Нарешті геймери дочекалися Starfield. Попри багато позитивних відгуків, гра виявилася неоднозначною. Ми ще працюємо над класичним оглядом Starfield, а поки зробили цей. Насамперед розглянемо технічні особливості гри, проаналізуємо геймплей, оптимізацію, пошукаємо баги, протестуємо продуктивність з компонентами AMD. Спробуємо дати відповідь на запитання «Чи варто купувати Starfield на релізі?».
Мінуси:
погана оптимізація, посередня графіка, відсутність генерації кадрів та DLSS, не надто вдала реалізація FSR, завищені вимоги до процесора, велика кількість об’єктів з неякісними текстурами, проблемна колізія об’єктів, примітивна взаємодія з навколишнім світом, застарілі бойові механіки
Купити в SteamЗміст
- 1 Тестовий стенд
- 2 Оптимізація та продуктивність Starfield
- 3 Графіка та деталізація Starfield
- 4 Геймплей, механіки
Тестовий стенд
Перед тим, як почнемо тестувати нову забавку, познайомимо читачів з тестовим стендом. Такий собі комп’ютер з категорії «прогресивний» на базі найпотужнішої відеокарти AMD Radeon.
Характеристики ПК:
- Материнська плата MSI MPG B650 CARBON WIFI
- Процесор AMD Ryzen 9 7900
- Охолодження MSI MEG CoreLiquid S360
- Оперативна пам’ять Kingston Fury Beast DDR5 2x16Gb
- Відеокарта AMD Radeon RX 7900 XTX (Reference)
- Блок живлення MSI MPG A1000G PCIE5 1000W
- Корпус MSI MPG QUIETUDE 100S
Майже топовий ПК від AMD, здавалося б, що може піти не так? Насправді гра виявилась вимогливою і навіть такому потужному системному блоку в деяких моментах було не просто.
Оптимізація та продуктивність Starfield
Готові профілі налаштування графіки в Starfield передбачають обов’язкове масштабування. Навіть Ultra пресет використовує динамічну роздільну здатність і FSR 75%. Для любителів «чистого» 4K доведеться вручну виставляти потрібні налаштування, прибираючи ці набридливі опції.
Тестували Starfield в роздільній здатності Full HD, Quad HD та Ultra HD з налаштуваннями графіки Low, Medium, High, Ultra, Ultra Native (без FSR). Цікаво, що гра аж надто бавиться з динамічною роздільною здатністю, невже це хитрий спосіб лінивих розробників уникнути проблем з оптимізацією? Навіть так проблеми з продуктивністю залишаються, адже від RX 7900 XTX очікувалось значно більшого.
Звісно, гра працює на Play Station 5 стабільніше. Не забуваймо, що частенько впираємось в можливості 12-ядерного AMD Ryzen 9 7900, а не відеокарти. Це проявляється не лише в роздільній здатності Full HD. Отримати стабільні 120 чи 144 FPS можливо хіба що на мінімальних налаштуваннях графіки. Процесор в деяких сценах навантажується на 50%, що вражає.
Роман Іванина
Кріпак-фрілансер
Оперативної та відеопам’яті потрібно не надто багато. В 4K Ultra Native гра вимагала трохи більше ніж 10-11 ГБ VRAM і 12 ГБ RAM. За умови, що у фоні майже нічого не було запущено.
Використання звичайного профілю Ultra (FSR 75%) зменшує споживання VRAM до 9-10 ГБ. Можна впевнено констатувати, що гра комфортно себе буде почувати з 8-10 ГБ відеопам’яті, головне, щоб продуктивності чіпа було достатньо. Більша частина пам’яті RX 7900 XTX просто «стояла в стороні».
Графіка та деталізація Starfield
Будемо відвертими – графічна складова Starfield майже не просунулась відносно найкращих проєктів 2015-2016 років. Гра не має чим вражати, ті, хто грав у вимогливі відеоігри 8 років тому не буде здивований новинкою від Bethesda. Хіба що розчарований, адже за скільки часу прогресу майже непомітно.
Головна графічна проблема гри – текстури. Чималий розмір (116 ГБ) не гарантує, що забавка буде тішити гравця якісно проробленим світом. Вже на першій локації можна знайти безліч об’єктів, які виглядають так, наче їх скопіювали з гри для PlayStation 2.
