Після повномасштабного вторгнення РФ українські гелікоптери мали пройти планове технічне обслуговування на румунському підрозділі Airbus Helicopters.
У березні 2022 року, невдовзі після російського вторгнення в Україну, 14 вертольотів французької компанії Airbus H225 з України мали бути відремонтовані або модернізовані на румунському підрозділі цієї компанії в місті Гімбаві. Серед них - п'ять вертольотів H225 Super Puma для МВС України.
Про це повідомляє румунське видання antena3.
Минулорічний ремонт у Румунії
Кои гелікоптери з України прибули для ремонтних робіт у Міністерстві національної оборони Румунії наголосили, що вони налаштовані на виконання цивільних завдань і не мали на борту озброєння.
Таке роз’яснення румунської влади прозвучало у відповідь на застереження російського військового відомства про те, що "використання мереж аеропортів або аеродромів інших країн для розміщення українських військових літаків і їх подальше використання проти збройних сил Росії буде розцінюватися як втягнення цих держав у збройний конфлікт".
"З підтвердження викладеної в публічному просторі інформації Міністерства національної оборони випливає, що гелікоптер, який розбився в середу в Броварах на Київщині, є однією із п’яти машин H225 Super Puma, які проходили модернізацію у Гімбаві у 2022 році", - йдеться у повідомленні.
У Гімбаві українські гелікоптери мали пройти планове технічне обслуговування.
Коли придбали вживані гелікоптери
Відомо, що у 2018 році французька компанія Airbus Helicopters і МВС України підписали контракт на постачання 21 вертольота H225. Згідно з контрактом, машини мали ступінь зносу основних вузлів та агрегатів 50%. Вони були вироблені в 2009-2012 роках.
Вживані гвинтокрили для потреб України капітально відремонтували та модернізували для проведення пошуково-рятувальних операцій та транспортування на тому ж румунському підрозділі компанії Airbus Helicopters.
Тоді роботи включали капітальний огляд для повернення вертольотів до строю та встановлення спеціального обладнання, такого як оптико-електронна станція, прожектор, лебідка та інше.
Відомо, що раніше ця модель гелікоптерів називалася Eurocopter EC225 Super Puma. Її використовували як цивільний транспорт і як пошуково-рятувальну техніку.
Що відомо про технічні проблеми Super Puma
Під час експлуатації у цих вертольтах було виявлено вбудований дефект - проблеми з головним несучим гвинтом. Ще у 2016 році у Норвегії сталася авіакатастрофа – машина розбилася через проблеми несучого гвинта, загинули люди. Після цього цей вузол був підсилений та перероблений.
Як розповів експерт з авіації Валерій Романенко в ефірі телемарафону, усі літальні апарати проходили потрібні перевірки роботоздатності. Однак, попри свою надійність, у середньому раз на рік зʼявляються повідомлення про авіакатастрофу гелікоптерів типу Puma чи Super Puma.
Наприклад, кілька років тому після чергової такої аварії експлуатація Super Puma була на повністю припинена у Великій Британії та Норвегії.
Крім того, моделі Super Puma EC225 LP та AS332 l2 теж отримували тимчасову заборону на польоти через те, що коробка передач розроблялася для вертольотів вагою до 7 тонн, а у цих моделях використовувалась на 11 тонн.
Нагадаємо, 18 січня у місті Бровари поблизу дитячого садочка та багатоповерхівок впав гвинтокрил.
Внаслідок катастрофи загинуло керівництво МВС: міністр, перший заступник міністра та державний секретар, також загинуло два пілоти.
За остаточними даними, внаслідок авіакатастрофи загинуло 14 осіб, з них - 1 дитина.
Читайте також:
- Новини України
- Війна в Україні
- Новини України: відео