Якщо 2022 рік був присвячений відновленню подорожей після пандемії коронавірусу, то 2023 рік став роком, коли туристи з ентузіазмом кинулися досліджувати нове і брати від поїздок максимум.
Водночас, експерти прогнозують, що в 2024 році мандрівники будуть ставити на перше місце в своїх планах те, що для них важливо, цінуючи більш глибокі позитивні враження, час з близькими і здоров'я.
Видання Conde Nast Traveller назвало 20 туристичних тенденцій, які, ймовірно, домінуватимуть в 2024 році.
1. Астротуризм. Процес спостереження за зірками здавна був для людей джерелом заспокоєння. І чим більше суспільство занурюється у віртуальний світ, тим більше люди відчувають потребу розширити свій кругозір у реальному всесвіті. Подорожі з метою побачити астрономічні явища на землях, позбавлених будь-якого забруднення, натовпів людей і руху транспорту, допомагають людям зосередитися виключно на небі над головою і скоротати час, дивлячись на зірки, планети і сузір'я. Водночас, за прогнозами вчених, 2024 рік може стати найкращим для спостереження за північним сяйвом за 20 років.
2. Екодайвінг. Все більше дайверів обирають місця для подорожей, грунтуючись на стійкості та екологічності дайвінг-центрів, які чинять більш позитивний, відновлюючий вплив на океан. Люди все частіше занурюються у воду не просто для того, щоб помилуватися підводним світом, а й зробити при цьому щось корисне для нього, наприклад, прибрати сміття або зібрати необхідні вченим дані.
3. Обмін будинками. Мандрівники все частіше прагнуть виїхати з дому на довші терміни, а зростання кількості віддалених робочих місць після пандемії робить роботу та життя за кордоном особливо привабливими. Однак це також означає величезні витрати на проживання. Обмін будинками – ідеальне рішення, щоб гарантувати собі безкоштовний дім за кордоном, тоді як ви пропонуєте в обмін свій власний – на кілька тижнів або навіть місяців.
4. Вокзали – нові місця харчування. Залізничним станціям, коли поїзди все частіше затримуються, стає вигідно вітати мандрівників магазинами, ресторанами і барами, де вони можуть скоротати час. Для цього по всьому світу навіть реконструюються історичні залізничні вокзали.
5. Спортивно-подієвий туризм. Такий вид подорожей більше не є прерогативою хлопців, які прагнуть випити якомога більше пива, одним оком спостерігаючи за футбольним матчем. Зараз люди стежать за багатьма різними видами спорту по всьому світу, планують відпустку на основі перегляду ігор, гонок та інших заходів в екзотичних місцях, а також продовжують свої поїздки, щоб також побачити місцеві визначні пам'ятки.
6. Охолодження. Для переважної більшості людей літні канікули зводилися до слідування за сонцем у пошуках тепла. Однак через рекордно високі температури в останні роки багато хто розглядає можливість подорожі в протилежному напрямку – в місця з помірним кліматом, де до того ж менше людей.
7. Концертний туризм. Після відсутності музичних концертів і фестивалів під час пандемії, меломани прагнуть надолужити згаяне, при цьому поєднавши виступи улюблених виконавців з вивченням нового міста або країни.
8. Курорти для поліпшення здоров'я. В останні роки люди все більше зациклені на своєму здоров'ї та продовженні життя – і ціла низка курортів готові запропонувати гостям всілякі ретрити для поліпшення самопочуття.
9. Відмова від поїздок у пік сезону. Останнім часом спостерігається різке збільшення кількості поїздок в міжсезоння за найпопулярнішими напрямками Європи (наприклад, до Франції, Іспанії, Великої Британії та Італії), адже в цей час там менше людей, ціни нижчі, а вибір пропозицій ширший.
10. Індивідуальні групові подорожі. Постпандемічне бажання зібрати друзів або сім'ю і відправитися в спільну відпустку продовжить домінувати і в 2024 році.