Обличчя NPC, головний персонаж, зброя, більшість об’єктів – це все мати добрий вигляд, за рідкісними винятками. Хоча об’єкти не першого плану в більшості випадків погано намальовані. Після таких ігор, як Star Wars Battlefront 2017, DOOM 2016, Assassin’s Creed Unity 2014 новенький Starfield зовсім не дивує.
Інший нюанс – FSR та вимушене масштабування. Забавка пропонує зниження роздільної здатності для всіх автоматичних профілів графічних налаштувань. Підіймати якість рендера до 100% доводиться вручну. Сама технологія FSR тут працює не ідеально. Наприклад, в The Callisto Protocol недоліків майже непомітно, особливо в профілі Quality.
На деяких об’єктах добре помітні недоліки згладжування в профілі Medium та Low, та використання FSR є майже обов’язковим для цієї гри. Високі вимоги змусять всіх власників відеокарт середнього класу йти на компроміс у вигляді динамічної роздільної здатності.
Геймплей, механіки
Серйозних багів в грі небагато. Більшість з них не заважитиме проходити сюжет та досліджувати світ. На початку гри персонаж відмовився одівати шолом, а зробити це було потрібно в обов’язковому порядку, допомогло лише перезавантаження гри.
Деяка фізика в грі реалізована примітивно. Наприклад, анімації персонажів. Герой виконує паркур надто швидко і нереалістично, без жодної інерційності, хоча в цілому переміщення по світу відчувається не так погано.
Тіло персонажа повертається так швидко, як користувач крутить камерою. В деякі місця неможливо пройти, а колізія залишає бажати кращого.
Герой проходить наскрізь через чимало предметів, нога може провались в об’єкт або інших NPC, іноді це може викликати трясіння камери. Після десятків годин гравець або звикне до такого, або почне ігнорувати подібні моменти. В будь-якому випадку розробникам ще є над чим працювати.
Стрільба пошкоджує об’єкти та текстури нереалістично, неправильно. Постріли залишають випадкові кратери, як і промисловий лазер. Якісні відеоігри 20-річної давності мають кращу увагу до подібних деталей.
Це ж стосується таких ефектів як вибухи. Вони реалізовані, м’яко кажучи, на трійку. Вибухи «плоскі» і виглядають дешево. Вибуховий об’єкт просто зникає, не залишаючи кратера чи пошкоджень на поверхні.
Керування кораблем в космосі досить казуальне, до нього легко звикнути за 30 секунд після того, як герой сів за штурвал. Механіка проста і примітивна, нагадує мобільну гру Galaxy on Fire 2, яка була випущена понад 15 років назад. В цілому цей підхід непоганий, адже сподобається широкій аудиторії. Та хотілося б кращих візуальних ефектів з такими високими системними вимогами.
До того ж буріння руди на початку гри виглядає аж надто простим і не вимагає жодних вмінь, як це було в Galaxy on Fire 2. Тут гравцю потрібно було контролювати процес добування корисних копалин цікавим способом, що вимагало трохи старань.
Висновок:
Попри чисельні недоліки Starfield буде популярною, адже справжніх фанатів казкового світу космічних подорожей не зупинить ні проблемний геймплей, ні неякісна оптимізація. Найбільше розчаруються власники відеокарт NVIDIA, адже гра не підтримує жодну фірмову технологію «зелених», саме на які зробив ставку виробник.
Для комфортної гри в Starfield на ПК потрібно потужне залізо. Причому хороша відеокарта не гарантує плавного і стабільного геймплею (забавка також хоче продуктивного процесора). Та навіть на флагманському комп’ютері вимогливий геймер буде розчарований неякісними текстурами, примітивним інтелектом противників, обмеженою взаємодією з навколишнім середовищем та ще чималою кількістю проблем.
З переліченими недоліками гравець стикається в першу годину гри й, як то кажуть, «чим далі в ліс – тим більше дров». Проблеми сунуть й сунуть, а якщо придивлятись та детально аналізувати, то можна зрозуміти, що гра зроблена з поспіхом і чимось нагадує Cyberpunk 2077 на момент релізу. Не менш важливою є оптимізація драйверів зі сторони AMD та NVIDIA, яка також може покращити продуктивність гри.
Поки що немає сенсу купляти гру за повну вартість. У Starfield можна зіграти, якщо є нагода придбати підписку XBOX Game Pass. Можливо, розробники гри поправлять технічний стан і ця науково-фантастична RPG-казка стане гідною покупки, але точно не зараз.
Купити в Steam