Росія все ще покладається на європейське судноплавство для транспортування своєї нафти — Bloomberg
Росія все ще покладається на європейське судноплавство для транспортування своєї нафти — Bloomberg

Росія все ще покладається на європейське судноплавство для транспортування своєї нафти — Bloomberg

Росія все ще покладається на європейське судноплавство для транспортування своєї нафти — Bloomberg

Вплив ліміту цін на нафту був підірваний нездатністю повністю забезпечити дотримання обмеження і покарати порушників, кажуть аналітики.

Росія все ще покладається на європейське судноплавство для транспортування своєї нафти, навіть попри те, що її поставки перевищують граничні ціни, встановлені G7. Про це повідомляє Bloomberg.

Приблизно дві третини російської нафти і нафтопродуктів перевозяться суднами, застрахованими або такими, що належать країнам, які дотримуються цінових обмежень, встановлених "Великою сімкою" та її союзниками, повідомляє базований у Гельсінкі Центр досліджень енергетики і чистого повітря (CREA). Це свідчить про те, що Москва все ще інтенсивно використовує європейську судноплавну галузь.

Ліміт цін був розроблений для того, щоб зберегти достатню кількість нафти на світових ринках і водночас зменшити доходи Кремля. Але, крім того, що Росія все ще використовує західні судна, вона зібрала так званий тіньовий флот танкерів, які працюють поза юрисдикцією країн, що запровадили санкції. Ці танкери, як правило, перевозять нафту на короткі відстані.

"Більше, ніж використання "тіньових" танкерів, вплив обмеження цін на нафту був підірваний нездатністю урядів країн-учасниць повністю забезпечити дотримання цінового обмеження і покарати порушників", - заявив керівник групи CREA з питань європейсько-російської політики та енергетичного аналізу Ісаак Леві.

У грудні G7 та її союзники запровадили обмеження на експорт російської сирої нафти, а в лютому - на експорт нафтопродуктів, таких як бензин і дизельне паливо. З середини липня російська нафта торгується вище цінового ліміту в 60 доларів за барель.

За даними CREA, близько трьох чвертей усіх рейсів тіньового флоту були присвячені транспортуванню російської нафти.

Раніше повідомлялося, що поставки російської сирої нафти цієї весни зросли на 50%, незважаючи на те, що країни G7 запровадили санкції. Аналітики попереджають, що російські доходи від продажу нафти, ймовірно, зростатимуть через постійне підвищення цін на і зменшення знижки на власну нафту.

Ми часто чуємо про санкції. Але як дізнатися, чи вони насправді діють? Які з них найефективніші проти агресора? І коли чекати помітного результату їхньої дії? Про це — у статті Олега Гетмана «Санкції проти агресора: ефективність і відчутний результат уже наприкінці року».

 

Джерело матеріала
loader