторони не могли знайти спільного ґрунту щодо фінального монтажу "Манкімена". Тож фактично в 2023 році існувало дві версії фільму – версія Пателя, зі збереженням брутальності сцен, яку актор-режисер хотів довести "до досконалості" за допомогою звуку та музики. А також версія без кількох сцен, яка не влаштовувала режисера. І тоді команда Пателя вирішили показати фільм одному з найгучніших нових імен Голлівуду – коміку, сценаристу, режисеру, продюсеру та володарю премії "Оскар" Джордану Пілу ("Пастка", "Ми", "Ноу"), який шукав нові проекти для своєї компанії Monkeypaw Productions.

"Я побачив фільм тричі на великому екрані, перш ніж зателефонував Деву та його команді. Я хотів побачити ще й ще, і мені стало очевидним, що це фільм для кінотеатрів, а не стримінг-прем'єра. Лють, швидкість, комбінація трюків і роботи камери, насичені кольори, звук – це можна розглянути на домашньому відео та отримати від цього задоволення, але кінотеатр – зовсім інша справа. Я вирішив, що якщо не цей фільм для кінотеатру, то я не знаю, який", – зазначив Піл, презентуючи "Манкімена" на панелі кінофестивалю South By Southwest.

"Коли мій агент сказав, що Джордан подивився фільм тричі – я не вірив своїм вухам, очам та щастю, –вторив продюсеру Дев Патель. – Це була мрія, я великий фанат Джордана з часів його комедійної кар'єри, і сам факт уже був приємним сюрпризом. Вперше ми зустрілися по Zoom і відразу щось "клікнуло": ми думали про схожі треки (у фільмі звучать серія реміксів, окрім спеціально написаної музики – від Jefferson Airplane до несподіваних Boney M, – ред.), про те, які сцени можна трішки скоротити, які звукові ефекти додати, якими можна зробити трейлери. Наші другі половини тепер кажуть, що ревнують нас один до одного", – жартував творець "Манкімена".

Домовившись із Пателем про спільну роботу над фінальною версією, Джордан Піл показав режисерський монтаж студії Universal, з якою у його продюсерської команди угода про співпрацю і саме тоді студія вирішила, що у "Манкімена" буде повноцінний широкий реліз у кінотеатрах, та викупила права у Netflix. Фільм дебютував у США 5 квітня з другого рядка бокс-офісу, обігнавши нову частину хоррор-франшизи "Омен".

За що фільм хвалять і за що критикують

Вперше фільм був показаний глядачам та американській пресі на фестивалі SXSW у березні та стартував з 90% схвалення від критиків на агрегаторі рецензій Rotten Tomatoes. Впливові видання Deadline, IndieWire, Rolling Stones, Vulture, Vanity Fair та багато інших роздавали позитивні рецензії фільму, посилаючись на вражаючі та винахідливі екшн-сцени, побудовані насамперед не на перестрілках, а на бійках. В порівнянні йшло все – "Джон Уік", "Олдбой", "Рейд". А також виділили особливу брутальність фільму, в якому "відчувається кожен удар" та "смак крові". Дев Патель був визнаний глядачами в Х (Twitter) несподівано переконливим екшн-героєм, незважаючи на те, що це перша подібна роль зірки "Робота на ім'я Чаппі" та "Лева", а "індійський лор" виявився вдалим екзотичним сеттингом для "Манкімена" .

Негативні ж рецензії торкнулися можливої затягнутості першої частини фільму, але не в екшн-сценах, які розподілені по всьому 2-годинному хронометражу, а в частині розвитку сюжету та плану помсти головного героя. Інші глядачі зазначали, що герой Пателя швидше "антигерой", оскільки іншої помсти крім вбивства він не має, він фізично знищує конкретних відповідальних за злочини, але не змінить цим корумповану систему. Видання Hollywood Reporter запитало про це на червоній доріжці виконавця однієї з ролей, південноафриканського актора Шарлто Коплі: "Я не думаю, що сам Дев вважає свого персонажа героїчним. Він – месник, якому стара легенда допомагає знайти сили виконати свою місію і спробувати перебити негідників, які здаються всім довкола "небожителями". Він живе у світі, де немає суду, вільної преси, він виточений із болю та насильства", – відповів на це зірка фільмів "Район №9", "Елізіум" та "Команда А".

Джерело матеріала
loader
loader