11. Допомога ШІ. Після появи ChatGPT мандрівники почали експериментувати з чат-ботами зі штучним інтелектом, щоб отримати пораду, куди вони можуть поїхати. Основні платформи бронювання подорожей вже почали інтегрувати чат-боти з ШІ в процес пошуку. Однак якщо 2023 рік був роком чат-ботів зі штучним інтелектом, які бажають планувати ваші поїздки, то 2024 рік буде присвячений тому, як ШІ прагне стати вашим помічником у подорожах.
12. Skip-gen. Цей термін описує подорожі, коли бабуся і дідусь відпочивають з онуками, "пропускаючи" покоління.
13. Подорож на поїзді стає гламурною. Через зміни клімату туристи все частіше замислюються про екологічність подорожей і відмовляються від авіаперельотів, що сприяє відродженню залізничних перевезень. Платформи з бронювання подорожей повідомляють про зростаючий попит на розкішні залізничні поїздки, коли поїзди все частіше конкурують з найкращими готелями за дизайном, кулінарним досвідом та послугами.
14. Готелі, що належать рестораторам. Ресторани та готелі є двома стрижнями індустрії гостинності. І, природно, часто ці два поняття переплітаються. Однак донедавна більшість готелів не були засновані або не належали рестораторам. Однак, оскільки подорожі, орієнтовані на їжу, продовжують набирати популярність, а люди планують цілі поїздки, щоб відкрити культуру країни через їжу, має сенс, що ресторатори все частіше самі відкривають готелі.
15. Тихі поїздки. В епоху надмірної суєти тиша може бути саме тим, що потрібно туристам. Пропонуючи можливість відновитися і перезавантажитися, безшумна подорож являє собою більш усвідомлений вид відпочинку, який не змушує вас потребувати відпустки, щоб оговтатися після поїздки. Спокійні медитаційні ретрити стають все більш популярною оздоровчою тенденцією, але тихі подорожі також включають відокремлені природні курорти, місця для сну, тихі готелі, тихі пішохідні екскурсії та навіть тихі дискотеки та концерти.
16. Міський сад. Цілі міста стають зеленими, оскільки архітектори та дизайнери створюють листяний мікроклімат серед сірого бетону, щоб допомогти нам зберігати прохолоду, об'єднувати громади та навіть годувати нас.
17. Екскурсії по дому. Більш екологічні готелі дозволяють нам зазирнути за лаштунки, щоб показати туристам, а не просто сказати їм, що вони екологічно стійкі. Мова йде не про сонячні батареї або компостування, а про експериментальні тури, які допомагають гостям зрозуміти, чому так важливо підтримувати соціально-економічний підйом через туризм.
18. Дикий бенкет. Ви коли-небудь помічали, що на свіжому повітрі їжа завжди смачніша? Але в сучасному світі багато хто з нас більше звик їсти бутерброд, дивлячись на екран. Диктй бенкет описує тенденцію до красиво приготованих кулінарних вражень у природному середовищі з використанням місцевих або самостійно видобутих інгредієнтів.
19. Подорожі без плану. Скажіть "ні" плануванню кожної секунди поїздки, а замість цього скажіть "так" спонтанності. З тих пір як "секретні" місця стали знаменитими завдяки Instagram, вони стали виснажливими і шаблонними, тому прагнення планувати подорож навколо них втратило сенс. Натомість все більше туристів планують подорожі без будь-яких планів.
20. Туризм на межі. Оскільки переходи через бурхливу протоку Дрейка в Антарктиду набирають мільйони переглядів на TikTok, а на Евересті утворюються затори, сміливі мандрівники шукають більш індивідуальні та менш очевидні враження, які поєднують в собі пошук гострих відчуттів з розширенням своїх можливостей.
Як повідомляв УНІАН, раніше туристичний журнал Conde Nast Traveler склав список потенційних місць відпочинку, які можна вибрати на основі того, який колір найбільше подобається мандрівнику.