![Tesla вперше поступилася лідерством китайській BYD на ринку «чистих» електрокарів, яка увійшла в топ-10 найбільших автовиробників 2023](https://thumbor.my.ua/Zy4whWIiqmh1ChkmV7Ui9_iC4x0=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe08e2753666a5795ac56550fb55d87bf.jpg)
Tesla вперше поступилася лідерством китайській BYD на ринку «чистих» електрокарів, яка увійшла в топ-10 найбільших автовиробників 2023
BYD впевнено нарощує відрив від Tesla та решти виробників електричних авто — за підсумками 2023 року китайський автогігант продав близько 3,02 млн нових автівок, що на солідні 61,9% перевершує результат 2022 року. З них 1,6 млн становлять «чисті» електрокари на акумуляторах (BEV), а решта — гібриди з можливістю підзарядки від електромережі PHEV.
Тільки за грудень BYD відвантажила 340 178 авто, включаючи 190 754 повністю електричних моделей, а загальні продажі BEV за підсумками завершального кварталу 2023 року склали 526 409 штук. Це означає, що BYD очікувано випередила Tesla та стала новим світовим лідером з продажу електромобілів. За попередніми підрахунками аналітиків, минулого кварталу Tesla відвантажила клієнтам близько 480 тис. авто (за весь 2023-й — цільові 1,8 млн штук), а випустила трохи більше як 500 тис. Водночас наразі 97% припадає на молодші моделі Model 3 і Model Y. Офіційний звіт Tesla з’явиться вже за кілька годин, але відхилення зазвичай становить 1-2%, тож можна не сумніватися, що BYD обійшла Tesla у минулому кварталі й, ймовірно, залишатиметься №1 протягом всього 2024 року. Це вперше Tesla поступилася лідерством в сегменті електричних авто за підсумками кварталу, а якщо враховувати гібриди, то BYD утримує першість ще з третього кварталу 2021 року. Не останню роль у цьому зіграло те, що BYD у 2022-му припинила випуск авто з ДВЗ, і наразі пропонує пів дюжини масових та непогано збалансованих моделей, які значно дешевше пропозицій Tesla.
Динаміка продажів електричних авто BYD за попередні 6 років
![Tesla вперше поступилася лідерством китайській BYD на ринку «чистих» електрокарів, яка увійшла в топ-10 найбільших автовиробників 2023](https://thumbor.my.ua/QyEMhYO3XOzwQK4k3SxEgwh9h3w=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F4a54825bb72b5616fb9cf931c1e4330f.png)
Як вже згадувалося у попередньому матеріалі, Китай зараз є найбільшим ринком електромобілів (продажі нових електромобілів зросли на 40% до минулого року, до 7,75 млн одиниць, свідчить груднева оцінка Китайської асоціації автовиробників) і експортує більше автомобілів, ніж будь-яка інша країна. Водночас BYD, яка є найбільшим китайським виробником, прогнозовано увійшла до топ-10 найбільших автовиробників за підсумками 2023 року.
10 найбільших автовиробників за підсумками 2023 року
І поки ЄС вбачає у китайських електромобілях загрозу власному автопрому і проводить антисубсидійне розслідування, яке ризикує перерости у торговельну війну ЄС з Китаєм, за аналогією з протистоянням США та Китаю, лідер ринку BYD продовжує агресивну експансію в ЄС планує побудувати в Угорщині новий завод з виробництва електромобілів. Також BYD готує на 2024 рік нові електромобілі третього покоління, що вирізнятимуться насамперед новітніми технологіями, зокрема й системами автономного водіння. Тим часом Geely, другий за обсягом продажів автовиробник Китаю, планує у 2024 році продати 1,9 млн авто (у 2023-му продажі компанії зросли на 18%, до 1,69 млн авто).
Вакансії
Журналіст, автор історій про IT, бізнес та людей в MC.today MC.today
Copywriter Dinarys
Business Analyst Dinarys
Менеджер проектів (маркетинг) Nova Poshta Global, Київ
Очікуються, що за підсумками 2023 року глобальні продажі нових електричних авто («чисті» BEV + гібриди PHEV) сягнуть 14-15 мільйонів — проти 13,75 млн у 2022 році. А їхня частка у загальному обсязі зросте до 7% проти 1% у 2020 році.
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)