Інженери місії NASA «Вояджер» вживають заходів для того, щоб обидва космічні апарати, запущені в 1977 році, продовжували досліджувати міжзоряний простір ще довгі роки. Це має допомогти продовжити термін служби міжзоряних дослідників, які є найдальшими від нас земними об’єктами.
Допомагаємо
Головні зусилля спрямовані на усунення залишків палива, які, схоже, накопичуються у вузьких трубках деяких двигунів космічного корабля. Рушії використовуються для утримання орієнтації на Землю антени кожного космічного апарату.
Команда також завантажує виправлення програмного забезпечення, щоб запобігти повторенню збою, який виник на «Вояджері-1» торік. Патч розповсюдиться як на «Вояджер-1», так і на «Вояджер-2».
Збільшення терміну експлуатації двигунів
Рушії на «Вояджері-1» і «Вояджері-2» використовуються насамперед для того, щоб утримувати антени спрямованими на Землю для зв’язку. Космічні апарати можуть обертатися в трьох напрямках — вгору-вниз, вліво-вправо і навколо центральної осі, як колесо. Коли вони це роблять, двигуни автоматично запускаються і переорієнтовують космічні апарати.
Паливо надходить до двигунів через паливні магістралі, а потім проходить через менші магістралі всередині двигунів, які називаються впускними трубками, що у 25 разів вужчі за зовнішні паливні магістралі. Кожен запуск двигуна додає крихітну кількість залишків палива. Щоб сповільнити накопичення, ПЗ дозволятиме апаратам обертатися трохи далі в кожному напрямку, перш ніж запускати двигуни. Це зменшить частоту запуску двигунів. Місія також виконуватиме меншу кількість довших запусків, що ще більше зменшить загальну кількість запусків на кожному космічному апараті.
Інженери не можуть знати напевно, коли впускні трубки рушія повністю засмітяться, але вони очікують, що завдяки цим запобіжним заходам цього не станеться щонайменше ще п’ять років, а можливо, і набагато довше. Команда може вжити додаткових заходів у найближчі роки, щоб ще більше продовжити термін служби двигунів.
Виправлення багу
У 2022 році бортовий комп’ютер, який орієнтує космічний корабель «Вояджер-1» на Землю, почав надсилати спотворені звіти про стан, хоча в іншому продовжував працювати нормально. Інженерам місії знадобилися місяці, щоб виявити проблему. Система артикуляції й контролю положення (AACS) неправильно спрямовувала команди, записуючи їх у пам’ять комп’ютера замість того, щоб виконувати.
Одна з цих пропущених команд спотворила звіт про стан AACS ще до того, як він потрапив до інженерів на землі. Команда визначила, що AACS увійшла в некоректний режим, але не змогла визначити причину і тому не впевнена, чи може проблема виникнути знову. Виправлення програмного забезпечення має запобігти цьому.
Цей патч — як страховий поліс, який захистить нас у майбутньому і допоможе продовжити роботу цих зондів якомога довше.
Це єдині космічні апарати, які коли-небудь працювали в міжзоряному просторі, тому дані, які вони надсилають, є унікально цінними для нашого розуміння нашого локального Всесвіту.
— Сюзанна Додд, керівник проекту «Вояджер» в JPL.
«Вояджер-1» і «Вояджер-2» відлетіли на відстань понад 24 і 19 млрд км від Землі. На таких відстанях передача інструкцій займає понад 18 годин, поки сигнал летить до космічного апарату зі швидкістю світла. Через вік електроніки і термін затримки існує ризик, що патч може перезаписати важливий код або мати інші непередбачувані наслідки для космічного апарату. Щоб зменшити ці ризики, команда витратила місяці на написання, перегляд та перевірку коду. Як додатковий захід безпеки, «Вояджер-2» отримає патч першим і слугуватиме тестовим майданчиком для свого близнюка. «Вояджер-1» знаходиться далі від Землі, ніж будь-який інший космічний апарат, що робить його дані більш цінними.
20 жовтня, команда надіслала патч. Якщо проблем не виникне, 28 жовтня, можна буде перевірити, чи все працює належним чином.