Американську багатонаціональну франшизу ресторанів швидкого харчування Subway внесено до переліку міжнародних спонсорів війни.
Відповідне рішення ухвалило
– Понад 500 ресторанів компанії продовжують працювати на ринку агресора, сплачуючи сотні тисяч доларів податків до бюджету РФ. Subway активно рекламує свою діяльність через підсанкційні російські соціальні мережі та доставляє їжу через сервіси Яндекс, які співпрацюють з державними та правоохоронними органами Росії, — йдеться у повідомленні.
Заклади Subway працюють у Росії понад 20 років, мережа створила близько 6 тис. робочих місць та налічує 550 ресторанів у 122 містах. Так, російська мережа є однією з найбільших у світі за кількістю закладів громадського харчування та третьою у Європі після Великої Британії та Німеччини. Компанія позиціонує себе як “здорову альтернативу традиційному фаст-фуду”.
Після початку повномасштабної війни в Україні, Subway не зробила жодної заяви щодо скорочення своєї діяльності у РФ.
– Так, крім сплати податків до держбюджету держави-терориста, компанія надає робочі місця росіянам, підтримуючи російську економіку та рівень зайнятості населення. Особливістю бізнесу Subway є те, що вони працюють за системою франчайзингу, тобто існує велика мережа юридично відокремлених осіб, що працюють під брендом Subway, генерують доходи та сплачують податки, — пояснили у НАЗК.
Зокрема в РФ франшизою мережі Subway володіє компанія Subway Russia Service Company з головним офісом у Санкт-Петербурзі. Subway проінформувала, що усіма ресторанами у країні незалежно володіють та управляють місцеві та головні франчайзі, тому заклади залишаються відкритими в Росії. Ця заява в частині неспроможності впливу на власних франчайзі не відповідає дійсності та фактично вводить в оману.
– Так, у травні 2022 року російські банки почали блокувати роялті (платежі за користування франшизою), бо були не готові брати на себе відповідальність за опрацювання платежів на адресу франчайзера з “недружньої” держави (США). Клієнти не могли отримати право власності з російських франчайзі та відправляти платежі в США. У зв’язку з цим, на замовлення Subway російська юридична компанія Nevsky IP LAW провела необхідні аналізи договорів та санкційного законодавства РФ і знайшла відповідні юридичні механізми, які дозволяють законно здійснювати збір роялті з франчайзі та спрямовувати їх на адресу холдингової компанії, — йдеться у повідомленні.
У підсумку компанія допомогла клієнту (Subway) знову отримувати роялті із російських франчайзі. Банки відновили обробку платежів, а франчайзі повернулися до виконання обов’язків зі сплати роялті.
Крім цього Subway у Росії активно проводить рекламні компанії через соціальні мережі ВК та Одноклассники, які належать підсанкційній юридичній особі ТОВ Компания ВК. Також Subway користується послугами доставки їжі через сервіс Яндекс.Еда, який контролюється групою компаній Яндекс, які співпрацюють з російськими державними та правоохоронними органами, зокрема з ФСБ. Сервіси “Яндекс” раніше вже потрапили до переліку кандидатів на санкції НАЗК.
Як зазначили у НАЗК, спроб засудити війну Росії проти України від керівництва компанії не було.